خبرنگاران رسانه‌های استان پای درد دل دانش بنیانها نشستند، اولین روز از نخستین جام رسانه امید در حالی در پارک علم و فناوری فارس برگزار شد، که در این روز، تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های استان، پای درد دل ده نفر از مدیران و فعالان شرکتهای دانش بنیان نشستند تا شاید گوشی شنوا، برای آنها و زبانی گویا، برای انعکاس مشکلات و دیدگاه‌هایشان و البته معرفی این دستاوردها به مردم، در راستای امید آفرینی در جامعه باشند. امیدی که مدتهاست، کمرنگ شده و شاید با اینگونه حرکتها، کمی پررنگ تر شود.

خبرنگاران رسانه‌های استان پای درد دل دانش بنیانها نشستند، اولین روز از نخستین جام رسانه امید در حالی در پارک علم و فناوری فارس برگزار شد، که در این روز، تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های استان، پای درد دل ده نفر از مدیران و فعالان شرکتهای دانش بنیان نشستند تا شاید گوشی شنوا، برای آنها و زبانی گویا، برای انعکاس مشکلات و دیدگاه‌هایشان و البته معرفی این دستاوردها به مردم، در راستای امید آفرینی در جامعه باشند. امیدی که مدتهاست، کمرنگ شده و شاید با اینگونه حرکتها، کمی پررنگ تر شود.

به گزارش وقایع نیوز به نقل از شهر مردم: جلال‌الدین عرفانی| معاون سیاسی، امنیتی استانداری فارس، در رویداد جام رسانه امید، با اشاره به نقش رسانه‌ها در امید آفرینی، از خبرنگاران به عنوان بهترین روایت گر و تبیین کننده حقیقت، یاد کرد و گفت: نبرد ما و آمریکا، تمدنی است، آنها با ایران ۷هزار سال است که دارند رقابت می‌کنند و هم ما و هم آنها، برای غرب آسیا که  مرکز اتصال سه قاره است، هماوردی می‌کنیم.

قزل سفلی، با اشاره به عملکرد مثبت رسانه‌ها، در گذر کشور از حمله سایبری چند روز قبل به سامانه سوخت رسانی و نیز همکاری دستگاه‌های مختلف، در رفع مشکل در کمترین زمان، ادامه داد: دشمن از رسانه، برای وارونه جلوه دادن حقایق، استفاده کرد و در کنار تحریم، تحلیل هم می‌کنند و در جریان حمله سایبری به سامانه سوخت که رسانه‌ها کمک کنند که اگر کمک رسانه نبود، دچار مشکل می‌شدیم، چون عمق نفوذ و گستره آن، بیشتر از مورد قبل بود.

وی، تصریح کرد: این دولت، تلاش کرده در یک گفتمان سه ضلعی، کار خود را در حوزه مختلف، دنبال کند و به این گفتمان، خیلی پرداخته، این که ضلع اول مردم گرایی، ضلع دوم برخورد با مفاسد و ضلع آخر عدالت طلبی رسیدگی به مردم و توجه به روستاهاست.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس هم در حاشیه این مراسم در گفت و گو با شهر مردم، در این رویداد خواستار شناساندن بیشتر بخش‌هایی، مانند پارک علم و فناوری فارس شد و گفت: این لذت بخش ترین کار است که شما انجام می‌دهید و با این کار، شرکتهای دانش بنیان و خدماتی که ارایه می‌دهند را معرفی می‌کنید.

سرهنگ پاسدار قاسم علیپور، افزود: امیدوارم با اقدامات صورت گرفته، ساز و کاری تعریف شود که  که قدر این نخبگان و جوانان، بیشتر دانسته شود، امروز همه باید به هم کمک کنیم، تا مشکلات حل شود، البته در بسیاری از موارد، این حلقه‌های میانی هستند که باید در رفع مشکلات، کمک کنند و نباید نگاه، تنها به مسئولین ارشد کشور باشد.

وی، در خصوص مشکل برخی از نخبگان در حوزه بیوگرافی اداری و سنگ اندازی برخی دستگاه‌ها، گفت: این نوع نگاه که حتما باید مسئولین کمک کنند، درست نیست و توقع، این است که از ظرفیت‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی هم استفاده شود، البته در کنار آن، باید مسیر فعالیت نخبگان در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های آنها هم باید هموار شود.

گفتنی است، در اولین روز از رویداد دو روزه جام رسانه امید، تعدادی از فعالان و مدیران شرکتهای دانش بنیان، ضمن تشریح فعالیتهای خود، از چالش‌ها و فرصت حوزه فعالیت خود با خبرنگاران، سخن گفتند و به سوالات اصحاب رسانه، پاسخ دادند.

دبیر کشوری جشنواره جام رسانه امید نیز در این مراسم، ضمن ارایه گزارشی از برگزاری این جشنواره، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، بازتاب پیشرفتهای استان‌های مختلف در حوزه دانش بنیان است و تا مردم از نزدیک، با این پیشرفتها آشنا شوند و هدف مهمتر، تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص امید آفرینی است که ایشان از رسانه‌ها هم خواستند تا در زمینه امید آفرینی، فعالیت داشته باشند.

مهدی آدینه، افزود: یکی از اهداف اصلی ما این است که شرکتهای دانش بنیان را در ایران و فارس، بیشتر معرفی کنیم تا با این کار، شرکتهایی که دیده نشده‌اند، دیده شوند و علت انتخاب شرکتهای دانش بنیان، این است که این شرکتها، در فارس فعالیت بهتری دارند.

وی تصریح کرد: در فارس، ما ۳۷۰ رسانه داریم، ما این برنامه را در  استان داریم که از همه ظرفیت‌ها، برای امیدآفرینی استفاده کنیم.

آدینه گفت: تا کنون در ده استان، رویداد جام رسانه امید، برگزار شده که خروجی خوبی داشته و فارس، استان یازدهم است که برندگان این جام در مرکز، با رسانه‌های خارجی رقابت خواهند کرد.

*برگزاری جام رسانه امید با هدف تمرین کار گروهی و انعکاس دستاورد‌های نظام

مسئول بسیج رسانه استان فارس، گفت: هدف از برگزاری این رویداد، تمرین کار گروهی و انعکاس دستاورد‌های نظام، به ویژه در حوزه دانش و فناوری، نانو، پزشکی، نظامی و… بوده است.

در رسانه‌هایشان با هشتگ‌های پیشرفت فارس، پیشرفت استان و جام رسانه امید، اقدام کرده و سپس تیم داوری به ارزیابی آثار، خواهند پرداخت.

رضایی، پیرامون قالب‌هایی که امکان انتشار در رسانه‌ها را دارند، عنوان کرد: مطالب و محتواهایی، نظیر گزارش مکتوب شامل توصیفی، خبری، تحقیقی و تحلیلی، یادداشت و سرمقاله، پادکست، تیتر، عکس، پوستر و اینفوگرافی یا متن عکس و کلیپ موبایلی، امکان انتشار در رسانه‌ها جهت شرکت در نخستین رویداد رسانه‌ای «جام رسانه امید» را دارند.

به گفته وی، شاخص ارزیابی محتوای تولید شده در این رقابت، همانند دیگر جشنواره‌‌های رسانه‌ای مرسوم، عواملی چون کیفیت محتوایی آثار ارسال شده، تعداد انتشار در این دو روز، تعداد اشتراک‌گذاری محتواهای متنی ویدئویی و تصویری و میزان بازخورد این محتواها در شبکه‌‌های اجتماعی و واکنش مخاطب است که بر اساس آن، آثار ارزیابی می‌شوند.

مسئول بسیج رسانه استان فارس، هدف از برگزاری این رویداد را تمرین کار گروهی و انعکاس دستاوردهای نظام، به ویژه در حوزه دانش و فناوری، نانو، پزشکی، نظامی و… دانست و گفت: معرفی شرکت‌های فعال دانش بنیان، مقابله با هجمه رسانه‌ای دشمن، از جمله تحریف واقعیات و انحراف در حقایق که توسط خط خبری دشمن، دنبال می‌شود و تبیین و روشنگری در زمینه‌های مختلف و در دست گرفتن روایت اول، از جمله مهمترین اهداف این جشنواره است.

گفتنی است، دومین و آخرین روز از این رویداد، روزیکشنبه در حالی برگزار می‌شود که این بار، نوبت مسئولین است که به چالش‌های فراروی دانش بنیانها و اقدامات خود در راستای رفع این مشکلات، پاسخ دهند.

هادی رضایی، اظهار داشت: نخستین رویداد رسانه‌ای با عنوان جام رسانه امید، به مدت دو روز در پارک علم و فناوری استان فارس، میزبان اصحاب رسانه استان است.