خرید تضمینی ۴.۸ میلیون تن گندم تاکنون،۲۵ هزار میلیارد تومان از طلب گندمکاران ظرف دیروز و امروز به حساب‌شان واریز شد.

خرید تضمینی ۴.۸ میلیون تن گندم تاکنون،۲۵ هزار میلیارد تومان از طلب گندمکاران ظرف دیروز و امروز به حساب‌شان واریز شد.

به گزارش  وقایع نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مجری طرح گندم وزارتخانه با بیان این مطلب گفت: با واریز مبلغ ۲۵ هزار میلیارد تومان به حساب گندمکاران در روزهای ۳ و ۴ تیر ماه، مجموع پرداختی‌ها بابت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری به ۵۰.۶ هزار میلیارد تومان رسیده است.

سهراب سهرابی افزود: گندمکارانی که محصول خود را تا یکم تیر ماه به مراکز خرید تضمینی گندم تحویل داده‌اند، وجه طلب‌شان را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم تاکنون به ۴.۸ میلیون تن رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد و در مقایسه به مدت مشابه در دو سال گذشته ۶۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سهرابی اظهار داشت: عملیات برداشت گندم در اقلیم‌های معتدل و سرد کشور همچنان ادامه دارد.

وی بار دیگر افزایش توزیع بذور گواهی شده به کشاورزان، افزایش مصرف کودهای پتاسه و فسفاته، ادامه اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در سطح ۴.۲ میلیون هکتار برای سومین سال، اجرای کشاورزی قراردادی، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری و توسعه مکانیزاسیون را از مهمترین دلایل افزایش تولید و خرید تضمینی در سال زراعی جاری برشمرد.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی، وضعیت تولید گندم در اراضی آبی و دیم طی امسال را به جز در استان‌های گلستان، بخش‌هایی از قزوین، شمال اردبیل، خراسان رضوی و شمالی خوب ارزیابی کرد‌.

وی گفت: در این استان‌ها میزان بارندگی بین ۲۰ تا ۵۳ درصد نسبت به بلندمدت کاهش داشته است.