خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج گفت: در تهیه طرح تفصیلی آتی شهر کرج باید نیاز واقعی شهروندان و مقتضیات به روز شهر مورد توجه قرار بگیرد.

خواسته های مردم در طرح تفصیلی احصاء و تامین شود / خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج گفت: در تهیه طرح تفصیلی آتی شهر کرج باید نیاز واقعی شهروندان و مقتضیات به روز شهر مورد توجه قرار بگیرد.
به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از اطلاع رسانی شورای اسلامی شهرکرج، علی ذبیحی در اولین جلسه کارگروه تهیه طرح تفصیلی آتی شهر کرج اظهارداشت:در راستی اجرای این طرح پیشنهاد می شود خواسته های مردم به صورت میدانی احصاء و در آینده لحاظ گردد.
خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: در مقوله روانشناختی ،آسایش و آرامش مردم با توجه به اینکه میانگین سن کشور در حال افزایش است برای این مهم می بایست پیش بینی درستی برنامه ریزی شود.
ذبیحی با تأکید بر اینکه سن شهر، آسایش شهروندان و توسعه شهر در سال‌های آینده از مواردی است که باید در تهیه این طرح مورد توجه قرار بگیرد، افزود: علاوه براین، این طرح باید منجر به کاهش تخلفات و نظامند کردن دستورالعمل‌های منجر به صدور پروانه ساختمانی شود.
وی تصریح کرد: در طرح تفصیلی می بایست طوری پیش بینی شود تا تخلفات ساختمانی کاهش و از تولید دستورالعمل، بخشنامه و ضوابط جانبی جلوگیری و اختیار شهردار در حل مشکلات مردم می بایست لحاظ گردد و در کاهش ارسال پرونده به ماده پنج اهتمام ویژه باید داشت.
این مسئول ادامه داد: واقعیت این است در بودجه‌ای که هر ساله برای شهر پیش‌بینی می‌شود بیشترین سهم به تخلفات ساختمانی تعلق دارد و این مسأله باید در طرح تفصیلی آتی اصلاح شود.خزانن
ذبیحی تأکید کرد: مسأله بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، حفظ و گسترش فضای سبز، جمع‌آوری آب‌های خاکستری و اصلاح معابر در مناطق مختلف از دیگر مواردی است که در طرح تفصیلی جدید باید دیده شود.
این مسئول اضافه کرد: نقش درآمد پایدار و معماری شهری، ورودی‌هاو خروجی‌های شهری و نماسازی از دیگر مواردی است که مشاورین این طرح باید در خصوص آن‌ها توضیحات شفاف‌تری ارائه دهند.
ذبیحی تأکید کرد: برخی از مناطق و محلات و معابر بواسطه تاخیر در اصلاح طرح تفصیلی همچنان معطل مانده است و این طرح املاک بلاتکلیف را تعیین تکلیف می کند.
خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج گفت: موضوع مهم و اساسی در طرح تفصیلی آینده بحث معماری، المان،مبلمان ،زیباسازی و مبادی ورودی و خروجی شهر است که تغییر این وضعیت از مطالبات جدی شهروندان است.
وی خاطرنشان کرد: مشاورین طرح در خصوص پوسته ها و جداره ها و نما در جهت زیباسازی شهر در مسیر ایجاد نمای ایرانی اسلامی اقدام موثری داشته باشند