دریانوردان خط مقدم حمل‌و‌نقل دریایی هستند، معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه دریانوردان خط مقدم حمل‌و‌نقل دریایی هستند، گفت: با همت و‌تلاش دریانوردان و جامعه دریایی و‌ بندری، قدم‌های موثری برای حمل‌ونقل دریایی بر خواهیم داشت.

دریانوردان خط مقدم حمل‌و‌نقل دریایی هستند، معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه دریانوردان خط مقدم حمل‌و‌نقل دریایی هستند، گفت: با همت و‌تلاش دریانوردان و جامعه دریایی و‌ بندری، قدم‌های موثری برای حمل‌ونقل دریایی بر خواهیم داشت.

به گزارش وقایع نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی در بزرگداشت روز جهانی دریانورد که عصر امروز با حضور مدیران ارشد ارگان‌های دریایی کشور، و مقامات بلندپایه نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران برگزار شد، اظهار داشت: مباحث دریایی کشور در دو سطح پیگیری می‌شود و ارگان‌های دریایی بر اساس یک هماهنگی کامل و با توجه به برنامه‌های هر مجموعه، فعالیت‌ها را پیش می‌برند.

وی ادامه داد: اقدامات بزرگی در حال رخداد است و با توجه به تلاش تمامی ارگان‌های دریایی، جمهوری اسلامی در طول تاریخ این میزان از اقتدار دریایی را تجربه نکرده است.

رشادت‌های نیروی دریایی سپاه و ارتش بر هیچکس پوشیده نیست

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه رشادت‌های نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی ارتش بر هیچکس پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: مجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حوزه توسعه ناوگان با توجه به سیاست‌های کلان کشور در حال فعالیت است و شرکت ملی نفتکش نیز با وجود تحریم‌های ظالمانه صادرات مواد نفتی را با وجود سختی فراوان دنبال می‌کند.

صفایی با بیان اینکه دریانوردان ایرانی با رعایت قوانین بین‌المللی در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: کشتی‌های جمهوری اسلامی در تمامی نقاط دنیا حضور پیدا می‌کنند که در عمل کار بسیار سختی است.

وی ادامه داد: شناورهای خدماتی در صنایع نفتی، فراساحل و صنایع بندری در حال فعالیت هستند و عمدتا بخش خصوصی در این زمینه عهده‌دار اقدامات و افتخار آفرین است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با اشاره به فعالیت‌‌های کمیته ملی هیدروگرافی، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و شیلات جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تمامی ارگان‌های دریایی در حال فعالیت هستند و طبق برنامه پیش می‌روند.

صفایی با تاکید بر مواضع مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد دریامحور، عنوان کرد: بحث حکمرانی دریایی مطرح است و خوشبختانه در سطح ملی به آن توجه شده و سازمان بنادر به عنوان دبیرخانه این کارگروه زیر نظر معاون اول رییس جمهور کار خود را پیش می‌برد تا تمامی ارگان‌های دریایی که جمعیت ساز هستند دور هم جمع شوند و در سطح کلان و عملیاتی فعالیت‌ها را به صورت موثر پیش ببریم.

وی افزود: خوشبختانه شاهد برداشتن قدم‌های بزرگی هستیم و مسیر پیشرفت را در حوزه دریا با قدرت هرچه بیشتر پیش می‌بریم.

با تمام توان قدم‌های موثری برای حمل‌ونقل دریایی بر می‌داریم

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه سطوح مختلف ارگان‌های دریایی و اقتصاد دریامحور، قدم‌های موثری برای حمل و نقل دریایی کشور بر خواهند داشت، گفت: امیدوار هستیم طی سال‌های آینده شاهد آن باشیم که سهم تمامی فعالیت‌های اقتصاد دریامحور در حوزه ساحلی و دریایی از تولید ناخالص داخلی، سهم ارزنده تر و بیشتر باشد.

صفایی در پایان ابراز امیدواری کرد دریانوردان به عنوان خط مقدم حمل و نقل دریایی همواره سلامت باشند و خانواده آن‌ها که به دلیل دوری عضو خانواده خود سختی‌های بسیاری را متحمل می‌شوند در صحت زندگی کنند و عاقبت بخیر باشند.