رکورد خرید گندم دستاورد مهم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستانمدیرعامل موسسه جهاد نصر، رکورد خرید گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در استان خوزستان را یکی از دستاوردهای مهم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اعلام کرد و گفت: بخش عظیمی از مزارع گندم استان در این طرح قرار گرفته و احیا شده است.

رکورد خرید گندم دستاورد مهم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان، مدیرعامل موسسه جهاد نصر، رکورد خرید گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در استان خوزستان را یکی از دستاوردهای مهم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اعلام کرد و گفت: بخش عظیمی از مزارع گندم استان در این طرح قرار گرفته و احیا شده است.

به گزارش وقایع نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان، رضا عظیمی در نشست بررسی روند مطالعات فاز ۲ طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام که با حضور مشاوران و بهره‌برداران برگزار شد، با بیان این که بخش بزرگی از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری با توجه به پتانسیل استان خوزستان در زمینه آب و خاک در بخش کشاورزی در این استان اجرایی شده است، اظهار داشت: در فاز اول ۲۹۷ هزار هکتار از این طرح به بهره‌برداری رسیده و قابل استفاده برای کشاورزان است.

به گفته وی، یکی از دستاوردهای مهم این طرح، رکورد خرید گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ می‌باشد، زیرا بخش عظیمی از مزارع گندم در این طرح قرار گرفته و احیا شده است.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر با اشاره به این که فاز دوم طرح در مراحل پایانی مطالعاتی است، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مهم فاز دوم، مشارکت مستقیم بهره‌برداران و کشاورزان در این طرح است و در این مرحله مهندسین مشاور، طراحان و … نیز در خصوص شیوه مناسب و طراحی اظهار نظر می‌کنند.

به گفته عظیمی، برای بهره‌برداری از پروژه و تاسیسات، آشنایی کشاورزان با این امر بسیار مهم است، زیرا سلیقه و نیاز کشاورز از اولویت‌های این طرح به شمار می‌آید.

تسریع عملیاتی شدن فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان

قائم مقام مجری طرح ۵۵۰ هزار هکتاری نیز در این نشست گفت: ۲۵۵ هزار هکتار مربوط به فاز دوم این طرح است که مطالعات ۱۳۲ هزار هکتاری آن در حال انجام است و در حال حاضر اسناد ۵۰ هزار هکتار این طرح آماده شده و قابلیت اجرایی دارد.

محمد درخشانی‌فرد با بیان این که در فاز اول شبکه اصلی ایجاد و تأمین آب صورت گرفته بود، تصریح کرد: در فاز دوم طرح، سه عملیات فراهم کردن شبکه اصلی، تجهیز و نوسازی و زهکش زیرزمینی باید با هم صورت گیرد.

وی افزود: از دولت تقاضا داریم با توجه به استقبال کشاورزان از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، به عملیاتی شدن فاز دوم تسریع بخشد.