به گزارش وقایع‌نیوز به نقل از اکوپرشین کریمی به خاطر عشق و علاقه‌اش به هنر از همان دوران کودکی ،سودای بازیگری در سر داشت به همین خاطر تحصیلاتش را در رشته گرافیک آغاز و به پایان رساند.

سعید کریمی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون زاده هفتم فروردین ۱۳۵۱ است. وی در خیابان ایرانمهر تهران چشم به جهان گشود و فرزند دوم خانواده کریمی است.

به گزارش وقایع‌نیوز به نقل از اکوپرشین کریمی به خاطر عشق و علاقه‌اش به هنر از همان دوران کودکی ،سودای بازیگری در سر داشت به همین خاطر تحصیلاتش را در رشته گرافیک آغاز و به پایان رساند.

تلاش وی جهت رسیدن جلوی دوربین زیاد طول نکشید و در واقع خیلی زود از هم کلاسی‌های خود همچون رضا شفیعی جم، امیر غفارمنش، کوروش‌ تهامی، حسن نریمانی که روی یک نیمکت تحصیلات خود را ادامه می‌دادند سبقت گرفت و در اولین فیلم سینمایی خود تحت عنوان دندان مار اثر مسعود کیمیایی در کنار هنرمندانی چون احمد نجفی ،گلچهره سجادیه ، فرامرز صدیقی ایفای نقش نمود.

وی بعد از بازی در این فیلم به جهت حضور پدرش زنده‌یاد عزت‌الله کریمی در عرصه مطبوعات و دارا بودن جریده‌ای به نام “رخصت پهلوان” دست به قلم شد و دوره‌های مختلف روابط عمومی و خبرنگاری را هم پشت سر گذاشت تا اینکه به دعوت مسعود رشیدی در اولین سریال تلویزیونی خود تحت عنوان “روزگار وصل” با زنده‌یاد هادی اسلامی، توران مهرزاد، جمشید گرگین، جهانگیر فروهر، جمشید شاه‌محمدی و … همبازی شد و خوش درخشید.

سعید کریمی که سابقه بازی در تئاتر را هم با خود یدک می‌کشید به یکباره و پس از موفقیت در سریال ” روزگار وصل” عزم خود را جزم نمود تا اینکه در سریال‌هایی که در برنامه خانواده پخش می‌شد به عنوان بازیگر محبوب خانواده‌ها معرفی شد و با «سریال کرامت» کار حسین کامران هر روز از قاب کوچک تلویزیون با دوستدارانش دیدار می‌کرد.

کریمی که دست به قلم هم بود و دوره‌های فن بیان را هم گذرانده بود، در عرصه مجری‌گری هم فعالیت خود را آغاز نمود و توانست چندین اجرا را به یادگار در پرونده هنری خود به ثبت برساند.

 سعید کریمی هم اکنون علاوه بر بازیگری و اجرا ، سردبیری چندین نشریه ورزشی از جمله رخصت پهلوان را عهده‌دار است. فیلم داستانی “پهلوان هرگز نمی‌میرد ” ساخته ی محمد کریمی و فیلم سینمایی ” راند چهارم ” کار علیرضا امینی و کوچه ژاپنی کار امیرحسین ثقفی را آماده نمایش دارد ضمن اینکه برای بازی‌ در تله فیلم “فرشته مزاحم ” قرارداد امضا کرده است .

 سعید کریمی برای بازی در فیلم “پهلوان هرگز نمی میرد” کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیگری از دوازدهمین جشنواره فیلم‌های ورزشی بود.

وی برای بازی در این فیلم از سوی شهرداری منطقه ۸ مورد تجلیل قرار گرفت .

وی عضو تیم بیلیارد هنرمندان می‌باشد و پس از برگزاری هشت دوره از این مسابقات ، یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی را در پرونده ورزشی خود ثبت کرده است.

او هم اکنون فیلم باشگاه زن ذلیلان را آماده نمایش دارد و در عرصه ورزش پهلوانی نیز فعال می‌باشد.