سطح کنترل بیولوژیک آفات پسته توسعه می‌یابد، ییس سازمان حفظ نباتات کشور، توسعه سطح کنترل بیولوژیک آفات پسته را از برنامه‌های مهم سازمان حفظ نباتات کشور اعلام کرد و گفت: این مهم با همکاری مسوولان سازمان جهاد کشاورزی مناطق پسته‌خیز کشور و همراهی کشاورزان زحمتکش محقق خواهد شد.

سطح کنترل بیولوژیک آفات پسته توسعه می‌یابد، رییس سازمان حفظ نباتات کشور، توسعه سطح کنترل بیولوژیک آفات پسته را از برنامه‌های مهم سازمان حفظ نباتات کشور اعلام کرد و گفت: این مهم با همکاری مسوولان سازمان جهاد کشاورزی مناطق پسته‌خیز کشور و همراهی کشاورزان زحمتکش محقق خواهد شد.

به گزارش وقایع نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان حفظ نباتات کشور، حسین رنجبر اقدم در دومین جشنواره ملی پسته که با حضور جمعی از مسوولان وزارت جهاد کشاورزی و فعالان حوزه کشاورزی ۶ استان کشور به میزبانی شهرستان مه‌ولات استان خراسان‌رضوی برگزار شد، با اشاره به این که اولین محصول کشاورزی که ایران را در سطح جهان معرفی کرده و یک اعتبار خاص به کشورمان بخشیده، محصول پسته است، اظهار داشت: برای ایران تولید پسته بسیار حایز اهمیت است و باید این میراث فاخر حفظ شود و یکی از مواردی که در این مسیر باید مدنظر باشد، حفظ کیفیت و سلامت محصول پسته است.

وی افزود: محصول پسته در کنار این که قدمت بسیاری دارد، دارای آفاتی است که منجر به خسارت به محصول می‌شود و ساده‌ترین راه مقابله با این آفات، آفت‌کش‌های شیمیایی است.

این مقام مسوول ادامه داد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های مربوط به حوزه تولید پسته، پسیل پسته است که برای رفع آن از آفت‌کش‌های شیمیایی استفاده می‌شود، البته عمده دلیل استفاده بیش از حد از آفت‌کش‌های شیمیایی، سو‌ء تبلیغات توسط شرکت‌های فعال در این حوزه است.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با تاکید بر این که همکاران ما در وزارت جهاد کشاورزی اجازه سمپاشی بی‌رویه را نخواهند داد، گفت: نظارت بر سمپاشی‌ها یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما است و در این راستا از کشاورزان درخواست می‌کنیم به دستور‌العمل‌های جهادکشاورزی بیشتر توجه کرده و از سم‌پاشی‌های غیرتخصصی خودداری کنند.

رنجبراقدم خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی سازمان حفظ نباتات کشور توسعه کنترل بیولوژیک آفات پسته است که این مهم با همکاری مسوولان جهاد کشاورزی استان‌های کرمان و خراسان‌رضوی و همراهی کشاورزان زحمتکش محقق خواهد شد.