شناسایی و دستگیری ۷۰۰ مجرم سایبری استان البرز در شش ماهه اول سال، فرمانده انتظامی استان البرزگفت: هفته نیروی انتظامی با شعار شهروند قانونمند، پلیس خدمتگزار گرامی داشته شد و براساس این شعار معتقدیم خدمات پلیس در شرایطی اجرایی می‌شود که شهروندان هم براساس قانون رفتار کنند.

شناسایی و دستگیری ۷۰۰ مجرم سایبری استان البرز در شش ماهه اول سال، فرمانده انتظامی استان البرز گفت: هفته نیروی انتظامی با شعار شهروند قانونمند، پلیس خدمتگزار گرامی داشته شد و براساس این شعار معتقدیم خدمات پلیس در شرایطی اجرایی می‌شود که شهروندان هم براساس قانون رفتار کنند.

به گزارش وقایع نیوز -عالیه رضوانی، سردار حمید هداوند به مناسبت هفته نیروی انتظامی و در جمع خبرنگاران افزود: نیروی انتظامی به صورت عام و خاص به اقشار مختلف مردم در حال خدمت رسانی است که در این مسیر با استفاده از سخت‌افزارهای هوشمند، سعی دارد تا این خدمات برای مردم تسهیل شود.

وی ادامه داد: به برکت تفکر انقلابی و نیروهای مومن در فراجا، امروز پلیس به سمت هوشمندسازی، پاسخگو بودن، خدمتگزاری مضاعف و در مجموع به سمت پلیس در تراز انقلاب اسلامی در حال حرکت است.

رئیس پلیس البرز با اشاره به اینکه در هفته‌ نیروی انتظامی سعی شده اقدامات خارج ازماموریت نیز به مردم ارائه شود ، اظهار کرد: روزهای های این هفته با عناوینی چون پلیس مقتدر، پلیس اقتصادی، پلیس هوشمند، پلیس دانش بنیان و پلیس پاسخگو نامگذاری شده و به مردم خدمات ارائه می کند.

هداوند سپس به اجرای طرح های امنیت اجتماعی در سطح استان البرز اشاره کرد و گفت: برای افزایش احساس امنیت مردم در مقابل هنجارشکنان ایستاده ایم و بدون هیج اغماضی با مجرمان برخورد می کنیم و در این راستا ۱۲هزار و۴۴۴سارق در استان البرز،با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی ودستگیر شدند که این تعداد دستگیری نسبت به شش ماه نخست سال گذشته ۵۷درصدرشد داشته است. همچنین ۹۰اوباش که در محله های سطح استان البرز با قدرت‌نمایی و عربده کشی برای شهرورندان ایجاد می کردند ، دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه ۸۳مورد جرائم اقتصادی در استان داشته ایم که این تعداد حرم نسبت به سال ۱۴۹۱ حدود ۱۱درصد رشد داشته است، به افزایش ۲۸درصدی کشف قاچاق کالا نیز اشاره کرد و افزود:در نیمه اول سال جاری ۱۴میلیون عدد قاچاق کالا کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان البرز به کشف یک هزارو ۹۰۰فقره جرم در حوزه پلیس فتای البرز اشاره کرد و گفت :با تلاش پلیس فتا ۷۰۰ مجرم سایبری شناسایی و دستگیر شدند و در حوزه جرائم اقتصادی در فضای مجازی نیز افزایش ۳۱درصدی داشته ایم ودر بخش جرائم اجتماعی نیز ۲۰۰ مجرم در شش ماه نخست سال جاری دستگیر شدند که با رشد ۲درصدی همراه بوده است.

هداوند دستگیری ۲۰مجرم سیاسی و ۵هزار معتاد متجاهر را از دیگر اقدامات پلیس البرز عنوان کرد و افزود: خدمات رسانی به ۴هزار شهروند در مرکز همگانی ۱۹۷ انجام د واین خدمات در هفته نیروی انتظامی همه روزه در حال اجراست.

رئیس پلیس استان البرز ضمن هشدار به افرادی که در فضای حقیقی و مجازی اقدام به قدرت نمایی می پردازند، خاطرنشان کرد: فعالیت‌ها و اقدامات افراد شرور و اراذل و اوباش رصد می‌شود و در صورت ارتکاب هرگونه تخلف و جرمی علیه امنیت و آرامش شهروندان، پلیس در چهارچوب قوانین و مقررات با قاطعیت با آنها برخورد خواهد کرد.