به گزارش وقایع‌نیوز به نقل از اکوپرشین، علیرضا کیهان‌پور: در کشور ما با توجه به سواحل طولانی وکرانه‌های آبی در شمال وجنوب کشور دارای ظرفیت‌های آشکار بالقوه‌ای در این راستاست که نیاز به اعمال مدیریت علمی دارد.

طرح‌های مشارکتی بازسازی ذخایر ارزشمند منابع آبزی، سازمان فائو(FAO)در راستای اهداف عالی ماهیگیری مسئولانه و الزامات توسعه پایدار تاکید فراوانی بر مشارکت‌های NGO‌های تخصصی در یک تعامل دوسویه بین دولت‌ها و بخش غیردولتی به منظور حفظ و بازسازی ذخایر ارزشمند منابع آبزی و گونه‌های در حال انقراض داشته و به عنوان مثال کشور آفتاب تابان یعنی ژاپن بیش از یک صد سال در این مقوله دارای تجربیات و اندوخته‌‌های علمی و عملی می‌باشد.

به گزارش وقایع‌نیوز به نقل از اکوپرشین، علیرضا کیهان‌پور: در کشور ما با توجه به سواحل طولانی وکرانه‌های آبی در شمال وجنوب کشور دارای ظرفیت‌های آشکار بالقوه‌ای در این راستاست که نیاز به اعمال مدیریت علمی دارد.

حفظ و بازسازی ذخایر ارزشمند منابع آبزی و گونه‌های منحصر به فرد آن از وظایف قانونی و حاکمیتی دولت‌ها در حفظ و حراست از این ثروت ملی است که نیازمند حمایت بودجه‌ای و تخصیص اعتبارات مورد نیاز با مشارکت یکایک اعضای NGO‌های مرتبط تخصصی است.

نخستین گام در تحقق این راهبرد دوسر برد ، جایزالوفاء وجایز الاجراءو بین طرفین، فرهنگ سازی، تبلیغات، تشویق، ترغیب ابعاد گوناگون مشارکت عملی و به اصطلاح پای کار بودن است.

اتخاذ سیاست‌های اجرایی و وحدت گرایانه اجرای مصوبات کشوری و بر آمده از سند توسعه و گسترش آن نیازمند یک عزم جدی است.

ایجاد و ساخت زیستگاه‌های مصنوعی آبزیان+وقایع‌نیوز
ایجاد و ساخت زیستگاه‌های مصنوعی آبزیان
جانمایی زیستگاه‌های مصنوعی آبزیان+وقایع‌نیوز
جانمایی زیستگاه‌های مصنوعی آبزیان

ایجاد، ساخت و جانمایی زیستگاه‌های مصنوعی آبزیان پس از مطالعات کارشناسی و پژوهش‌های مرتبط و تعامل و همکاری بین بخش حاکمیتی دولت، حفاظت از محیط زیست، بنادر و دریانوردی، نیروی دریایی، یگان حفاظت از منابع آبزی، تات، دامپزشکی، حمل ونقل، سوخت، پشتیبانی بانک‌های عامل تخصصی و… یکی از این طرح‌های راهبردی و مشارکتی است که با اقدامات پیشین در استان‌های ساحلی انجام اما باید با سرعت بیشتری توسعه یافته و تبلیغات این محور در رسانه‌ها، وبینارها، صدا وسیما،فضای مجازی و…افزون بر گذشته‌ها به طور آشکار و حجم تولید محتواهای تخصصی، سرعت با کیفیت و حجم کمی تحلیل‌ها، برگزاری تور‌های رسانه‌ای و… مورد توجه بیشتر ارگان‌های حاکمیتی قرار گیرد.

بدون شک مشارکت بخش تعاونی در طرح‌های راهبردی و ثروت‌زای بازسازی و حفظ ذخایر بسیار ارزشمند و متنوع گونه‌های اقتصادی آبزی با نظارت و مدیریت کلان حاکمیتی موجب این خواهد شد که به نسبت گذشته، پیشرفت‌ها و تحقق اهداف را مشاهده، شنیده و دستاورد‌های این مهم ضمن راستی آزمایی در اسناد و مستندات تاریخی، مکتوب شده و برای آیندگان و ادامه راه به عنوان یک تجربه گرانسنگ معیار قضاوت همگان قرار گیرد.