رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز از ناکارآمد بودن طرح تفصیلی در شهرهای استان البرز انتقاد کرد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز از ناکارآمد بودن طرح تفصیلی در شهرهای استان البرز انتقاد کرد.

به گزارش وقایع نیوز: علیرضا مجربی کرمانی با اشاره به اهمیت الزامات توسعه شهری و ساخت و سازها ، طرح های تفصیلی شهرهای استان را ناکارآمد و قدیمی عنوان کرد و  گفت: به روز نبودن طرح تفصیلی در شهرهای استان البرز باعث شده تا شاهد تخلف های پیچیده سازمانی در بخش ساخت وسازهای استان البرز باشیم.

وی با بیان اینکه معمولا طرح های تفصیلی ، افق دور دست توسعه شهری را ترسیم و تکلیف مهندسان ناظر را مشخص می کنند،افزود: بررسی های میدانی نشان می دهد که ۹۹ درصد ساختمان های استان دارای گزارش مهندسان ناظر هستند.

مجربی کرمانی با اشاره به اینکه از سال ۹۱ تاکنون حدود ۶۰ هزار دستور نقشه در اختیار نظام مهندسی البرز قرار گرفته است ، ادامه داد: در این مدت  سه هزار و ۲۰۰ ناظر ساختمان براثر تخلف مشمول تبصره هفت شدند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز تاکید کرد: تا زمانی که جرائم ساختمانی با پرداخت هزینه توسط متخلف قابل رفع است، نمی توان از تخلف های بعدی در این زمینه پیشگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه در شهر کرج تخلف در طبقات به دلیل بالا بودن جریمه کم است  ،اظهار کرد: در این شرایط لازم است که  طرح تفصیلی کلانشهر کرج به روزرسانی شود.

مجربی کرمانی با بیان اینکه ۹۰ درصد ساختمان ها توسط مهندسان ناظر استان البرز به خوبی نظارت  شده و  روند ساخت و ساز و نیز تخلفات احتمالی به شهرداری ها گزارش داده می شود.، از شهردار گرمدره به خاطر مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز قدردانی کرد و گفت: در حال حاضر تخلفات ساخت و ساز در شهر گرمدره به حداقل رسیده است .