به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز به نقل از  اقتصاد سالم، سال گذشته مدیرعامل یکی از خودروسازان بزرگ داخلی تصمیم گرفت مدیرعامل شرکت تامین قطعات این خودروساز را به دلیل مشکلاتش، برکنار کند.

فساد در شرکت تامین قطعات ۱ خودروساز بزرگ، اطلاعات رسیده نشان دهنده وجود‌ فساد در شرکت تامین کننده قطعات یک خودروساز بزرگ است.

این در حالی ست که یک قطعه‌ساز بزرگ قاچاقچی نیز حامی مدیرعامل این شرکت است.

به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز به نقل از  اقتصاد سالم، سال گذشته مدیرعامل یکی از خودروسازان بزرگ داخلی تصمیم گرفت مدیرعامل شرکت تامین قطعات این خودروساز را به دلیل مشکلاتش، برکنار کند.

این کار صورت گرفت به گونه ای که مدیرعامل شرکت تامین کننده قطعات برکنار و حکم مدیر جایگزین وی نیز صادر شد اما به ناگاه برخی قطعه‌سازان مسئله دار به رهبری ۱ قطعه‌ساز بزرگ که ید طولایی نیز در قاچاق دارد؛ مدیرعامل شرکت خودروساز را تهدید کردند که در صورت‌ برکناری‌ مدیرعامل شرکت تامین کننده قطعات، از تحویل قطعه به این خودروساز، خودداری خواهند کرد!

تهدید باند مافیای قطعه‌سازی به رهبری قطعه‌ساز قاچاقچی، موثر افتاد و مدیریت خودروساز بزرگ برای جلوگیری از توقف خطوط تولید خودرو مجبور شد از برکناری مدیر مسئله دار، صرف نظر کند.

در چنین شرایطی بخشی از اطلاعات رسیده به “اقتصاد سالم” از تخلفات‌ صورت گرفته در شرکت تامین کننده قطعات این خودروساز بزرگ؛ نشان دهنده تخلفی ست که منجر به بروز‌ “بند حسابرسی” و مغایرت با قانون در بررسی‌های حسابرسان از عملکرد این شرکت شده است.

این “بند حسابرسی” بر این منوال است که این شرکت تامین کننده قطعات خودروساز بزرگ، یکی از قطعات مورد نیاز خود را به جای خرید مستقیم از خارج از کشور، با واسطه یک شرکت قطعه‌ساز به نام “س.ا” از خارج از کشور خریداری کرده است!

همچنین برای حمل این قطعات نیز به جای کشتی از هواپیما استفاده شده است!

در این زمینه نکته این است که حتی اگر در برهه ای از زمان ضرورت‌ زمانی برای حمل سریع بار با هواپیما وجود داشته است، چرا اولا پیش از آن برنامه ریزی لازم در این زمینه صورت نگرفته و دوما پس از آن نیز بارها مجددا برای حمل قطعات به جای کشتی، از هواپیما استفاده شده است به گونه ای که هزینه‌های حمل و در نتیجه قیمت تمام شده قطعه برای این خودروساز به شدت! افزایش یافته است و بدیهی ست که در نهایت این پول از جیب‌ مردم، به جیب‌ شرکت قطعه‌سازی “س.ا” رفته است.

نکته جالب در این زمینه این است که مدیرعامل این شرکت تامین قطعات خودروساز، هم اکنون از سوی باند مافیای قطعه‌سازی به رهبری‌ قطعه‌ساز قاچاقچی، نامزد مدیرعاملی گروه صنعتی ایران خودرو بوده و برای انتصاب وی فشار زیادی وارد می‌‌شود!

اما درباره عمق و میزان‌ ارتباط‌ مدیرعامل‌ این شرکت تامین کننده قطعات خودروساز با باند قطعه‌ساز قاچاقچی بزرگ در حدی ست که آقای “م.م” کارپرداز این قطعه‌ساز، در زمان هایی که برای پیگیری حسابهای خود به دفتر مدیرعامل این شرکت تامین کننده قطعات خودروساز می‌‌رود؛ گاها در اتاق‌ مخصوص تجهیز شده در کنار دفتر وی، به استراحت، خواب نیمروزی و اصطلاحا “قیلوله” نیز می‌‌پردازد!

این یعنی یک شرکت‌ معظّم و بزرگ‌ دولتی به خوابگاه‌ نوچه و کارپرداز‌ یک قطعه‌ساز‌ قاچاقچی تبدیل شده است!

متاسفانه این باند فاسد قطعه‌سازی و عامل آن‌ها در شرکت تامین کننده قطعات این خودروساز بزرگ؛ این شرکت دولتی را به محلی برای جلسات‌ محفلی‌ خود با “دستور کارهای مشخص” تبدیل کرده‌اند که به زودی جزئیات آن منتشر خواهد شد.