لاستیک نفروشید تا اطلاع ثانوی!؟ رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران از عمده‌فروشان و خرده‌فروشان خواست تا فروش لاستیک با قیمت جدید را متوقف کنند.

لاستیک نفروشید تا اطلاع ثانوی!؟ رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران از عمده‌فروشان و خرده‌فروشان خواست تا فروش لاستیک با قیمت جدید را متوقف کنند.

به گزارش وقایع‌نیوز، جمال میرزائی رئیس انجمن صنفی صنعت تایر در نامه‌ای شرکت‌های تولیدی از آنها خواست باتوجه به ابلاغ نشدن آزادسازی نرخ لاستیک، افزایش قیمت‌ محصولات خود را متوقف کنند.

در نامه میرزائی به مدیران شرکت‌های تولیدکننده لاستیک ازجمله «کویرتایر، یزدتایر، ایران تایر، آرتاویل تایر، لاستیک دنا، گروه صنعتی بارز و لاستیک بارز کردستان» آمده است: نظر به اقدامات موثر و همراهی همه اعضای انجمن صنفی صنعت تایر جهت کاهش التهاب و کاهش قیمت بازار آزاد، به استحضار می‌رساند سبد اخیر اعلام شده از طرف آن شرکت با تعدیل اندک قیمت فروش که درراستای سیاست آزادسازی قیمت تایر سواری و مصوبه تنظیم بازار صورت پذیرفته به‌دلیل عدم ابلاغ رسمی و نامه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، فروش با قیمت‌های جدید متوقف شود تا پس از مذاکره و هماهنگی همانند گذشته در فضایی تعاملی با مسئولان نسبت به افزایش نرخ در چارچوب ضوابط کشور اقدام شود.

بازرسی ویژه از بازار تایر خودرو

در همین حال پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران خبر داد بنابر اطلاعات واصله از معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران، درراستای صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و جلوگیری از سودجویی منفعت‌طلبان و باتوجه به تداوم التهاب بازار تایر سواری در سطح عرضه، بازرسان اصناف با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد.

بر این اساس بازرسان اتاق‌های اصناف سراسر کشور به مدت یک ماه و در قالب طرح ویژه، نظارت بر بازار تایر خودرو را در اولویت قرار خواهند داد.

نامه میرزائی به مدیران شرکت‌های تولیدکننده لاستیک ازجمله «کویرتایر، یزدتایر، ایران تایر، آرتاویل تایر، لاستیک دنا، گروه صنعتی بارز و لاستیک بارز کردستان»

این بازرسی با استفاده از آمار و اطلاعات سامانه‌های در دسترس نظیر سامانه جامع تجارت و سامانه انبارها و مراکز نگهداری کالا انجام خواهد شد و در سطح واحدهای انبارش عمده تایر خودرو، نسبت به رصد دقیق شرایط بازار اقدام خواهد شد.