به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین به نقل از اقتصاد سالم‌، ‌امیرحسین نادری‌ فرد شناخته شده‌ای برای فعالان صنعت فولاد است.

مرد‌ ۵۰۰ میلیون تومانی به دنبال تصاحب‌ ذوب آهن اصفهان است، امیرحسین نادری که در پرونده اش موارد متعددی از تضییع‌ حقوق‌ مردم و بیت‌المال دیده می‌شود؛ به دنبال‌ تصاحب‌ صندلی‌ مدیرعاملی‌ شرکت ذوب آهن اصفهان است.

به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین به نقل از اقتصاد سالم‌، ‌امیرحسین نادری‌ فرد شناخته شده‌ای برای فعالان صنعت فولاد است.

وی فعالیت خود را از رده‌های پایین کارگری در شرکت فولاد مبارکه اصفهان آغاز کرد و البته به سرعت نیز پله‌های ترقی را طی کرد تا به سمت معاون مالی فولاد مبارکه اصفهان رسید.

نادری هم اکنون مدیرعامل شرکت ‌توسعه معادن و فلزات‌ از زیرمجموعه‌های فولاد مبارکه اصفهان است و شنیده می‌شود که به همین جایگاه نیز راضی نبوده و در حال‌ رایزنی برای تصدی‌ س‌مَت مدیرعاملی شرکت ذوب آهن اصفهان است؛

این در حالی ست که نگاهی به کارنامه نادری نشان می‌دهد وی فاقد‌ صلاحیت لازم برای در دست گرفتن‌ سرنوشت و مدیریت‌ یک اَبَر کارخانه متعلق به مردم و بیت‌المال با گردش مالی‌ هزاران میلیارد تومانی است.

در همین رابطه برخی مخاطبان ‌اقتصاد سالم‌ مدارک و مستنداتی درباره عملکرد ‌امیرحسین نادری‌ به این پایگاه خبری ارسال کرده‌اند که بنابر رسالت اطلاع رسانی و آگاهی دهی به مردم و مسئولان، به تدریج طی سلسله گزارش‌هایی منتشر خواهد شد.

براین اساس بررسی کارنامه نادری در یک مصداق‌ کوچک که در سطور آتی ذکر شده، نشان می‌دهد که وی اهمیتی به حفظ‌ بیت‌المال و حقوق مردم نداده و در مقابل تبحر خاصی هم در استفاده از منابع عمومی و مردم برای منافع شخصی، تفریح و خوشگذرانی دارد.

در این زمینه اطلاعات رسیده نشان می‌دهد که امیرحسین نادری تنها در یک نمونه در طول‌ حدودا دو سال و نیم از خدمتش در س‌مَت معاونت مالی فولاد مبارکه اصفهان؛ ۱۰۰ روزش را تحت‌ عنوان‌ ‌ماموریت اداری‌ با هزینه شرکت فولاد مبارکه اصفهان در بهترین کشورهای توریستی‌ خارج از کشور به سر برده است.

“امیرحسین نادری”، مارکوپولوی صنعت فولاد ایران، وی در این به اصطلاح ماموریت‌ها در کشورهای خوش آب و هوا و گران قیمتی همچون ‌فرانسه، ایتالیا، آلمان، استرالیا، سوئیس، اتریش، عمان، ترکیه و امارات‌ اقامت داشته است.

شایان ذکر است که این سفرها با پروازهای ‌ف‌رست کلاس‌ صورت گرفته و آقای نادری در هر یک از کشورهای نامبرده در بازه‌های زمانی ۳، ۴، ۵، ۶ و ۷ روزه در بهترین هتل‌ها و با بیشترین مزایا و امکانات، البته با هزینه شرکت فولاد مبارکه اصفهان؛ اقامت داشته است.

در این شرایط پرسش مهم از آقای ‌امیرحسین نادری‌ که هم اکنون مصررانه به دنبال‌ دستیابی به صندلی‌ مدیرعاملی ذوب آهن اصفهان است، این است که وی به عنوان‌ معاون‌ ‌مالی‌ شرکت فولاد مبارکه اصفهان؛ براساس‌ کدام عرف، روال‌ جاری و قانونی و ضرورت‌ شرکتی و کاری؛ به کشورهای یاد شده تحت‌ عنوان‌ ‌ماموریت اداری‌ اعزام شده است!؟

به گونه‌ای که علاوه بر اقامت در بهترین هتل‌ها و استفاده از حداکثر امکانات و خدمات در کشورهای یاد شده؛ معادل ۵۰۰ میلیون تومان هم به عنوان‌ ‌حقّ‌ ماموریت‌ براساس نرخ روز ارز دریافت کرده است!

آیا این سفرها و ریخت و پاش ها با هزینه مردم و بیت‌المال، شرعی، اخلاقی و قانونی ست!؟ ۵۰۰ میلیون تومان به اصطلاح حقّ‌ ماموریت‌ دریافتی در قبال‌ این سفرها چطور!؟

البته بگذریم از این گفته آگاهان که مبالغی همچون ‌۵۰۰ میلیون تومان‌ برای آقای نادری پول‌ خُرد محسوب می‌شود اما برای کارگرانی که در پای کوره‌های ذوب‌ فولاد‌ شرکت فولاد مبارکه اصفهان خدمت می‌کنند و از نظر روحی و جسمی فرسوده و مستهلک می‌شوند، ۵۰۰ میلیون تومان پولی که آقای نادری برای ۱۰۰ روز اقامت و لذت بردن در کشورهای توریستی دریافت کرده است، معادل‌ ۱۰ سال حقوق‌ شان است.

این سفرها و ماموریتها در حالی رخ داده که به گفته کارشناسان حوزه معدن، اصولا فردی که در جایگاه‌ معاونت مالی‌ یک کارخانه صنعتی_معدنی همچون فولاد مبارکه اصفهان قرار دارد، در حیطه وظایف‌ اداری و سازمانی‌اش؛ کاری در خارج از کشور تعریف نشده که برای انجام آنها با این میزان ریخت و پاش و هزینه کردن از بیت‌المال و درنهایت دریافت‌ حقّ‌ ماموریت‌ ۵۰۰ میلیون تومانی؛ به کشورهای توریستی‌ای همچون ‌فرانسه، ایتالیا، آلمان، استرالیا، سوئیس و اتریش‌ سفرهای متعدد و مکرر داشته باشد.

مجموعه این اقدامات باعث شده امیرحسین نادری در میان‌ برخی از فعالان‌ حوزه معدن به ‌مارکوپولو‌ی صنعت فولاد معروف شود که با پول و هزینه بیت‌المال و مردم؛ سفرهای لوکس‌ متعددی به کشورهای توریستی داشته است.

در این شرایط این فرد هم اکنون از گزینه‌های مدیرعاملی شرکت ذوب آهن اصفهان بوده و البته پیش از این هم رایزنی‌های زیادی برای کسب صندلی‌ مدیرعاملی فولاد مبارکه اصفهان کرده بود که البته با انتصاب هفته پیش ‌طیب نیا‌ به این سمت، در این زمینه ناکام ماند.

با توجه به موارد یاد شده از یک سو به مسئولان جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) هشدار می‌دهیم که بررسی کنند چگونه با وجود گذشت‌ حدود دو ماه از آغاز به کار دولت مردمی و فسادستیز آیت الله ابراهیم رئیسی، چنین فردی همچنان بر صندلی‌ مدیرعاملی شرکت بزرگی همچون ‌توسعه معادن و فلزات‌ با گردش مالی بسیار زیاد (از زیرمجموعه‌های بورسی فولاد مبارکه اصفهان) تکیه زده است و همچنین از مسئولان وزارت رفاه به ویژه شخص آقای عبدالملکی وزیر رفاه می‌خواهیم مراقبت کنند که چنین شخصی تحت تاثیر لابی ها و فشارها، مدیرعامل اَبَرکارخانه‌ای همچون شرکت ذوب آهن اصفهان نشود.

فراموش نکنیم که مولایمان علی ع به مردمی که پس از ۲۵ سال جور و فساد‌ خلفای سه گانه به عدل و شرف ایشان پناه آورده بودند، فرمود:‌ اموال بیت‌المال را از مفسدان و ظالمان باز می‌ستانم حتی اگر کابین‌ زنان شان کرده باشند‌، و در اولین اقدام پس از آغاز خلافت بدون هرگونه مصلحت اندیشی ای، مسئولان فاسد را عزل کردند.

حال در ابتدای دولت آیت الله رئیسی نیز، مردم مستضعف و ستمدیده‌ای که از دوران‌ ۸ ساله اشرافیت‌ دولت روحانی و فساد برخی مدیرانش به تنگ آمده‌اند، انتظار همین برخورد و کنار گذاشتن‌ مدیران فاسد‌ دولت روحانی که بر صندلی‌های قدرت و ثروت در بنگاه‌های بزرگ‌ اقتصادی‌ دولتی و خصولتی تکیه زده‌اند را دارند…

پایگاه خبری ‌اقتصاد سالم‌ به زودی جزئیات کاملی از عملکرد و کارنامه ‌امیرحسین نادری‌ منتشر خواهد کرد.