در آستانه دهه مبارک فجر، مرکز آموزش خدمات دریایی شمال کشور توسط شرکت خدمات دریایی هدايت كشتي خلیج فارس در بندر انزلی افتتاح شد.

در آستانه دهه مبارک فجر، مرکز آموزش خدمات دریایی شمال کشور توسط شرکت خدمات دریایی هدایت کشتی خلیج فارس در بندر انزلی افتتاح شد.

به گزارش وقایع نیوز به نقل از بندر و دریا؛ کشور ایران اسلامی مختصات دریایی مناسبی دارد و از ظرفیت بسیار مطلوبی در بخش نیروی انسانی برخوردار است. ارتقاء کیفیت آموزشی دریانوردان با بکارگیری تکنولوژی‌های نوین حوزه آموزشی دریانوردان در جهان باید در اولویت قرار گیرد.

بنابراین بحث آموزش دریایی و بندری در شمال کشور و ترویج دوره های آموزشی به راهنمایان و دریانوردان دریایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و شرکت خدمات دریایی هدایت کشتی خلیج فارس در آستانه دهه مبارک فجر، مرکز آموزش خدمات دریایی شمال کشور با حضور حسین یونسی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان، حسین صاحبی مدیرعامل شرکت خدمات دریایی هدایت کشتی خلیج فارس، اعضای هیات مدیره و مدیران بنادر شمالی این شرکت در بندر انزلی به بهره برداری رساند.

در این مراسم، حسین صاحبی، مدیرعامل شرکت هدایت کشتی خلیج فارس، آموزش و تربیت نیروی انسانی در حوزه دریایی را یکی از اهداف کلان این شرکت عنوان کرد و افزود: این مرکز جهت آموزش‌های تکمیلی راهنمایان در تمام حوزه‌های خدمات دریایی در شمال کشور تاسیس شده است.

صاحبی ادامه داد: شرکت با توجه به شرایط و اقتضائات، نیازمند تغییراتی در حوزه فعالیت خود است و سازمان بنادر و دریانوردی می‌تواند روی هدایت کشتی خلیج فارس به عنوان یک منبع درآمد خوب و پایدار حساب باز کند.

مدیرعامل شرکت هدایت کشتی خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک تمام توانمان را جهت استفاده از تجهیزات با سیمولاتورهای به‌روز بکار خواهیم بست و امیدوارم بتوانیم در جهت خدمت به مردم عزیز دریادوست و دریایی شمال کشور اقدامات شایسته‌ای انجام دهیم.

وی در زمینه لایروبی بنادر شمال کشور، گفت: لایروبی بندر فریدونکنار حدود ۲ هفته است که شروع شده است و برای بندر امیرآباد نیز تقاضای کار شده است.

صاحبی در شمال کشور، مهم‌ترین کار برای هدایت کشتی را ساخت یک لایروب متناسب با بنادر شمال کشور عنوان کرد و افزود: به دنبال توسعه امکانات و نیازمند تجهیزات هستیم.

مهندس یونسی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با تبریک افتتاح مرکز آموزش خدمات دریایی به شرکت هدایت کشتی خلیج فارس گفت: موضوع آموزش بسیار با اهمیت است و در این حوزه هر کمکی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی برآید، دریغ نخواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در بحث مجوزات این مرکز، سازمان بنادر و دریانوردی به جد حمایت می‌کند.

یونسی ادامه داد: در برنامه آموزش دریانوردان، تغییرات اساسی ایجاد کردیم و سعی بر این است از آخرین تغییرات جهانی برای ارتقای دریانوردان استفاده شود.

وی گفت: این مرکز آموزش را می‌توان پایلوت آموزش راهنمایان و خدمات دریایی در سطح کل کشور قرار داد.

محمدرضا قادری رئیس هیات مدیره هدایت کشتی خلیج فارس با اشاره به استاندارهای آموزشی گفت: کنوانسیون بین المللی استاندارهای آموزش، گواهینامه و نگهبانی دریانوردی(STCW) بیشتر به شناورهای بالای ۵۰۰ تن پرداخته است.

وی ادامه داد: در یک مقطعی همانطور که STCW برای شناورها اعمال می شود، حتی برای شرکت هایی که در بنادر نیز فعالیت می کنند، اعمال شد.

رئیس هیات مدیره هدایت کشتی خلیج فارس افزود: آن چیزی که در حال حاضر باید روی آن کار شود، STCW  زیر ۵۰۰ تن و شناورهای خدماتی است و آیمو(سازمان بین‌المللی دریانوردی) کمتر به آن توجه داشته است.

کاپیتان سعید آزاده مدیرشعبه شرکت هدایت کشتی خلیج فارس در بندر انزلی ضمن بیان امکانات مرکز آموزش خدمات دریایی گفت: این مرکز آموزشی به منظور آموزش متقاضیان دریانوردی و تسهیل و آموزش دریایی همشهریان در بندر انزلی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: خوشبختانه در دهه فجر موفق شدیم مرکز آموزش بندر انزلی را افتتاح کنیم و از ظرفیت متخصصان دریایی استفاده خواهیم کرد تا نواقص موجود در این زمینه برطرف شود.

کاپیتان آزاده افزود: سرفصل‌ها و استانداردهای راهنمای دریانوردان محدود بود اما یکی از اقدامات تحول‌آفرین در دوره جدید، افزایش سرفصل‌های جدید و به‌روز برای دریانوردان است.

پایان پیام/