مسدود کردن حساب مؤدیان غیرقانونی است؛ مصوبه مجلس درباره مسدود کردن حساب مؤدیان مالیاتی به میزانی که سازمان امور مالیاتی مطالبه دارد، اشکال شرعی، عرفی و قانونی دارد.

مسدود کردن حساب مؤدیان غیرقانونی است؛ مصوبه مجلس درباره مسدود کردن حساب مؤدیان مالیاتی به میزانی که سازمان امور مالیاتی مطالبه دارد، اشکال شرعی، عرفی و قانونی دارد.

به گزارش وقایع‌نیوز، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در نشست دوازدهم اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران که روز ۲۴ بهمن با حضور محمد رضوانی‌فر، رئیس‌کل گمرک کشور، نمایندگان بخش خصوصی و دولتی و در غیاب مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران برگزار شد.

وی با اشاره به «بند ۳ تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳» اظهار داشت که طبق این مصوبه سازمان امور مالیاتی، بانک مرکزی را مکلف ‌می‌کند حساب مؤدیان مالیاتی را مسدود کند و به میزانی که سازمان امور مالیاتی مطالبه دارد از حساب افراد کسر و به حساب این سازمان واریز شود. این مصوبه مجلس اشکال شرعی، عرفی و قانونی دارد. اتاق برای اصلاح این مصوبه تلاش زیادی داشت و خوشبختانه مطلع شدم که شورای نگهبان این مصوبه را رد کرده و به مجلس بازگردانده و قرار است مجلس در جلسه‌های فوق‌العاده پایان هفته به این مصوبه و مصوبات رد شده دیگر رسیدگی کند.

محمود نجفی‌عرب افزود: من با تعدادی از نمایندگان درباره این مصوبه و ضرورت اصلاح آن صحبت کردم و تاکید دارم دیگر اعضای هیات نمایندگان نیز اگر ارتباطی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارند، این مساله و ضرورت اصلاح آن را یادآوری کنند.

او در ادامه به لایحه دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته و تاکید اتاق تهران و فعالان بخش خصوصی روی تعطیلی جمعه و شنبه، اشاره کرد و گفت: درخواست ‌می‌کنم از نمایندگان دولتی که در هیات نمایندگان اتاق حضور دارند در این خصوص فعال شود و با دولت مذاکره کنند.

تا جایی که ما ‌می‌دانیم نمایندگان مجلس علاقمند به دو روزه کردن تعطیلات آخر هفته هستند و بیشتر نمایندگان هم با تعطیلی جمعه و شنبه موافقت دارند اما دولت نظر دیگری دارد و ‌می‌خواهد مشخص شدن روزهای تعطیل در اختیار دولت قرار داده شود و نظر دولت روی روزهای پنجشنبه و جمعه است.
درخواست ما این است که دولت و مجلس در این‌باره به درخواست چندین و چندین ساله بخش خصوصی توجه کنند.

تعطیلی جمعه و شنبه درخواست کل اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، اتاق اصناف، اتاق تعاون و فعالان اقتصادی است.

رئیس اتاق تهران درباره حضور تعدادی از اعضا هیات نمایندگان اتاق تهران در برنامه تلویزیونی مناظر‌ه‌محور «بالاتر» یادآور شد: در این برنامه که این روزها با نزدیک شدن به روزهای انتخابات و با محوریت مناظره درباره مسائل اقتصادی برگزار می‌شود، تاکنون محمدرضا نجفی‌منش، عباس آرگون، کاوه زرگران و پیمان سنندجی حاضر شده و درباره اهدافی که بخش خصوصی و اتاق بازرگانی تهران دنبال ‌می‌کند، صحبت کرده‌اند.

من از این دوستان تشکر ‌می‌کنم و از دیگر اعضا هم درخواست دارم با هماهنگی روابط عمومی از تریبون‌های مختلف برای بیان اهداف و مطالبات اتاق استفاده کنند.