می‌توانید دربارهٔ کتاب‌هایی که نوشته‌اید، به ویژه “آنچه در مزارشریف گذشت”، توضیح دهید؟

می‌توانید دربارهٔ کتاب‌هایی که نوشته‌اید، به ویژه “آنچه در مزارشریف گذشت”، توضیح دهید؟

“آنچه در مزارشریف گذشت” یکی از کتاب‌هایی است که با روند داستان‌گونه اما در زمینه کسب و کار و ارتقای فردی نوشته‌ام. این کتاب به بررسی تجربیات و آموخته‌هایم از مسافرت‌ها و سفرهای کاری به مزارشریف برای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های کشور ایران می‌پردازد.

در این کتاب، تجربیاتم از مواجهه با چالش‌ها و فرصت‌هایی که در مزارشریف داشتم، را به اشتراک گذاشته‌ام. یک جاهایی ناامید شدم و همه چیز را تمام شده تصور کردم و با سوی نور امیدی که بر من تابید، جریان ساز شدم و توانستم بهترین اتفاق را رقم بزنم.

آنچه در مزارشریف گذشت، در قالب ۱۵۰ صفحه داستان مهیج به همراه تصاویر واقعی که روایت‌گر اتفاقات مطرح شده می‌باشد یک برش کاری ۵ ساله از حضور من در افغانستان است.

علی شیخ‌زاده را اگر بخواهید در سه جمله خلاصه کنید، چه خواهید گفت؟

من همیشه معتقدم که صدسال سرسختانه کار کردم بنابراین اگر بخواهم خودم را در سه جمله توصیف کنم خواهم گفت:

علی شیخ‌زاده یعنی سخت‌کوشی و پشتکار

علی شیخ‌زاده یعنی بلندپرواز و آرمان‌گرا

علی شیخ‌زاده یعنی مملو از احساس و توجه

چه تأثیری از بازخوردها و پاسخ‌های خوانندگان به کتاب‌هایتان داشته‌اند؟

همیشه بازخوردها و پاسخ‌های خوانندگان به کتاب‌هایم، برایم بسیار ارزشمند بوده‌اند. با خواندن نظرات و بازخوردهای آنها، می‌توانم بهبودهای لازم در کارهای آتی‌ام اعمال کنم. چیزی که برای من در نظرات مخاطبانم در خصوص کتاب آنچه در مزارشریف گذشت فصل توجه بود، جذاب بودن مطالب است به نحوی که خواننده علاقمند باشد فصل بعد را بخواند و ادامه دهد. این مطلب در اکثر نظرات مخاطبان وجود داشت و همین مطلب مرا دلگرم‌تر و امیدوارتر نمود تا با همین قلم و همین دست‌خط تالیف کارم را ادامه دهم.

 

از کتاب‌های جدید خودتان برایمان بگویید؟

من در حال نوشتن کتاب‌های جدیدی در حوزه کسب و کار و یک کتاب در زمینه مهاجرت هستم که به نوعی در ردیف کتب ارتقای فردی است و امیدوارم که به زودی این پروژه‌ها را به پایان برسانم و با خوانندگان جدیدی ارتباط برقرار کنم.

کتاب آنچه در مزارشریف گذشت و کتاب برندها می‌مانند نیز در کشور کانادا به زبان انگلیسی در پروسه چاپ و عرضه هستند.