بر کسی پوشیده نیست که مشکل اضافه وزن یکی از معضلات جامعه جهانی است. بر اساس آمار ثبت شده، سالانه در آمریکا بیش از ۷۰ میلیارد دلار در برنامه های تجاری کاهش وزن، مکمل ها و سایر اقدامات کاهش وزن خرج می شود. این نشان می‌دهد که کاهش وزن آسان نیست، اما زمانی که به درستی انجام شود کاملاً ممکن است.

بر کسی پوشیده نیست که مشکل اضافه وزن یکی از معضلات جامعه جهانی است. بر اساس آمار ثبت شده، سالانه در آمریکا بیش از ۷۰ میلیارد دلار در برنامه های تجاری کاهش وزن، مکمل ها و سایر اقدامات کاهش وزن خرج می شود. این نشان می‌دهد که کاهش وزن آسان نیست، اما زمانی که به درستی انجام شود کاملاً ممکن است.

به گزارش وقایع نیوز : در مورد کاهش وزن دو کلید برای موفقیت وجود دارد. اولین مورد این است که رویکردی را پیدا کنید که به طور خاص برای شما مفید باشد، رویکردی که به شما احساس خوبی بدهد و انگیزه شما را حفظ کند. دوم این است که صبر داشته باشید. کاهش وزن پایدار به آرامی اما پیوسته اتفاق می افتد. پس تا انتها با ما همراه باشید تا جدیدترین رژیم لاغری را به شما معرفی کنیم.

جدیدترین رژیم لاغری برای کاهش وزن کدام است؟

این سوالی است که اغلب افراد به آن فکر می کنند. بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن کدام است و ویژگی هر کدام از رژیم ها چیست؟ چطور از جدیدترین رژیم لاغری پیروی کنیم؟ این ها سوالاتی است که شما می توانید با مراجعه به کلینیک دکترسلامت پاسخ آن ها را دریافت کنید.

جدیدترین رژیم لاغری و البته یک رژیم غذایی سالم، غذاهای طبیعی و فرآوری نشده را به جای وعده های غذایی و میان وعده های از پیش بسته بندی شده ترجیح می دهد. متعادل است، به این معنی که تمام مواد مغذی و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما را برای عملکرد بهتر فراهم می کند. بر غذاهای گیاهی به ویژه میوه ها و سبزیجات به جای غذاهای حیوانی تاکید دارد. حاوی مقدار زیادی پروتئین است. قند و نمک آن کم است. همچنین این شامل “چربی های سالم” از جمله ماهی، روغن زیتون و سایر روغن های گیاهی است.

برای داشتن یک رژیم غذایی سالم نیز لازم نیست تنقلات را حذف کنید. میان وعده های سالم برای کاهش وزن شامل بادام یا پسته، یک سیب، ماست یونانی یا یک موز با کره بادام زمینی است.

قبل از اینکه سفر کاهش وزن خود را شروع کنید، در مورد انواع غذاهای سالمی که از آنها لذت می برید، طوفان فکری انجام دهید تا بتوانید هنگام برنامه ریزی برای وعده های غذایی و میان وعده های خود، انتخاب های زیادی داشته باشید. به یاد داشته باشید که بهترین رژیم غذایی رژیمی است که شما به آن پایبند هستید، بنابراین عجله نکنید.

۱٫    رژیم مدیترانه ای

این رژیم غذایی است که در فهرست سالانه بهترین رژیم های غذایی توانسته رتبه بالایی داشته باشد. رژیم مدیترانه ای یک رژیم غذایی طبیعی است که به خوردن محصولاتی مانند روغن زیتون، سبزیجاتی که شامل سبزیجات برگ‌دار هستند، غلات، میوه‌ها، آجیل و حبوبات، محصولات لبنی، ماهی و سایر گوشت‌ها و مقدار کمی شیرینی و تخم‌مرغ اجازه می‌دهد.

۲٫    رژیم DASH

به عنوان دیگر مورد از لیست جدیدترین رژیم لاغری می خواهیم رژیم DASH را به شما معرفی کنیم. به گزارش dashdiet.org، این رژیم غذایی شامل گیاهان، آجیل، سرشار از سبزیجات و میوه ها، لبنیات بدون چربی و کم چرب، ماهی، گوشت بدون چربی، بیشتر غلات کامل، مرغ و همچنین چربی های مفید برای قلب است. شما می توانید سبزیجات و میوه های خوش طعم را همراه با غذاهای غنی از پروتئین مصرف کنید. پس اگر به دنبال بهترین رژیم غذایی هستید، رژیم DASH را فراموش نکنید.

۳٫    رژیم غذایی انعطاف پذیر

نام این رژیم غذایی از دو کلمه “انعطاف پذیر” و “گیاهخوار” گرفته شده است. این رژیم خوردن کینوا، توفو، مقدار زیادی محصول و همچنین سایر غذاهای مورد علاقه گیاهخواران را پیشنهاد می کند، با این حال، شما مجاز به خوردن ماهی و گوشت نیز هستید. داون جکسون بلاتنر، نویسنده «رژیم غذایی انعطاف‌پذیر»، ادعا می‌کند که ایده اصلی این رژیم این است که مقدار گوشت را در چند روز پخش کنید.

۴٫    رژیم ویت واچر

به عنوان دیگر رژیم غذایی متعادل می خواهیم شما را با رژیم ویت واچر آشنا کنیم. این برنامه ای است که مصرف بیشتر میوه ها، سبزیجات، پروتئین بدون چربی و چربی های ناسالم و قند کمتر را در نظر می گیرد. دانش ثبت شده در خصوص این رژیم ادعا می کند که فرد به سرعت می تواند کاهش وزن سالم را تجربه کند. از این رو است که عده بسیاری از رژیم ویت واچر پیروی می کنند.

۵٫ رژیم ۷ روزه ۱۲۰۰ کالری

ایده اصلی رژیم ۷ روزه ۱۲۰۰ کالری این است که کالری دریافتی در روز ۱۲۰۰ کالری است. همچنین، شما باید از نوشیدنی های بدون کالری همراه با مکمل های مولتی ویتامین یا کلسیم استفاده کنید. طبق این برنامه غذایی می توانید میوه، سبزیجات، پنیر، شیر، نان، عسل و حتی سس مایونز بخورید بدون اینکه احساس نامطلوبی از تغییر سبک زندگی خود داشته باشید.

بهترین راهکارهای کاهش وزن سریع

برای آنکه بتوانید به سرعت کاهش وزن و کاهش چربی را تجربه کنید، لازم است تا به یک سری اصول پایبند باشید. در ادامه راهکارهایی علمی را برای این منظور به شما پیشنهاد خواهیم داد.

  • سعی در روزه داری متناوب
  • پیروی از یک رژیم غذایی مناسب
  • انجام ورزش و تمرینات روزانه
  • با هوشیاری غذا خوردن
  • خوردن پروتئین همراه با وعده های غذایی
  • کاهش مصرف شکر و کربوهیدرات های تصفیه شده
  • خوردن فیبر زیاد
  • داشتن یک خواب خوب شبانه

سخن پایانی

با در نظر گرفتن همه چیز، اگر می خواهید لاغر شوید، باید سبک زندگی خود را در رژیم غذایی مرور کنید. بسیاری از رژیم های غذایی نیاز به توجه به جزئیات و شمارش دقیق کالری ها دارند. با این حال، پیروی از این رژیم‌ها بسیار بهتر از رژیم‌های غیرطبیعی است زیرا عوارض جانبی کمتری دارد.

در نهایت این شما هستید که بسته به مزایا و معایب هر کدام از رژیم ها تصمیم می گیرد از میان جدیدترین رژیم لاغری کدام یک را انتخاب کنید. همچنین اگر به دنبال دیگر منبع مقاله در خصوص رژیم و لاغری هستید، مجله دکتر سلامت می تواند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهد.

سوالات متداول

  1. رژیم نیمه گیاهخواری چیست؟

یک رژیم غذایی نیمه گیاهی یا انعطاف پذیر از نظر تئوری نشان دهنده گیاهخواری پاره وقت است. این بدان معناست که فرد در برخی مواقع یا حتی بیشتر اوقات از رژیم گیاهخواری پیروی می کند اما به طور کامل به آن متعهد نیست. این ممکن است به این معنی باشد که اجازه دهید روزانه یا مکرر از تخم مرغ و لبنیات استفاده کنید، اما گوشت، مرغ و غذاهای دریایی را محدود کنید.

  • آیا خوردن تخم مرغ برای چربی سوزی شکم موثر است؟

خوردن تخم مرغ به طور جادویی چربی و وزن اضافی شکم شما را از بین نمی برد، اما با جلوگیری از احساس گرسنگی طولانی تر، به موفقیت شما در کاهش وزن کمک می کند. پیروی از یک رژیم غذایی با پروتئین بالا یکی از راهکارهای مناسب برای کاهش وزن است.

  • چه غذاهایی به چربی سوزی بدن کمک می کنند؟

برخی از بهترین غذاهای افزایش دهنده متابولیسم بدن برای کمک به کاهش وزن عبارت هستند از ماهی سالمون، ساردین و تن که سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و پروتئین می باشند، حبوبات به خصوص لوبیا و عدس، فلفل تند، شیر کم چرب، کلم بروکلی و بلغور جو دوسر. پس از خوردن آن ها غافل نشوید.