مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: از همه معلمان در مدارس البرز و حتی پیشکسوتان حوزه تعلیم و تربیت استان البرز تجلیل به عمل می‌آید.

معلمان در جامعه رسالت مهمی را برعهده دارند/ مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: از همه معلمان در مدارس البرز و حتی پیشکسوتان حوزه تعلیم و تربیت استان البرز تجلیل به عمل می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از فاطمه صادقی، علی حجرگشت ضمن تبریک هفته معلم به همه ی معلمان، در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته معلم در روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه معلمان در جامعه رسالت مهمی را برعهده دارند، نگاه اجتماعی به این قشر باید در جامعه ایجاد و برای گرامی داشتن هفته معلم، فضای عمومی شهر نیز تغییر پیدا کند.

وی در ادامه گفت: با مطرح شدن هفته بزرگداشت معلم در شورای آموزش و پرورش البرز و حمایت استاندار، شاهد اجرای برنامه‌های متنوعی در این هفته با همراهی فرمانداران استان خواهیم بود و تلاش والای معلمان در عرصه تعلیم و تربیت باید در جامعه بیشتر مطرح شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود فضای آموزشی و تراکم دانش آموزی در کلاس‌های درس، در دولت سیزدهم مقرر شد تا۲۰۰ مدرسه در استان ساخته شود اما با پیگیری استاندار و مشارکت خیرین ساخت ۷۰ مدرسه توسط ۲ خیر گرانمایه به نامهای نصر و فولادوندی، پیش بینی می‌شود که تعداد ساخت مدارس به بیش از ۲۰۰ مدرسه برسد.

حجرگشت افزود: نیروهای دارای شرایط بازنشستگی امسال در آموزش و پرورش البرز سه هزار و ۳۰۰ نفر می باشند که پیگیر تأمین نیروی انسانی در حوزه آموزشی، پرورشی، مشاوره، خدمتگزار و سرایدار در مدارس استان هستیم و ورود ۵۵۰ دانشجو معلم به مدارس در سال تحصیلی آینده و شرکت ۸۷۰ نفر در آزمون استخدامی و جذب سهمیه ۸۰۰ نفر از طریق آموزش متوسطه از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش استان البرز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: اولیای دانش آموزان شرکای آموزش و پرورش هستند که از همه این عزیزان می خواهیم تا همراه اولیای مدرسه باشند و در فعالیت‌های مدارس البرز مشارکت نمایند.