نوسان قیمت مرغ به دلیل افزایش قیمت جوجه‌ یک روزه، کرمانشاه- معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی کرمانشاه افزایش قیمت جوجه‌ یک روزه و تاخیر در ترخیص کالا از بنادر را عامل افزایش قیمت مرغ در بازار دانست.

نوسان قیمت مرغ به دلیل افزایش قیمت جوجه‌ یک روزه، کرمانشاه- معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی کرمانشاه افزایش قیمت جوجه‌ یک روزه و تاخیر در ترخیص کالا از بنادر را عامل افزایش قیمت مرغ در بازار دانست.

به گزارش وقایع نیوز به نقل از مهر، سعید جوادی با اشاره به کنترل افزایش قیمت مرغ در استان کرمانشاه، اظهار کرد: این نوسانات قیمت در بازار مرغ به دلیل افزایش قیمت جوجه‌های یک روزه و بروز مشکلاتی در تأمین نهاده‌های دامی بود که بازار مرغ در سراسر کشور با افزایش ناگهانی مواجه شود.

وی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت مرغ امری کشوری بوده، افزود: جلسات امنیت غدایی برای نگهداشتن قیمت ثابت مرغ در استان کرمانشاه در حالی برگزار می‌شد که استان‌های همجوار برای تأمین مرغ خود از استان کرمانشاه با قیمت بالایی خریداری می‌کرد تا مرغ مورد نیاز خود را تأمین کنند.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یکی از مشکلات کمبود ناگهانی و افزایش قیمت مرغ را گرمای هوا و خالی و تأخیر در خالی کردن بار جوجه‌ها در بندر دانست و تصریح کرد: اما با این وجود با پیگیری‌های انجام شده برای تأمین مرغ استان روز گذشته ۱۳۰ تا ۱۴۰ تن گوشت لاشه وارد شده است.

جوادی خاطر نشان کرد: با توجه به تدابیر و تصمیم‌گیری‌های اشتباه رؤسای پیشین استان مازندران که یکی از بزرگترین تأمین کننده‌های مرغ در کشور است این فرایند از چرخه افتاد و همین امر سبب شد صادرات مرغ و گوشت منجمد در سایر استان‌ها باید به استان تهران برای تأمین مرغ مردم ارسال شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ تن ذخیره مرغ منجمد و ۴۰۰ تن گوشت منجمد برای استان خواهیم داشت که پس صدور ابلاغ تهران در توزیع بر اساس بررسی‌ها و نیاز سنجی‌های انجام شده پشتیبانی امور دام در بحث تأمین گوشت قرمز و مرغ اقداماتی انجام گیرد و قیمت‌ها مهار شود.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: هم اکنون بر اساس کاهش قیمت‌ها پس از نوسانات روزهای گذشته قیمت هر کیلو مرغ به ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان رسیده و در صورتی که افزایش قیمت بیشتری در بازار گزارش شود مورد برخورد قرار خواهند گرفت و با تشکیل پرونده به تعزیرات معرفی می‌شوند.

اختصاص سهمیه برای هیئت‌های مذهبی کرمانشاه

جوادی همچنین با اشاره به قرار گرفتن در ایام ماه محرم و نیاز به افزایش مرغ برای تأمین نیاز هیئت‌ها، گفت: در ایام محرم علاوه بر مرغ اقلام دیگری همچون شکر و برنج نیز ۲ کالای اساسی مورد نیازی است که باید تأمین شود و استان کرمانشاه هم اکنون بر خلاف استان‌های دیگر در تأمین شکر به چالش و مشکل برنخورده و در توزیع مرغ نیز با تغییر قیمت و واردات مورد نیاز در سطح کشوری تا روزهای آینده تأمین و رفع نیاز خواهیم کرد.

وی در ادامه به شناسایی موکب‌ها و میزان نیاز آنها به اقلام اولیه در ایام محرم از طریق سازمان تبلیغات استان کرمانشاه تاکید و بیان کرد: بر این اساس ۷۰ درصد اقلام مورد نیاز ماه محرم و صفر در هیئت‌ها در مرکز استان کرمانشاه و ۳۰ درصد در شهرستان‌ها توزیع خواهد شد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تاکید کرد: تاکنون بیش از ۵۵۱ تن برنج هندی، ۳۰۰ تن برنج تایلندی و ۵۵۰ تن شکر، ۱۱۷ تن گوشت برای تأمین نیاز هیئت‌ها در استان کرمانشاه وجود دارد اما هنوز در بحث تأمین مرغ مورد نیاز از مرکز استان تهران ابلاغ و توزیعی صورت نگرفته است.

جوادی در پایان به میزان مصرف مرغ استان نیز اشاره کرد و گفت: سرانه مصرف روزانه استان بیش از حدود ۹۰ تن برآورد شده است.