به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز به نقل از اکوپرشین: علیرضا کیهان‌‌پور،‌ ژورنالیست پیشکسوت بخش کشاورزی: از این جمع  هفت نفر با پیشینه جهادسازندگی و دونفر با سابقه کشاورزی سابق عهده دار مسوولیت این روند تاکنون بوده اند.

همه ما به خانواده‌هایمان بدهکاریم؛ اما همه شما به ما مدیون هستید! در تاریخ تشکیل نهاد و سپس وزارت جهاد سازندگی پیشین و امروزه جهاد کشاورزی  به ترتیب بیژن نامدار زنگنه، غلامرضا فروزش، محمد سعیدی کیاء، محمود حجتی، محمدرضا اسکندری، صادق خلیلیان، محمود حجتی( دوردوم)، عباس کشاورز (سرپرست موقت)، کاظم خاوازی( ۱۶ ماه) و سیدمحمد جواد ساداتی نژاد سکان دار وزارت فوق بوده که محمود حجتی بیشترین زمان و سپس در یک تلاطم زمانی به ترتیب عباس کشاورز و کاظم خاوازی کمترین زمان صدرات را بر عهده داشته اند.

به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز به نقل از اکوپرشین: علیرضا کیهان‌‌پور،‌ ژورنالیست پیشکسوت بخش کشاورزی: از این جمع  هفت نفر با پیشینه جهادسازندگی و دونفر با سابقه کشاورزی سابق عهده دار مسوولیت این روند تاکنون بوده اند.

از حق و انصاف هرگز نمی توان گذشت که در زمان سرپرستی کوتاه مدت مهندس عباس کشاورز و دستور فاورس ماژوری که برای معاون توسعه و مدیریت منابع وقت خود صادر نمودند و با پیگیری و تلاش این معاون محترم فوق  که خود نیز از ابتدای استخدام پرسنل کشاورزی سابق بود، احکام جدید و افزایش نسبی حقوق و با شیب ملایم پرسنل در اوایل شیوع کرونا صورت پذیرفت که بیانگر این حرکت مانا و تاریخی توسط کشاورزی چی‌های وزارت جهاد کشاورزی بود وگویی که عباس کشاورز آمده بود که جبران مافات هفت وزیر اسبق جهادی را برای جهادگران وسنگرسازان بی سنگر ولو در حد بضاعت و پیگیری از سازمان‌های برنامه و بودجه و امور استخدامی در میانه دور دوم دولت  دوازدهم  را انجام دهد که جای تقدیر و سپاسگزاری همیشگی دارد.

علیرضا کیهان‌‌پور،‌ ژورنالیست پیشکسوت بخش کشاورزی+اکوپرشین
علیرضا کیهان‌‌پور،‌ ژورنالیست پیشکسوت بخش کشاورزی

بیژن زنگنه وقتی ابتدا به وزارت نیرو و سپس وزارتخانه نفت رفت و دوباره به علت قحط الرجال به شیخ الوزراء مقلب و مجددا به وزارت نفت دنده عقب  گرفت وبرگشت( دولت اسبق وقبلی) برای پرسنل این دو وزارتخانه نان و آب رسان قابل وچیره دستی بود و پول نفت را به خوبی بر سر سفره آنان پهن کرد چون یک دامپزشک جهادی را به عنوان مشاور در هر سه دوره وزارتی کنار خود داشت خیلی از جهادی‌های قدیمی را جذب این دو وزارتخانه در قالب انتصاب و مشاور ارشد نمود و تنها نگرانی آقا بیژن در این اواخر دوران تصدی وزارت نفت این بود که رئیس دفتر و مشاور جهادی دامپزشک اشان  مواظب تمیزی و اتوی لباس وکت وشلوار، واکس کفش و ساعات دقیق میل کردن دارو و قرص‌های ناشی از دوران طولانی شیخ الوزرایی اش باشد!!!. ( مصاحبه دوماه پایانی مسوولیت ایشان).

محمود حجتی نیز وقتی به عنوان مقام بالادستی وزارت راه و ترابری سابق در دولت اصلاحات منصوب شد راه‌های زمینی، هوایی وآبی (دریایی) تغییر  وضعیت حقوق، مزایا و دریافتی  آنان را  به اندازه اوج گرفتن هواپیما از باند فرودگاه تا آسمان(فرش تا عرش ) ارتقاء بخشید. غلامرضا فروزش و دیگران نیز همان خط السیر قناعت و سوپر جهادی سعیدی کیاء… به یادگار ماند که ارزش یادآوری و تحلیل را نداشته و نخواهد داشت.

آری کفه ترازوی وزیران جهادی ادوار دولت در این نهاد و وزارتخانه قبلی و فعلی ادغام شده، سنگین تر واز نظر کمی تعدادشان بیشتر بوده و هست.

آری جهادگران با شرح این وضعیت حقوقی در مقایسه با دریافتی هم سطح خود در سایر وزارتخانه‌ها شرمنده خانواده هایشان و بدهکار به خودشان هستند اما وزرای سابق واسبق با پیشینه نهاد جهاد سازندگی(۱۳۵۸)  به شهدای والامقام، خانواده معظم شهدای جهاد،  جهادگران  بی ادعا، سنگرسازان بی سنگر،رزمندگان مهندسی سابق جنگ جهاد، جانبازان،آزادگان جاویدالاثران، کارمندان و پرسنل عادی، متخصص، چهره‌های ماندگار، خانواده‌ها و فرزندان آنان بدهکار والبته زیر دین گذشته تاکنون هستند.

موسس و بنیانگذار کبیر و فقید نهاد مقدس  جهاد سازندگی حضرت امام خمینی ( رضوان الله تعالی علیه) همواره وبارها از جهادگران به عنوان فرزندان عزیز جهادی خود نام برده و یاد نموده ودر پیامی جاویدان فرموده اند: ” تاریخ؛ شما جهادگران را فراموش نخواهد کرد”. 

این پیام و فصل الخطاب حضرت امام( ره) که درود و رضوان الهی همواره بدرقه راه، نام و یاد جاودان اشان باد می‌تواند در این شرایط دشوار اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی و شیوع بیماری ویروسی کرونا در دستور کار جدید اما تاریخی وزیر جدید جهاد کشاورزی قرار گرفته و فرزندان جهادی حضرت امام(رض) از همطرازی و تسری حقوق و پرداختی سایر وزارتخانه‌ها با توجه به راه اندازی مجدد جهادسازندگی در دولت مردمی سیزدهم را در عمل بهره‌مند نمایند.

  • منبع خبر : https://ecopersian.ir/