به گزارش وقایع‌نیوز به نقل از وزارت ورزش و جوانان: حمید سجادی متولد فروردین ۱۳۴۸ در تهران و دارای مدرک دکترای  برنامه‌ریزی  تربیت بدنی است. وی در تاریخ ورزش ایران نام خود را به عنوان یکی از دوندگان سرشناس مطرح کرده و موفق شده افتخارات زیادی نیز کسب کند.

واکنش چهره‌های ورزشی به معرفی دکتر سجادی گزینه پیشنهادی وزارت ورزش، فهرست وزرای پیشنهادی آیت الله سیدابراهیم رئیسی، سید حمید سجادی به عنوان گزینه پیشنهادی برای در اختیار گرفتن مسئولیت وزارت ورزش و جوانان در دولت سیزدهم تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش وقایع‌نیوز به نقل از وزارت ورزش و جوانان: حمید سجادی متولد فروردین ۱۳۴۸ در تهران و دارای مدرک دکترای  برنامه‌ریزی  تربیت بدنی است. وی در تاریخ ورزش ایران نام خود را به عنوان یکی از دوندگان سرشناس مطرح کرده و موفق شده افتخارات زیادی نیز کسب کند.

در دوران ورزش حرفه‌ای سجادی، رکوردی نبود که به نام او ثبت نشده باشد. نکته جالب توجه اینکه هنوز هم رکورد ماده‌های دوی ۳ هزار متر با مانع، ۵ هزار متر، ۱۰ هزار متر و همچنین دوی ۱۵۰۰ متر داخل سالن و ۳ هزار متر داخل سالن به نام سجادی ثبت است.

در این میان واکنش برخی چهره‌های ورزشی و سیاسی و نگاه مثبت به گزینه پیشنهادی رئیسی در وزارت ورزش کاملا مثبت است که در زیر به چند نمونه اشاره می‌شود:

بیژن ذوالفقار نسب، امیدوارم مجلس به گزینه دولت اعتماد کند

بیژن ذوالفقارنسب+ کارشناس فوتبال ایران+وقایع‌نیوز
بیژن ذوالفقارنسب، کارشناس فوتبال ایران

کارشناس فوتبال گفت: امیدوارم دکتر سجادی رای اعتماد بگیرد چون قابلیت و توانمندی لازم برای اصلاح امور مربوط به ورزش را دارد.

بیژن ذوالفقارنسب در خصوص معرفی دکتر حمیدرضا سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دکتر حمیدرضا سجادی علاوه بر اینکه قهرمان ملی ورزش ایران است از نظر شخصیتی هم فردی سالم و مدبر است که در کنار ورزش، تحصیلات عالیه انجام داده و مدرک دکتری دارد. کمتر ورزشکار قهرمانی را سراغ داریم که علاوه بر کسب مدال و حضور در ورزش قهرمانی به چنین تحصیلات عالیه‌ای دست پیدا کرده باشد. ایشان در عرصه مدیریت هم سوابق خوبی دارد و تجارب ارزنده‌ای در بخش اجرایی دارد که می‌تواند به ورزش ایران کمک کند.

او ادامه داد: به اعتقادم دکتر سجادی از توانمندی و قابلیت‌ها و توانمندی‌های ارزنده‌ای برای مدیریت و اصلاح امور در ورزش برخوردار است و می‌تواند در صورت گرفتن رای اعتماد از مجلس، منشا خدمات ارزنده‌ای به ورزش ایران باشد.

ذوالفقارنسب در خصوص انتظار جامعه فوتبال از وزیر آینده ورزش و جوانان گفت: فوتبال در سال‌های گذشته در بحث مدیریت کلان همواره مشکل داشته است. از آنجایی که تخصص سجادی ورزش است و او در زمره نخبگان ورزشی به شمار می‌آید و در حوزه ورزش تحصیل کرده، به خوبی نقاط ضعف و قوت ورزش و به ویژه فوتبال را می‌داند. به اعتقاد من او می‌تواند مدیریت در ورزش را متحول کرده و آن را به اهل این رشته بسپارد.

کلهر: بهره‌مندی از متخصصان، موفقیت سجادی را تضمین می‌کند

کلهر+کاپیتان اسبق پرسپولیس+وقایع‌نیوز
محمود کلهر، کاپیتان اسبق پرسپولیس

کاپیتان اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: حمید سجادی سابقه مدیریت در بخش‌های مختلف ورزش را داشته و می‌تواند به ورزش کمک کند البته باید از مدیران و افراد متخصص در کنار خود بهره ببرد.

محمود کلهر درخصوص وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اظهار داشت: حمید سجادی سابقه طولانی در ورزش ایران دارد، هر چند با او ارتباطی نداشتم اما به عنوان یک چهره ورزشی شناخت نسبی به کلیت ماجرا دارد و همین امر به او کمک می‌کند تا بهتر تصمیم گرفته و برنامه ریزی کند.

وی ادامه داد: سجادی سابقه مدیریت در بخش‌های مختلف ورزش را داشته و من فکر می‌کنم می‌تواند به ورزش کمک کند. او سال‌ها به عنوان ورزشکار حرفه‌ای سابقه فعالیت دارد و شرایط را به خوبی درک می‌کند. البته اگر سجادی می‌خواهد موفق باشد باید از مدیران و افراد متخصص در کنار خود بهره ببرد تا ورزش در مسیر درست قرار بگیرد.

کاپیتان اسبق تیم فوتبال پرسپولیس یادآور شد: در سالیان اخیر شاهد بودیم مدیرانی روی کار آمدند که عملکردشان رضایت بخش نبود، ورزش نیازمند برنامه‌ریزی است و برای آنکه بخواهیم موفق شویم باید از مدیران دلسوز، متخصص و کاربلد استفاده کرد و امیدوارم سجادی از چنین مدیرانی در ساختار ورزش ایران بهره ببرد.

حمید علیدوستی: انتخاب سجادی، نوید روزهای خوبی به ورزش می‌دهد

حمید علیدوستی+ بازیکن سابق تیم ملی و باشگاه هما و مربی پیکان و سایپا+وقایع‌نیوز
حمید علیدوستی، بازیکن سابق تیم ملی و باشگاه هما و مربی پیکان و سایپا

بازیکن سابق تیم ملی و باشگاه هما و مربی پیکان و سایپا : انتخاب دکتر سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان با توجه به تحصیلات، سوابق قهرمانی ورزشی و تجربه مدیریتشان نوید روزهای خوبی به ورزش میدهد.

حمید علیدوستی، بازیکن سابق تیم ملی و باشگاه هما و مربی پیکان و سایپا گفت: اینکه ورزش بعد از مدتها به ورزشی‌ها و کسی که سرد و گرم ورزش را کشیده سپرده شود، گام اول و مهمی است.

وی افزود: : انتخاب دکتر سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان با توجه به تحصیلات، سوابق قهرمانی ورزشی و تجربه مدیریتشان نوید روزهای خوبی به ورزش میدهد.

وی در پایان اظهار داشت: امیدوارم زوایای مشکلات ورزش کشور از نگاه و چشمان دکتر سجادی و تیم مدیریتی اش پنهان نماند .

ما ورزشی‌ها از حضور مدیر ورزشی بر ورزش کشور حمایت می‌کنیم.

محمدرضا گرایی: امیدوارم با انتخاب دکتر سجادی ما ورزشکاران یک وزیر خوب ورزشی داشته باشیم

محمدرضا گرایی +قهرمان طلایی کشتی فرنگی کشورمان در مسابقات المپیک توکیو+وقایع‌نیوز
محمدرضا گرایی قهرمان طلایی کشتی فرنگی کشورمان در مسابقات المپیک توکیو

فرنگی کار طلایی ایران در بازی‌های المپیک توکیو گفت: دکتر سجادی هم ورزشکار بودند و هم ورزش دوست هستند و سابقه مدیریتی خوبی نیز در ورزش کشور دارند و امیدوارم با انتخاب ایشان ما ورزشکاران هم یک وزیر خوب ورزشی داشته باشیم.

محمدرضا گرایی قهرمان طلایی کشتی فرنگی کشورمان در مسابقات المپیک توکیو در خصوص معرفی دکتر سجادی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت،: خدا را شکر که دکتر سجادی شخصی ورزشی با یک مدیریت خوب برای ورزش کشور پیشنهاد شدند و امیدوارم سبب خیر شود و در هر جهت ورزش کشورمان به ویژه ورزش‌های مدال آور مثل کشتی و وزنه برداری با حضور ایشان خوش بدرخشند.

وی ادامه داد: امیدوارم نماینده‌های مجلس نیز با انتخاب ایشان به ورزش کشور کمک کنند و حامی ورزشکاران باشند تا ما هم در دغدغه‌ای به جز ورزش کردن نداشته باشیم و بتوانیم پرچم کشورمان را در میادین بین‌المللی بالا ببریم.

محمدرضا گرایی در پایان گفت: دکتر سجادی هم ورزشکار بودند و هم ورزش دوست هستند و سابقه مدیریتی خوبی نیز در ورزش کشور دارند و امیدوارم نماینده‌های محترم مجلس با یک مشورت فکری و دسته جمعی دکتر سجادی که سوابق خوب ورزشی دارند را انتخاب کنند تا ما ورزشکاران هم یک وزیر خوب ورزشی داشته باشیم.

حسین کلانی: سجادی، شایسته‌ترین فرد برای هدایت وزارت ورزش و جوانان است

حسین کلانی+پیشکسوت باشگاه پرسپولیس+وقایع‌نیوز
حسین کلانی،پیشکسوت باشگاه پرسپولیس

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: با وجود اینکه آقای سجادی در دوومیدانی فعالیت می‌کرده ولی همه ما فوتبالی‌ها نظرمان این است که ایشان بهترین گزینه برای وزارت ورزش و جوانان است.

حسین کلانی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس و تیم ملی فوتبال درخصوص معرفی حمید سجادی برای تصدی گری وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: سجادی از هر نظر شایسته‌ترین فرد برای هدایت وزارت ورزش و جوانان است. جدا از اینکه سال‌ها قهرمان ملی ایران بوده و از بدنه ورزش است در بحث مدیریت ورزش نیز نقش داشته است.

وی در ادامه افزود: از چندین سال قبل آقای سجادی در ورزش حضور داشته و تجربیات فراوانی را به دست آورده است. زمانی نیز که به عنوان معاونت سازمان تربیت بدنی وقت مشغول به فعالیت بود خدماتی که انجام داده برکسی پوشیده نیست.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: امیدوار هستم کسانی که به عنوان نماینده ملت در مجلس می‌خواهند به وزرای پیشنهاد شده می‌خواهند رای اعتماد دهند بدون تعصبات این کار را انجام دهند و شایسته‌ترین‌ها را روانه دولت سیزدهم کنند.

کلانی گفت: با وجود اینکه آقای سجادی در دوومیدانی فعالیت می‌کرده ولی همه ما فوتبالی‌ها نظرمان این است که ایشان بهترین گزینه برای وزارت ورزش و جوانان است.