واگذاری ۳۷ دستگاه خودرو به ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر کرج، شهردار کرج در مراسم رونمایی از مرحله نخست واگذاری ناوگان حمل و نقل عمومی که با حضور اعضای شورای شهر،فرماندار کرج و جمعی از مدیران شهری و اصحاب رسانه برگزار شد.

واگذاری ۳۷ دستگاه خودرو به ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر کرج، شهردار کرج در مراسم رونمایی از مرحله نخست واگذاری ناوگان حمل و نقل عمومی که با حضور اعضای شورای شهر،فرماندار کرج و جمعی از مدیران شهری و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش وقایع‌نیوز: رضوانی – کرج: مهرداد کیانی شهردار کلانشهر کرج گفت: کلانشهر کرج سالیان سال منتظر توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی بود که با همراهی اعضای محترم دوره ششم امروز شاهد ملحق شدن ۳۷ دستگاه خودرو به ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر کرج هستیم.

وی با بیان اینکه با این اقدام، ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر به بیش از دو برابر افزایش یافت،ارزش ریالی اتوبوس‌ها و ون‌های اضافه شده به ناوگان حمل و نقل عمومی کرج را  یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این رقم در حالی است که بودجه شهر کرج در سال گذشته حدود ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود که نشان دهنده آن است که شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری کرج در دوره ششم، نگاه ویژه ای به حمل و نقل عمومی دارند .

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ایجاد خط ویژه اتوبوس (بی آر تی) در کلانشهر کرج، اظهار کرد: به زودی مراحل اجراییِ خط ویژه اتوبوس به طول ۳۰ کیلومتر آغاز می‌شود.ضمن اینکه بعد از حدود ۲۰ سال شاهد راه‌اندازی آزمایشی قطار شهری بودیم با فعالیت رامِ دوم و اتصال مترو کرج به تهران، شاهد جهش ویژه‌ای در توسعه حمل و نقل عمومی خواهیم بود.

شهردار کرج با بیان اینکه در طول ۱۱ ماه اخیر، ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده که به مرور به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می‌شوند، ارزش هر دستگاه اتوبوس را هفت میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: این اتوبوس‌ها از لحاظ آلایندگی پاک و دوستدار محیط زیست هستند. با توجه به اینکه ون‌های قدیمی موجود در سطح شهر، کهنه شده‌اند و باید بازسازی شوند، ورود این دستگاه‌ها می‌تواند به ناوگان کمک کند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج نیز در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات و پیگیری‌های اعضای شورای شهر و مجموعه مدیریت شهری گفت: زیرساخت‌های شهری در کرج، متناسب با افزایش جمعیت آن نیست و در زمینه زیرساخت‌ها همواره عقب تر از رشد جمعیت شهری در این کلانشهر هستیم.

علی قاسم‌پور با اشاره به رقم قابل توجه ارزش ریالی اتوبوس‌های مذکورکه نشان دهنده توجه ویژه اعضای شورا و مدیریت شهری به حوزه عمرانی و حمل و نقل عمومی در کرج است،افزود: امسال بودجه ای حدود دو هزار میلیارد تومان در این حوزه هزینه می‌شود که بسیاری از پروژه‌ها در مرحله مناقصه قرار دارند که یکی از آنها پروژه راه‌اندازی خط بی آر تی است که ۳۰ کیلومتر طول و ۱۹ ایستگاه دارد.

وی ادامه داد: تلاش ما بر این است که پس از راه‌اندازی ایستگاه متروی شهید سلطانی، تا ۲۲ بهمن سال جاری، خط اتوبوس تندرو که از حصارک تا میدان شهید سلطانی را پوشش می‌دهد، با تزریق سهم مالی دولت به بهره‌برداری برسد تا عبور و مرور مردم تسریع و از بار ترافیکی شهر کاسته شود.

واگذاری ۳۷ دستگاه خودرو به ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر کرج

رئیس شورای اسلامی شهر کرج ضمن قدردانی از تلاش‌های همه مسئولان و مدیران شهری و استانی در به ثمر رسیدن پروژه‌های عمرانی، گفت: امروز سهم ۵۰ درصدی دولت در پروژه بزرگراه شمالی (شهید سلیمانی) توسط وزارت راه و شهرسازی به لایحه ای تبدیل و به هیات دولت ارائه شده که امید است با توجه به بودجه‌های تزریقی و ۶۹۰ میلیارد تومان ردیف بودجه شهری منهای تملکات، از ظرفیت‌های ملی و تهاتری نیز بهره گیری شود.

قاسم‌پور اظهار امیدواری کرد: با بهره‌برداری از متروی درون شهری و بزرگراه شمالی در این دوره، مشکلات مردم به خصوص در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار تا حد زیادی رفع شده و با تلاش همکاران در حوزه درآمدهای شهرداری از فرصت‌های ایجاد شده نیز بهره گیری شود و با تامین منابع لازم، همه پروژه‌هایی که در بودجه پیش بینی شده‌اند، به بهره‌برداری برسند.