مهدی عباس رشیدی دبیر ستاد مراسم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی منطقه ۱۰ تهران بزرگ از برگزاری اولین جلسه این ستاد با موضوع گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین محمودی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران و با حضور کلیه اعضای اصلی ستاد منطقه۱۰ در بعدازظهر روز دوشنبه ۹ بهمن ماه ۱۴٠۲ در مسجد حضرت زینب سلام الله علیه خبر داد.

مهدی عباس رشیدی دبیر ستاد مراسم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی منطقه ۱۰ تهران بزرگ از برگزاری اولین جلسه این ستاد با موضوع گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین محمودی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران و با حضور کلیه اعضای اصلی ستاد منطقه۱۰ در بعدازظهر روز دوشنبه ۹ بهمن ماه ۱۴٠۲ در مسجد حضرت زینب سلام الله علیه خبر داد.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین محمودی گفت: باید روحیه امید را در بین آحاد مردم جامعه و اعضای خانواده های ایرانی بالا برد ، وی ادامه‌ داد: مناطق ۲۲گانه تهران ظرفیت‌های ویژه‌ای دارند که ناشناخته است که باید به طور جد به آن پرداخت بطور مثال باید خانواده ها را به شرکت در مراسمی که در محلات و مساجد برگزار میشود ترغیب و تشویق کرد و باید در هر منطقه ستاد ویژه ایجاد شود و مراسم ۴۵امین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در تهران آبرومند برگزار شود.

همچنین وی یادآور شد: باید در این خصوص نهاد ها، سازمان ها، بسیج و سپاه، شهرداری‌ و نیروی انتظامی و مساجد با هم منسجم باشند و دستاوردهای نظام اسلامی را به مردم گوشزد کنند و باید تاپای جان از نظام و ولایت پاسداری کنیم و دغدغه های موجود را رفع کنیم و ستاد مراسم مناطق وظیفه هماهنگی ، هم افزایی و نظارت بر عملکرد ادارات و دستگاهها را در حوزه مراسم خواهند داشت.

همچنین در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسین احمدی رییس مراسم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی منطقه ۱۰ به تبیین اهمیت شرکت در راهپیمایی ۲۲بهمن و انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی و ضرورت توجه ویژه و مضاعف ادارات و دستگاههای موجود در منطقه ۱۰ به ایفای هرچه بهتر وظایف خود در امسال بیش از سال‌های گذشته پرداخت و در ادامه سایر اعضای ستاد به ارائه گزارش برنامه های خود در دهه فجر پرداختند.

مهدی عباس رشیدی دبیر ستاد مراسم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی منطقه ۱۰ تهران بزرگ نیز گفت:

از ابتدای دی ماه امسال تمام توجه و برنامه ریزی برای ایام الله دهه فجر بوده است و ابلاغیه مراسم ارسال شده است و تکالیفی که به عهده ما می باشد طبق آن باید از آرمانهای نظام دفاع کرده و آن راحفظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۰ برنامه های متنوع و متفاوتی را در سطح مدارس منطقه خواهد داشت که برخی از آنها عبارتند از : در ۱۳۰مدرسه در منطقه ۱۰تهران در۱۱بهمن ماه زنگ انقلاب به صدا در خواهد آمد.

در ادامه ایشان از برگزاری ۱۳۰نمایشگاه در این ایام از۱۰الی۲۲بهمن ماه خبر داد و گفت : ۱۳٠ یادواره شهدای انقلاب اسلامی در این ایام تا۱۵ بهمن ماه امسال برگزار میشود که مردم حضور چشمگیری درآن خواهند داشت.

عباس رشیدی ادامه‌داد: مسابقات قرآنی برای دانش آموزان و همایش سازمان دانش آموزان نیز از جمله مراسمی است که در این ایام برگزار خواهدشد.

مهدی عباس رشیدی دبیر ستاد مراسم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی منطقه ۱٠ اظهار داشت: نور افشانی امسال علاوه بر مساجد منطقه در سطح کلیه سراهای محلات نیز در شب ۲۲بهمن برگزار میشود.

رژه ای در روز ۱۲بهمن ماه به مناسبت ورود امام راحل از فرودگاه تا مرقد امام ره برگزار میشود و تمام هماهنگی‌های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

از دیگر اقدامات برای برگزاری این مراسم باشکوه، اجرای رزمایش مومنانه کالا از جمله مراسمی است که در این ایام توسط سپاه ناحیه مقداد اجرا خواهد شد و بحث فضاسازی تمثال معظم شهدا و غبار روبی و عطر افشانی همچون سال‌های گذشته نیز در این ایام برگزار میشود.

ایشان افزود: در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ۴ برنامه منحصر و عمومی توسط شهرداری منطقه ۱۰تهران و در خیابان آزادی حدفاصل آذربایجان تا یادگار امام ره با عنوان پهنه کارآفرینی برگزار خواهد شد، نورافشانی دراین مسیر انجام خواهد شد و موکب هایی نیز در مسیرهای فوق برای پذیرایی از مردم برپا خواهد شد و سعی ما بر این منوال خواهد بود که مراسم امسال بسیار باشکوه تر برگزار شود.

علی اکبر فدایی رییس هیئت رزمندگان اسلام غرب تهران نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود و باتوجه به اهمیت این ایام گفت: باید بیشتر از گذشته پای کار باشیم و هم در فضای مجازی و هم در فضای جامعه در حال تلاش و تکاپو باشیم و باید در تمام مناطق تهران نوجوانان و جوانان مناطق را به شرکت در مساجد و حسینیه ها ترغیب کنیم که مردم حضور چشمگیری در صحنه سیاسی و عقیدتی داشته باشند.

گفتنی است افراد حاصر در این جلسه:

حجت الاسلام و المسلمین محمودی
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران

حجت الاسلام احمدی
رییس ستاد مراسم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی منطقه ۱۰ تهران بزرگ

مهدی عباس رشیدی
دبیر ستاد مراسم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی منطقه ۱۰ تهران بزرگ

مجتبی زینلی
مسئول هماهنگ کننده ستاد مراسم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی منطقه ۱۰ تهران بزرگ

فاطمه طوسی
رییس آموزش و پرورش منطقه۱۰ رییس هیئت رزمندگان اسلام غرب تهران

سرهنگ محمدرضا منصوری
رییس کلانتری ۱۰۸ نواب

سرگرد پاسدار قاسم توکلی
جانشین سپاه مقداد

جعفر بحرینی
رییس بنیاد شهید و امورایثارگرلن منطقه۱۰و۱۱

اسماعیل عربلو
معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه ۱۰

سرهنگ حسین عادلی
رییس کلانتری ۱۱۱ هفت چنار

سهیل سهیلی
تولیت استان مقدس امامزاده معصوم(ع)

سیدمحسن حسنی
مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم(ع)

سرگرد محمدعلی رسولفرد
نماینده پلیس راهور منطقه ۱۰

محسن کرباسباف
نماینده جمعیت جانبازان و ایثارگران منطقه ۱۰