پذیرش انتقادات رسانه‌ها باید اولویت شهرداری قرار گیرد، جلسه هم اندیشی اهالی رسانه فارس با شهردار کلانشهر شیراز با موضوع شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) بایدها و نبایدهای رسانه به همت بسیج رسانه فارس برگزار شد.

پذیرش انتقادات رسانه‌ها باید اولویت شهرداری قرار گیرد، جلسه هم اندیشی اهالی رسانه فارس با شهردار کلانشهر شیراز با موضوع شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) بایدها و نبایدهای رسانه به همت بسیج رسانه فارس برگزار شد.

به گزارش وقایع‌نیوز به نقل از شهر مردم: فرخنده آشوری؛ در بخش ابتدایی این نشست اهالی رسانه به بیان مشکلات و نظرات و انتقادات خود مانند طرح بی‌دود، طرح مسجد محوری و حواشی آن، بکارگیری مجدد نیروهای بازنشسته، عدم موفقیت در کنترل ترافیک و حفظ هوای پاک، هدر رفت هزینه‌ها در اجرای طرح‌های ضعیف، اقتصاد پایدار، موضوع کمربندی و بافت تاریخی و غیره در حوزه شهری پرداختند.

عدم انظباط شهری، عدم نصب المان شهری مناسب، نامناسب رنگ‌ها در شهر، سعد معبر و رفتار نامناسب ماموران شهرداری، پروژه‌های بدون نیازسنجی در ادوار مختلف و غیره از دیگر مسائلی بود که خبرنگاران در این جلسه هم اندیشی با شهردار شیراز مطرح کردند.

محمد‌حسن اسدی، شهردار کلانشهر شیراز بعد از شنیدن انتقادات و پیشنهادات خبرنگاران با بیان اینکه رسانه‌ها کار فرهنگی حوزه شهری را به اطلاع برسانند تا شهرداری مکلف به انجام آن شود، گفت: پذیرش انتقادات رسانه‌ها باید اولویت شهرداری قرار گیرد و بعد از رفع آن را از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم برسانند.

وی با تاکید بر روی ارتباط مستمر شهرداری و رسانه‌های به صورت نشست‌های هم اندیشی مشابه، به صورت فصلی، بیان کرد: مردم در این نشست‌ها مشارکت داشته باشند، باید خروجی این نشست‌هاباید امیدآفرینی برای مردم را به دنبال داشته باشد، نه در شعار بلکه در عمل باید امیدآفرینی کنیم، چرا که مردم در یک شرایط یاس و ناامیدی گذران زندگی می‌کنند.

اسدی با بیان اینکه امروز شهرداری به سمت یک شهرداری مقتدر در کل کشور پیش می‌رود، تصریح کرد: با توجه به ارتباط با شهرداران سایر کلانشهر‌ها متوجه پیشرفت شهرداری شیراز هستیم، شأن ما خدمت کردم به مردم است و این وظایف کلیه کارکنان شهرداری است.

مقام ارشد شهری شهر شیراز، افزود: موضوع دستگیری برخی از افراد شهرداری توسط دستگاه قضایی در حال بررسی است و قطعا احکام عادلانه ای دریافت خواهند، بنابراین در این مورد در جایگاه اظهارنظر قرار ندارم و ممکن است هر صحبتی باعث ایجاد شایعاتی شود.

اسدی با اشاره به سد معبر و مشکلات آن، ابراز کرد: پیاده روها در حیطه وظایف شهرداری است، این موضوع حساس است و باید با حساسیت پیگیری شود، در حوزه ترافیک هم اجرای طرح‌هایی مانند طرح ترافیک یا زوج و یا خطوط ویژه و فرد سبب کاهش ترافیک در شهرهای دیگر شده است که ما به صورت آزمایشی برخی از طرح‌ها مانند زوج و فرد اجرا خواهد شد.

شهردار کلانشهر شیراز با اشاره به اینکه حمل و نقل عمومی یکی از پارامترهای شادی در یک شهر محسوب می‌شود، عنوان کرد: مترو را سرلوحه و اولویت کارهای خود قرار دادیم، امروز روزانه ۱۲۰ هزار نفر از مترو در شیراز احساس می‌کنند، مردم به استفاده از مترو علاقمندند بنابراین باید سایر خطوط مترو اجرایی شود تا کل گستره شهر را پوشش دهد، قول دادیم تا عید ۱۴۰۴ خط مترو به کلبه سعدی برسد، طرح جامعه ترافیک دو هفته قبل به تصویب رسید و شهرداری برای اولین بار زیر بار یکصد میلیارد تومان رفت تا یک هزار دستگاه خودرو تاکسی وارد شهر شیراز شود، ۴۴ دستگاه ون و ایده نیز به حمل و نقل عمومی اضافه خواهد شد و تا سه سال آینده ۵۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری خواهد شد که بیش از صد دستگاه آن امسال محقق می‌شود، ترافیک مهمترین مشکل و درخواست مردم است.

اسدی متذکر شد: هیچ بازنشسته ای مجدد به کار گرفته نشده و ۳۰۰ نفر نیز بازنشسته شدند، نه گفتن در شهرداری سخت است اما از زان انتساب تاکنون هیچ فرد جدیدی را وارد شهرداری نکردم و در مقابل تمام درخواست‌ها مقاومت کردم، شیراز باید یک میدان مرکزی داشته باشد تا محلی برای تجمع باشد، توسعه ارگ کریمخان می‌تواند این میدان اصلی باشد.

وی ادامه داد: پیشنهاد در مورد تغییر رنگ خودروهای سد معبر و برخورد مهربانانه با دستفروشان خوب است، در حال پیگیری خرید بیش از ۲۰ دستگاه خودرو هستیم که رنگ سیاه را انتخاب نمی کنیم، در مورد آسفالت هم تمام کوچه‌ها و راه‌های خاکی آسفالت خواهند شد، با ساخت و سازهای غیرقانونی در باغ‌ها و غیره نیز برخورد خواهد شد و هیچ سفارشی برای چشم پوشی از این تخلفات وجود ندارد.

اسدی با اشاره به ساماندهی بازیافت‌ها قول داد: در چند ماه آینده شاهد کاهش چشمگیر تعداد زباله گردان پر سطح شهر خواهیم بود، جای چند شهر بازی در شیراز خالی است، مناقصه پارک آزادی در حال برگزاری است و در کوه نور نیز یک شهربازی متوسط مقیاس طراحی شده و اتفاقا خوبی خواهد افتاد، مار یک هزار و صد هکتاری نیز تعریف شده است و برنامه‌های دیگری نیز در این حوزه درنظر گرفته شده است.

این مقام شهری، افزود: ما مشکل درآمد و پول را حل کردیم و در کنار آن آیتم‌های قرار دادیم که یکی از این موارد جلوگیری از فساد و تخلفات اداری بوده است، ما باید ارزیابی داشته باشیم،

پذیرش انتقادات رسانه‌ها باید اولویت شهرداری قرار گیرد

هیچ مشکل غیرقابل حل در شهر شیراز وجود ندارد و این را با نگاه کارشناسی می‌گویم، در هیچ دوره در قرن گذشته از نظر حجم، تعداد و غیره مانند این دوره نبوده است.