به گزارش وقایع‌نیوز به نقل از تسنیم: پرسپوليس و تراکتور دو نماينده ديگر کشورمان در مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا، امروز (سه‌شنبه) به ترتيب به مصاف استقلال تاجيکستان و النصر عربستان خواهند رفت. در زير نگاهي به اين دو مسابقه مي‌اندازيم:

پرسپوليس مقابل حريف مرموز؛ استقلال تاجیکستان- پرسپولیس ایران؛ پرونده مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان براي تيم‌هاي ايراني امروز با جدال پرسپوليس و تراکتور در تاجيکستان و قطر بسته خواهد شد.

به گزارش وقایع‌نیوز به نقل از تسنیم: پرسپوليس و تراکتور دو نماينده ديگر کشورمان در مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا، امروز (سه‌شنبه) به ترتيب به مصاف استقلال تاجيکستان و النصر عربستان خواهند رفت. در زير نگاهي به اين دو مسابقه مي‌اندازيم:

استقلال تاجيکستان – پرسپوليس ايران

شاگردان گل‌محمدي که با ۱۵ امتياز مقتدرانه از گروه E ليگ قهرمانان آسيا به مرحله يک هشتم نهايي راه يافتند، شايد بدشانس‌ترين تيم اين مسابقات باشند. جايي که به‌عنوان بهترين تيم مرحله گروهي حالا به دليل برنامه‌ريزي عجيب AFC بايد در اين مرحله ميهمان حريف خود در تاجيکستان باشند.

پرسپوليسي‌ها با تغييراتي که در ترکيب خود داشتند، حالا براي اولين بار از خريدهاي خود نيز در اين مسابقه رونمايي خواهند کرد. کنعاني‌زادگان، نوراللهي و شهريار مغانلو نفراتي هستند که در نقل‌وانتقالات از پرسپوليس جدا شدند و کاميابي‌نيا، شجاعي و مهدي‌خاني نيز به دليل مصدوميت اين بازي را از دست دادند. در اين شرايط اما عليرضا ابراهيمي، رضا اسدي، حامد پاکدل، علي نعمتي و رضا دهقاني بازيکنان جديد پرسپوليس هستند که احتمالاً امروز از تعدادي از آنها در ترکيب سرخپوشان استفاده خواهد شد.

در سوي مقابل استقلال تاجيکستان را نيز مي‌توان شگفتي‌ساز مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا دانست. تيمي که در عين ناباوري بالاتر از الهلال به‌عنوان صدرنشين گروه A خود را معرفي و به مرحله يک هشتم نهايي صعود کرد. استقلالي‌هاي تاجيکستان پس از مرحله گروهي به طور کامل تيم خود را قرنطينه کرده‌اند و حتي پخش تلويزيوني بازي‌هاي اين تيم در ليگ تاجيکستان نيز متوقف شده است تا شناخت چنداني از آنها در دست نباشد. موضوعي که يحيي گل‌محمدي هم به آن اشاره کرده است و شايد همين ناشناخته بودن تاجيکستاني‌ها، کار پرسپوليس را در اين بازي کمي سخت کند.

 با تمام اين شرايط بايد ديد جدال قهرمان ايران و فيناليست فصل گذشته ليگ قهرمانان با شگفتي‌ساز مرحله گروهي اين مسابقات به نفع چه تيمي به پايان خواهد رسيد.

النصر  عربستان – تراکتورايران

تراکتور ايران تيم پُرماجراي تبريزي سرانجام پس از کش‌و‌قوس‌هاي فراوان راهي قطر شد. تيمي که تنها چند روز است زير نظر فيروز کريمي تمرين مي‌کند و به شدت با مشکل کمبود بازيکن مواجه است. سرخ‌هاي ايران تنها با ۱۶ بازيکن راهي قطر شدند و در اين ليست نيز نام چند بازيکن جوان به چشم مي‌خورد و به نظر مي‌رسد کار تراکتوري‌ها مقابل النصر پُرستاره بسيار سخت خواهد بود.

تيم عربستاني با چهار ستاره گرانقيمت برزيلي، مراکشي، کامروني و ازبکستاني و هزينه‌هاي سنگين در فصل نقل‌وانتقالات، يکي از مدعيان اين فصل ليگ قهرمانان به شمار مي‌آيد و در سوي مقابل تراکتور با توجه بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالات و کوچ ستاره‌ها عملاً ديگر شباهتي به تيم مرحله گروهي و چند ماه پيش خود ندارد.

خانزاده، فخرالديني، تيکدري، تيموري، بوحمدان، دژاگه، شجاعي، فرعباسي، کشاورز و قادري تنها بخشي از بازيکنان جداشده تراکتور نسبت به مرحله گروهي هستند و به اين ليست بايد مصدوميت عباس‌زاده و محروميت پيمان بابايي را نيز اضافه کرد تا مشخص شود شاگردان کريمي چه کار سختي مقابل النصر خواهند داشت. در اين شرايط و وضعيت بحراني شايد کسي انتظار چنداني از تيم تراکتور نداشته باشد، اما اين تيم در صورت برتري مقابل النصر، بزرگترين شگفتي اين مرحله از مسابقات را رقم خواهد زد.

* برنامه بازي امروز نمايندگان ايران به شرح زير است:

* استقلال تاجيکستان – پرسپوليس ايران، ساعت ۱۹:۳۰

* النصر عربستان – تراکتور ايران، ساعت ۲۰:۳۰