"جهاد"؛خدمتی است توصیه شده از سوی خداوند که یک معنای آن، جهاد دفاعی است، اما واژه پرتکرار جهاد، معانی مختلفی دارد که سرانجامش به نفع مردم و جامعه است.

چند نکته در تبیین «جهاد خدمت» و «خدمت جهادی»، “جهاد”؛خدمتی است توصیه شده از سوی خداوند که  یک معنای آن، جهاد دفاعی است، اما واژه پرتکرار جهاد، معانی مختلفی دارد که سرانجامش به نفع مردم و جامعه است.

به گز ارش وقایع‌نیوز به نقل از شهرمردم: جهادگران، خادمان همان ملتی‌اند که همگی حامی جهادگران مخلص و خادمان بی ادعایند. از این جهت باید ابعاد مختلف جهاد، برای عموم مردم تبیین و روشن گردد و خدمت صادقانه و بی منت در جامعه، ترویج یابد.

جهاد خدمت، زمانی اتفاق می‌افتد که بسیج ارکان عمومی جامعه در کار، تلاش و تسهیل امور مردم و رفع گره از زندگانی و کار عموم، دیده شود.

جهاد خدمت، در عمل اتفاق می‌افتد و با شعار، سخنرانی و ادعاهای بی مورد، نمیتوان به کسی امید به خدمت یا کار جهادگرانه داد.

خدمات جهادی در نظام ولایی و اسلامی، فراوان و متنوع است و همه وظیفه داریم با رجوع به وجدان بیدار خود، آنچه را که حقیقتا در عرصه جهاد خدمت اتفاق افتاده، تعریف کرده و بازگویی نماییم.

خدمت جهادی، کاری است که نه ریا می‌طلبد و نه خستگی و جهادگران عرصه خدمت و خدمت رسانی، انسانهای بی آلایشی هستند که گوش به فرمان رهبر و پیشوای خود، در صدد رونق کسب و کار مردم و امید دادن به عموم مردمند.

امروز اگر جهاد خالصانه، با مطالبه گری عاقلانه و توام با تبیین خدمات دولت و مسئولان همراه باشد، از مهمترین و مقدس ترین امور جاری و ساری خادمین واقعی کشور، محسوب می‌گردد. یک فردی که زندگی خود را وقف خدمت به اقشار مختلف جامعه کرده و زیستی جهادی گونه دارد، نمی تواند در کار خود یا دیگران، خلل یا وقفه‌ای را تحمل کرده یا ببیند.

جهادگران خدمت، افرادی سختکوش و پرتلاشند و کار خود را به رخ دیگران نمی کشند. امروز جهادگران خدمت را باید در بخش‌های نظارتی، تولید و صنعت کشور دید. رهبر انقلاب اسلامی در کلام گهربار خود، مردم و عموم کارگزاران انقلاب اسلامی را بارها به جهاد در کار و اخلاص در عمل، توصیه کرده‌اند و از دیدگاه معظم له، مسئولان در نظام اسلامی، جز خدمت به مردم و نوکری آنان، شانی ندارند.

امروزه هر کسی در هر لباس و مقامی که هست، می‌تواند خود را جهادگران عرصه خدمت به مردم تلقی کند.

جهاد رسانه، یکی از ابعاد جهاد خدمت به مردم است که اگر ساز و کار آن به درستی، ردیف و برقرار شود، جامعه تا ابد، روی آرامش می‌بیند و مردم در خدمت و خدمت رسانی به همنوعان، از همدیگر سبقت می‌گیرند.

وظیفه حاکمیت در هر زمانی، تسهیل و تسریع شرایط خدمت به محرومان و نیازمندان است و رسانه‌ها نیز بعنوان بازوان حاکمیت دینی، ایرانی و اسلامی، وظیفه دارند در تشریح و تبیین ابعاد جهاد خدمت و خدمت جهاد گرانه، تلاش و فعالیت کنند.

جهاد خدمت، یعنی که ما تا می‌توانیم در رفع موانع از کار یکدیگر، سبقت بگیریم و شرایط مهرورزی را با بیانی رسا، زبانی نرم و لطیف به همدیگر بفهمانیم.

در عرصه جهاد خدمت، خستگی، دلزدگی، نومیدی و سیاه نمایی، معنا ندارد و همه با شور و شوق، به فکر خدمت و اندیشه سربلندی، عمران و آبادنی وطن عزیزمان ایرانند.

از این جهت، بازتعریفی نو از جهاد خدمت و یا خدمت جهادی در جامعه و بویژه در رسانه‌های خودی، ضروریست و امیدوارم کسانی که مروج کار و جهاد خدمت در جامعه هستند، به تمامی نکات و ظرائف این دو مقوله و مولفه‌های آن، دقت و توجه لازم را داشته باشند.