کتاب، میراث پیامبر(ص) و قرآن منشور فرهنگی ملل مسلمان است، کتاب، میراث پیامبر (ص) و قرآن منشور فرهنگی ملل مسلمان است، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه پویش «کتاب من؛ اهدای هزاران جلد کتاب و کتابخانه به مددجویان تحت پوشش موسسه دارالایتام مهدیه همدان» حضور یافت.

کتاب، میراث پیامبر(ص) و قرآن منشور فرهنگی ملل مسلمان است، کتاب، میراث پیامبر (ص) و قرآن منشور فرهنگی ملل مسلمان است، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه پویش «کتاب من؛ اهدای هزاران جلد کتاب و کتابخانه به مددجویان تحت پوشش موسسه دارالایتام مهدیه همدان» حضور یافت.

 

به گزارش وقایع نیوز، سیدمحمود اسلامی در این مراسم گفت: همدان؛ شهر عرفان و حمکت و شهر متکلمان شهیری است که مبارزاتشان در راه آزادی و اعتلای ملت، همواره بر تارک فرهنگ و تاریخ کشور عزیزمان می‌درخشد؛ آنانی که آگاه بودند که آزادی در نوشتن و خواندن است.

اسلامی تصریح کرد: به روح همه بزرگان، علما و مشاهیر این استان خاصه شهید محراب حضرت آیت‌الله مدنی، آیت‌الله دکتر مفتح، آیت‌الله آقا نجفی، آیت‌الله آخوند معصومی همدانی و سید جمال‌الدین اسدآبادی درود می‌فرستیم.

وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری، همدان در ماجرای عظیم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بر افتخارات خود افزود؛ تصریح کرد: این استان با تقدیم ۸ هزار شهید و دفاع افتخار آمیز در دوران جنگ تحمیلی و عملیات رمضان، در تاریخ پر افتخار این دوران ماندگار شد.

اسلامی همدان را مهد پرورش سرداران و فرماندهان بزرگی همچون شهید چیت سازیان، شهیدان حجازی، شهیدان حاجی‌بابایی و سردار مدافع حرم شهید حاج حسین همدانی دانست.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با قدردانی از فعالیت‌ها، مجاهدت‌ها و تلاش‌های بی وقفه موسسه دارالایتام مهدیه همدان، گفت: این موسسه با طرح پویش عظیم و با افتخار «کتاب من» فرهنگ کتابخوانی را ترویج و گسترش دادند؛ از این ابتکار و تسهیل گری فرهنگی سپاسگزاریم.

اسلامی با ابلاغ پیام و سلام وزیر فرهنگ به دست‌اندرکاران این برنامه، تصریح کرد: من را هم به عنوان یکی از خادمان این موسسه بدانید. ما در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با افتخار برای اعتلای فرهنگی کشور و استان تلاش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه جای تاسف دارد در شرایط ناعادلانه جهان کنونی در برابر چشمان و وجدان خفته سردمداران حقوق بشر، کودکان مظلوم و درد کشیده فلسطین و غزه به خاک و خون کشیده شده و از حق داشتن سرزمین، آرامش و آموزش محروم می‌شوند، گفت: با این همه اما؛ مزید توفیق است اکنون در جمعی حضور دارم که به تکریم کتاب و کودک پرداخته‌اند. چرا که کتاب؛ میراث پیامبر اعظم (ص) و قرآن، سخن پروردگار مهربان و منشور فرهنگی ملل مسلمان است.

اسلامی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۳ هزار و ۷۰۰ کتابخانه فعال در سطح کشور داریم، که ۹۵۰ کتابخانه از این تعداد با مشارکت مردمی و ۲ هزار و ۷۰۰ کتابخانه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مدیریت می‌شود.

وی از ساخت کتابخانه های جدید در کشور هم خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۳۳۰ طرح کتابخانه عمومی در حال ساخت داریم که با کمک مجلس و دولت در حال انجام است.

اسلامی تأکید کرد: حدود ۵۵۰ طرح عمرانی هم در ابتدای آغاز به کار دولت داشتیم، که نیمه ساخت و برخی هم رها شده بود که با توجه به سفرهای استانی ریاست‌جمهوری بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای برای این طرح ها تخصیص داده شد و این طرح های عمرانی حوزه فرهنگ تا پایان دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در ابتدای دولت ۲۸ کتابخانه سیار داشتیم که امروز تعداد آن به ۵۲ کتابخانه سیار رسیده و تا پایان دولت به ۲۵۰ کتابخانه خواهد رسید. این مهم نشان از عزم دولت برای حوزه فرهنگ و تأکید رییس جمهور محترم و وزیر فرهنگ بر توزیع عادلانه منابع فرهنگی است.

به نقل ار روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،اسلامی از تشکیل قرارگاه شهید آوینی خبر داد و گفت: این اقدام برای تقویت بنیه فرهنگی استان ها انجام شده است.

در این مراسم، از سیدمحمود اسلامی به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مشارکت در نذر فرهنگی اهدا کتاب و کتابخانه، توسط نماینده ولی‌فقیه در استان همدان و اعضای هیأت مدیره دارالایتام مهدیه تجلیل شد.