به گزارش وقایع‌نیوز به نقل از اکوپرشین، علیرضا کیهان پور، تحلیلگر ارشد رسانه‌ای: این کشف و اختراع جدید به ویژه پس از گسترش کرونا خیلی خوب عمل کرده و موجب از فرش به عرش رسیدن برخی از صاحبان کسب و کارها در داخل کشور شده است.

کشف و اختراع دماپای «ترموستات نبض بازار» منحصر به فرد داخلی، شاید بسیاری از افراد به یک پدیده جدید ونوپا در عرصه افزایش قیمت‌ها به ویژه غذای مورد نیاز و به عبارت دیگر تامین حداقل پروتئین‌های با منشای گیاهی ودامی فکر نکرده اند.

به گزارش وقایع‌نیوز به نقل از اکوپرشین، علیرضا کیهان پور، تحلیلگر ارشد رسانه‌ای: این کشف و اختراع جدید به ویژه پس از گسترش کرونا خیلی خوب عمل کرده و موجب از فرش به عرش رسیدن برخی از صاحبان کسب و کارها در داخل کشور شده است.

تهیه مرغ، تخم مرغ، انواع گوشت، ماهی، کنسرو، شیر، لبنیات و مشتقات آن، میوه، صیفی‌جات، روغن، شکر، برنج، حبوبات، اقلام معمولی و ضروری بهداشتی، طیف نان ماشینی و نوشیدنی‌ها، انواع غذای نیمه آماده و…  از فروشگاه‌های زنجیره‌ای صاحب برند و میادین میوه و تره بار که به‌ویژه در باب قیمت انواع میوه به طور نسبی ۴۰درصد از کف بازار مکارانه سطح شهر ارزان‌تر است اما در شرایط خاص که به آن اشاره خلاصه‌ای خواهد شد توسط یک سامانه( سیستم) کاملا بومی، کارآ، منحصر به فرد، واکنش سریع، پایشکر لحظه‌ای ، نوآورانه و نوبرانه در راستای کشف و اختراع اما ثبت نشده  به خوبی عمل کرده و شاید قابلیت ارزآوری در بلند مدت وانتقال این تجارب عملی و امتحان پس داده را هم به کشورهای دیگر داشته باشد.

الف/ روزهای تعطیل هفته

ب/ حوادث طبیعی وغیر طبیعی مانندزمین لرزه، سیل، طوفان، برف وباران، آتش سوزی و…

ج/ حملات سایبری دشمنان به عنوان مثال اختلال در سامانه سوخت پمپ بنزین ها.

د/ پایش و رصد مصاحبه‌ها و اخبار مسوولین به عنوان تحلیلی از وضعیت صادرات، واردات و آینده اقتصادی کشور از کوتاه مدت تا بلند مدت.

روزهای پنج شنبه و جمعه از ساعت ۱۳ آخر هفته و ساعت ۱۴ جمعه که کرکره‌های میادین میوه و تره بار پایین می آید این دماپای رفلکس و کار خود را اتوماتیک شروع می کند ودر سایر تعطیلات رسمی  قرنطینه‌ای مثلا کرونا که شاهکار  بی بدیل این سامانه در ثانیه شمار عمل می کند در تمام لحظات شروع به کار این سامانه نوین قیمت‌های اقلام گفته شده در این یادداشت وبه ویژه مایحتاج عمومی سریع افزایش یافته زیرا به دلیل نبودن بازرسی در روزهای تعطیل و ساعات غیر اداری تمامی روزهای هفته، ماه، فصل را بااین سود بادآورده جبران می کنند.

این میزان الحراره  یا دماپای همان “ترموستات نبض بازار” است که با اندکی دقت و توجه به واکنش سریع آن و خالی کردن جیب مردم و سرازیر شدن درآمد‌های بادآورده به جیب گشاد وپرنشدنی کاسبکاران ترموستاتی سال‌هاست به خوبی عمل کرده است.

  • منبع خبر : https://ecopersian.ir/