گل مردود مهدی طارمی به اتلتیکو مادرید، گل فرصت طلبانه مهدي طارمي ستاره ايراني پورتو به اتلتيکومادريد با تصميم داور رومانيايي و تيم VAR مردود شد تا جنجال بزرگي در اين باره شکل بگيرد.به گزارش وقایع‌نیوز به نقل از ورزش۳: در دقيقه ۷۶ بازي اتلتيکو مادريد – پورتو ، مهدي طارمي با يورشي سريع به […]

گل مردود مهدی طارمی به اتلتیکو مادرید، گل فرصت طلبانه مهدي طارمي ستاره ايراني پورتو به اتلتيکومادريد با تصميم داور رومانيايي و تيم VAR مردود شد تا جنجال بزرگي در اين باره شکل بگيرد.
به گزارش وقایع‌نیوز به نقل از ورزش۳: در دقيقه ۷۶ بازي اتلتيکو مادريد – پورتو ، مهدي طارمي با يورشي سريع به سمت يه توپ سرگردان آن را از اوبلاک دروازه‌بان آتلتيکوي ميزبان گذراند اما درشرايطي که او تازه جشن اين گل اروپايي را آغاز کرده بود داور رومانيايي بازي اويديو هاتگان اين گل را مردود اعلام کرد.

گل مردود مهدي طارمي به اتلتيکومادريد
گل مردود مهدي طارمي به اتلتيکومادريد

خلاصه‌بازي اتلتيکومادريد 0 - پورتو 0
در اين صحنه طارمي با استفاده از تعلل و تعارف بين اوبلاک گلر آتلتيکو و مدافع وسط اين تيم در شرايطي مشابه بازي يوونتوس پارسال در موقعبت گلزني قرار گرفت و در حالتي نامتعادل توپ را از خط دروازه حريف عبور داد اما داور با کمک تيم ويدئو اين برخورد را خطا تشخيص داد تا اين گل زيباي سه امتيازي در هيچ جاي تاريخ ثبت نشود.


پورتو بعد از اينکه فصل گذشته ليگ قهرمانان اروپا را با حذف تلخ مقابل چلسي در مرحله يک چهارم نهايي به پايان رساند اين فصل براي صعود از گروه خود کار بسيار سختي دارد. اين تيم در گروه B با تيم هاي ليورپول، اتلتيکو مادريد و آث ميلان همگروه است و اين گل اهميت ويژه‌اي براي اين تيم پرتغالي داشت.
سرخيو کونسيسائو  سرمربي پورتو در دوئل حساس امشب خود با سيمئونه از مهدي طارمي در خط حمله تيم پورتو استفاده کرد.  تيم ميزبان هم که از حمايت بي امان هوادارانش  برخوردار بود به گلزني ستاره‌هايش لوييس سوارس و آنتون گريزمان  اميدوار بود اما تنها گلزن بازي کسي جز طارمي نبود که او هم توسط داور ناکار شد.

بازي دو تيم تا دقيقه ۸۰ بدون گل در جريان بود تا اينکه مهدي طارمي با دنبال کردن هوشمندانه مسير توپي که در قالب پاس کوتاه از مدافع اتلتيکو مادريد به سمت دروازه بان اين تيم روانه شده بود، موفق به باز کردن دروازه شد.پرس شديد مدافع چپ تيم اتلتيکو توسط بازيکن پورتو او را مجبور کرد که پاس رو به عقب بلندي را به داخل محوطه جريمه خودي ارسال کند، اين پاس قبل از اينکه به دروازه بان ميزبان برسد با دخالت به موقع مهدي طارمي به گل اول پورتو تبديل شد؛ طارمي با يک اشاره کوچک مسير توپ را به سمت دروازه حريف تغيير داده و پس از برخورد با او نقش بر زمين شد.
تصميم بحث برانگيز داور رومانيايي اين جشن بازيکنان پورتو را نيمه کاره گذاشت.
در حالي که مهدي طارمي مثل هميشه با خونسردي تمام مي رفت که شادي پس از گل خود را برگزار کند، اويديو هاتگان، داور  بازي تصميم به بررسي صحنه به کمک VAR گرفت؛ پس از بررسي صحنه در ميان استرس شديد اعضاي تيم پورتو، گل طارمي به دليل برخورد توپ به دست اين بازيکن پيش از ورود به دروازه مردود اعلام شد.مهدي طارمي که انتظار چنين تصميمي از سوي داور را نداشت با چهره اي بهت زده و با حرکت انگشت و تکان دادن سر به اعتراض مشغول شد؛ اعتراضي که البته تاثيري در تصميم عجيب داور نداشت.
جالب اينکه داور رومانيايي در دقيقه ۹۰+۵ پورتو را  با اخراج امبمبا مدافع اين تيم ده نفره کرد و کاشته تماشايي سوارس مي‌رفت به تک گل بازي بدل شود که اين ضربه مماس با تيرک به اوت رفت.
حالا همه در انتظار صحبتهاي آتشين سرخيو کونسيسائو در نشست مطبوعاتي هستند.