سیر افزایش قیمت گوجه فرنگی در یک ماه اخیر نشان از آن دارد که این محصول می‌خواهد قیمت خود را تا کیلویی 50 هزار تومان بالا ببرد.

سارا محقق- گوجه به کیلویی ۵۰ هزارتومان می‌رسد!؛ سیر افزایش قیمت گوجه فرنگی در یک ماه اخیر نشان از آن دارد که این محصول می‌خواهد قیمت خود را تا کیلویی ۵۰ هزار تومان بالا ببرد.

به گزارش وقایع‌نیوز، قیمت گوجه فرنگی در پایان هفته گذشته به کیلویی ۴۲ هزار تومان در میوه‌فروشی‌های سطح شهر تهران و از آنجا خبری از ورود محصول جدید نیست احتمال می‌رود قیمت این محصول کشاورزی تا ۵۰ هزار تومان در هر کیلوگرم قد بکشد.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان استان تهران در این‌باره گفت: ۱۰ تا ۱۵ روز دیگر قیمت گوجه‌فرنگی در بازار متعادل خواهد شد.

چندی پیش نیز مصطفی‌ دارایی‌نژاد در پاسخ به چرایی افزایش قیمت گوجه‌فرنگی به ایسنا، گفته بود که چند روزی بارندگی داشتیم و امکان چیدن گوجه‌فرنگی و خیار وجود نداشت. از طرفی گوجه فرنگی بوشهر و یزد حدود ۱۰ روز زمان نیاز داشت تا به دست آمده و وارد بازار شود.

اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و صیفی تهران نیز در این‌باره اظهار داشت: در فصول گرم بار دور شهری داریم و صیفی‌جات مورد نیاز را از آنجا تامین می‌کنیم، اما با جابه‌جایی فصل و سرد شدن هوا، دور شهری‌ها جمع می‌شود و تا به دست آمدن بار از مناطق گرمسیر و جنوب کشور  مدت زمانی می‌گذرد.

وی اضافه کرد: نوسان قیمت صیفی‌جات به‌خصوص گوجه‌فرنگی هر سال اتفاق می‌افتد و گاهی حتی یکماه هم طول می‌کشد. اما سال‌هاست این فاصله کمتر شده و پس از اتمام گوجه فرنگی دور شهری بلافاصله گوجه فرنگی جنوب به دست می‌آید.

به‌گفته کارگر، حدود ۱۰ تا ۱۵ روز دیگر بار جنوب وارد بازار خواهد شد و قیمت‌ها متعادل‌تر می‌شود.