به گزارش پایگاه خبری وقایعنیوز به نقل از اکوپرشین: دکتر سید جلال ابراهیمی: بسیاری از هواپیماهای ایرانی ساعات پروازشان چندین بار به پایان رسید و متاسفانه تهیه قطعه و لوازم یدکی آنها نیز به آسانی ممکن نیست حتی اغلب از قطعات دست دوم هواپیماهای اوراق شده استفاده میشود خلبانان و کادر پرواز در هواپیمای ایرانی فقط با حس خدمت با جانبازی هدایت ناوگان هوایی ایران را عملیاتی میکنند.
ایجاد شرکت هوایی ایران و ترکیه با همکاری بخش خصوصی، روایتی از نجات ۱۷۴ سرنشین یک شرکت هواپیما ایرانی در آن روزنامه وزین آمده بود و در آن از مهارت خلبان و جان سالم بردن ۱۷۴ سرنشین که اگر هر یک افراد سرنشین را با بستگان نزدیکشان سر جمع کنیم فقط بستگان نسبی را نه سببی در صورت وقوع حادثه بیش از ۵ هزار خانوار را عزادار میکرد و یک کشور را در سوگ فرو میبرد.
به گزارش پایگاه خبری وقایعنیوز به نقل از اکوپرشین: دکتر سید جلال ابراهیمی: بسیاری از هواپیماهای ایرانی ساعات پروازشان چندین بار به پایان رسید و متاسفانه تهیه قطعه و لوازم یدکی آنها نیز به آسانی ممکن نیست حتی اغلب از قطعات دست دوم هواپیماهای اوراق شده استفاده میشود خلبانان و کادر پرواز در هواپیمای ایرانی فقط با حس خدمت با جانبازی هدایت ناوگان هوایی ایران را عملیاتی میکنند.
خبر منعکس شده یکی از دهها حادثه ای است که روزانه اتفاق میافتد و چه بسیار که با توانمندی و مهارت خلبانان ایثارگر به مقصد میرسند و ختم به خیر میشوند.
در خبر دیگر نیز آمده که ترکیه یک شرکت هواپیمایی اختصاصی برای روسیه تدارک دیده است و در حوزه حمل مسافر از روسیه ۳۰۰ میلیون دلار سرمایهگذاری میکند این در حالیست که شرکت ترکیش ایزویز با sister company آن آنادولی جت و شرکتهای اونور، پگاسوس و چند شرکت دیگر سالیانه میلیاردها تومان در پروازهای خود از ایران سود میبرند و پروازهای مستقیم را به بسیاری از مراکز استانها بر قرار کرده اند.
ترکیه در تشابهی از تحریمهای روسیه و ایران شرایط را برای گردشگران و مسافران روسیه با تشکیل شرکت ساوت ویند فراهم کرده است.
ایران و ترکیه میتوانند با تشکیل یک شرکت با سرمایهگذاری مستقیم شرکتهای هواپیمایی ترکیه و هم چنین شرکتها و آژانسهای توریستی و ایرانیان مقیم در ترکیه تشکیل دهند که بتوانند علاوه بر جابجایی مسافر خدمات، ملزومات و قطعات هواپیماهای ایران را نیزهمانند روسیه فراهم سازند.
بدیهی است ایجاد یک حوضچه پولی اعتباری در ترکیه از سوی سرمایهگذاران ایرانی و ترک میتواند هم سلامت مسافران را تامین کند و هم چنین با اشتراک کاری و استفاده از اعتبارات اسنادی سرمایهگذاران خارجی و ایرانی این مهم صورت پذیرد.
و این امر به ایجاد یک شرکت هواپیمایی مشترک المنافع ایران و ترک که بتوانند مراکز توریستی ایران را به مناطق گردشگری ترکیه متصل کند کمک خواهد کرد.
خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه آماده برای ایجاد حوضچه سرمایهگذاری جلب و جذب سرمایهگذار و تشکیل و هم آهنی برای ایجاد شرکت و ایجاد ارتباطات متقابل است.
- منبع خبر : https://ecopersian.ir/
Monday, 25 November , 2024