وقایع‌نیوز، علیرضا کیهان‌پور: بروز بعضی از بیماری‌ها که موجود زنده از جمله انسان را دچار مشکل می‌کند منشاء بسیاری از جمله ژنتیکی( ارثی)، تغذیه ای، اقلیمی، محیطی و…دارد که شاید یکی از مهم ترین این عوامل، اثرات سوء تغذیه ناشی از عدم دسترسی

داروخانه‌های سوپر مارکتی آخرین ترفند برای نارضایتی مردم؟، یک مثل معروف از قدیم وجود داشته که در نزد اصحاب بهداشت ودرمان به عنوان یک شعار در اهتزاز است واین که یک جو پیشگیری از صد من درمان بهتر است.

وقایع‌نیوز، علیرضا کیهان‌پور: بروز بعضی از بیماری‌ها که موجود زنده از جمله انسان را دچار مشکل می‌کند منشاء بسیاری از جمله ژنتیکی( ارثی)، تغذیه ای، اقلیمی، محیطی و…دارد که شاید یکی از مهم ترین این عوامل، اثرات سوء تغذیه ناشی از عدم دسترسی به منابع غذایی حداقلی مناسب ازجمله پروتئین‌های حیوانی، گیاهی مانند انواع گوشت سفید و قرمز، اقسام فرآورده‌های لبنی و لبنیات، میوه ،صیفی جات ، نان، ادویه جات و… نوع درمان مناسب همراه با دارودرمانی به موقع و راهبردی می‌باشد.

در آخرین روزهای دولت دوازدهم اگر بخواهیم اشاره‌ای به چند باره گران شدن بسیاری از اقلام مورد نیاز سفره خالی آحاد مردم داشته باشیم مصداق مثنوی هفتاد من کاغذ شود که متاسفانه گوش شنوایی هم در این روزهای واپسین دولت تدبیر و امید نیست زیرا کارها به حال خود رها شده است و امیدی هم به یک عذرخواهی از پیشگاه مردم نیست که حداقل از بار طاقت فرسای این نابسامانی هاکاسته شود.

اگر بخواهیم شیب گران شدن دارو را به ویژه پس از بروز دوران کرونابررسی کنیم بیش از ۱۵۰ درصد افزایش قیمت‌ها را شاهد بوده وشوربختانه بسیاری از اقلام داروهای گران از چرخه حمایت بیمه‌های درمانی!!! نیز حذف وبه سامانه داروهای OTC اضافه شده ودر این نقطه عطف منحنی افزایش قیمت‌ها و جهش کمی داروهای OTC هم اینک داروخانه‌ها را شبیه یک سوپر مارکت کرده که هریک ساز دلخواه خود را می‌نوازند و شاید برخی مدیران داروخانه با رعایت منشور اخلاقی و برایشان وجدان کاری دارای معنا ومفهوم است و تا حدودی رعایت حقوق ! مصرف کننده را به آشفتگی قیمت‌ها و سودهای شگفت انگیز و ثروت‌های باد آورده یک شبه، سرلوحه کار و وظایف ذاتی خویش قرارداده‌اند.

این افزایش حتی ۲۰۰ درصدی داروهای OTC در ایام اخیر تبعات بسیار وخیمی داشته به طوری که هرگز به زمان قبل از این شیب تند قیمت بر نخواهد برگشت.

داروهای OTC داروها و اقلام درمانی مورد نیاز مصرف کننده است که مثلا نیاز به تجویز و نسخه پزشک ندارند وبه سان یک سوپرمارکت که دارای اجناس با قیمت‌های متفاوت هستند اکثریت مردم رامتاسفانه وهم اینک هدف بی اخلاقی قرار داده است.به درگاه خداوند مهربان دست به دعا بلند

می کنیم این آخرین ترفند گرانی افسار گسیخته در دولت دوازدهم ولو به هر بهانه‌ای باشد ودر کابینه سیزدهم چاره‌ای خداپسندانه و موجب رضایت مصرف کننده و مردم برای این مشکلات روزمره که با سلامتی جامعه هدف سروکار دارد اندیشیده شود.

*OTC=Over The Counter

داروهای بدون نسخه پزشک که به نظر نگارنده باید الان آن را معادل داروهای سوپر مارکتی یا دکان‌های دو نبش زنجیره‌ای تلقی کرد.

منبع: اکوپرشین

  • منبع خبر : https://ecopersian.ir/