«لیزر پورت» یک شتابدهنده تخصصی در حوزه لیزر است مجموعه پیشرفته شتابدهنده تخصصی لیزر و فوتونیک (لیزر پورت) با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، مهندس محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از مدیران و متخصصین این حوزه روز پنجشنبه 12 خردادماه جاری افتتاح شد.

دکتر ستاری در مراسم افتتاح مجموعه لیزر پورت؛

«لیزر پورت» یک شتابدهنده تخصصی در حوزه لیزر است
مجموعه پیشرفته شتابدهنده تخصصی لیزر و فوتونیک (لیزر پورت) با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، مهندس محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از مدیران و متخصصین این حوزه روز پنجشنبه ۱۲ خردادماه جاری افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وقایع نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، در این رویداد از روند اقدامات و فعالیت‌های شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های حاضر در مجموعه بازدید بعمل آمد و در خصوص مسائل و چالش های این فعالان دانش و فناوری گفتگو شد و در ادامه رهنمودهایی از سوی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به حاضرین ارائه شد.
دکتر ستاری پس از بازدید از این مجموعه پیشرفته در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه های معاونت علمی و فناوری جهت حمایت از این مرکز تخصصی برای ورود به بازار، اظهار داشت: با توجه به اینکه هزینه های این حوزه برای کسانی که می خواهند در تجاری سازی لیزر کار کنند و دستگاه هایی را بر پایه لیزر تولید کنند، بسیار بالاست، از تلاش های دکتر اسلامی و همکارانشان در ایجاد مرکز نوآوری در حوزه لیزر تشکر می کنم. این فعالان، تجهیزات آزمایشگاهی و مهمتر از آن مشاوره های تخصصی می خواهند که مرکز لیزر بخوبی می تواند این خدمت را به این عزیزان ارائه دهد.
وی افزود: بخشی از نیازها هم کمک هایی است که باید از طریق سیدمانی، وام و تسهیلات به استارت آپ ها بشود. یا حتی پیدا کردن سرمایه گذار مثل شرکت هایی که در حوزه تجهیزات پزشکی، ساختمانی یا معدنی کار می کنند، و کسانی که مشتری این موضوع هستند و حاضرند در این موضوع سرمایه گذاری کنند. این مرکز در واقع یک زیرساخت برای چنین تبادلی و یک شتابدهنده تخصصی در این حوزه است.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در پایان سخنانش گفت: انشاء الله همانطور که تاکنون چندین محصول را تجاری کرده اند، در آینده خبرهای خوبی را از این مرکز خواهیم داشت.