آغاز یک طرح فولادی با سرمایه‌گذاری ۴۰۰۰ میلیارد تومان در فومن، مدیر کل صمت گیلان از کلنگ زنی یک واحد فولادی تولید کننده انواع ریل آسانسور با سرمایه گداری ۴ هزار میلیارد خبر داد.

آغاز یک طرح فولادی با سرمایه‌گذاری ۴۰۰۰ میلیارد تومان در فومن، مدیر کل صمت گیلان از کلنگ زنی یک واحد فولادی تولید کننده انواع ریل آسانسور  با سرمایه گذاری ۴ هزار میلیارد خبر داد.

به گزارش وقایع نیوز-مرجان گودرزی-گیلان، به نقل از اداره کل صنعت معدن و تجارت استان گیلان، تیمور پورحیدری صبح امروز از آغاز ساخت مجتمع فولاد پرنیان دیلم با برگزاری مراسم کلنگ زنی توسط استاندار گیلان در گوشلوندان فومن خبر داد و اظهار داشت: بر اساس برنامه زمانبندی پیش بینی شده؛ بخش خصوصی این طرح طی دوسال اجرا خواهد کرد.

وی افزود: این واحد صنعتی تولید کننده ریل آسانسور به ظرفیت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار عدد با سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان و با پیش بینی اشتغال ۶۰۰ نفر با زیربنای ۲۵۰۰۰ متر مربع و در زمینی به مساحت ۷۰ هزار متر مربع به بهره‌برداری خواهد رسید.

دکتر پورحیدری اظهار داشت: از آغاز دولت سیزدهم ۹۷ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال وارد چرخه تولید شدند و امسال نیز ۵ واحد تولیدی راکد فعال شدند.

مدیرکل صمت گیلان تصریح کرد: از آغاز دولت سیزدهم تاکنون ۶۴۸ طرح صنعتی کوچک و بزرگ پیشرفت‌های فیزیکی متفاوت داریم و از بین آنها ۱۴۰ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد با پیش بینی اشتغال بیش از ۸۳۰۰ نفر هستند و در تلاش هستیم بتوانیم تا پایان سال آنها را به بهره‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به اینکه کشور ما رتبه دهم تولید فولاد را در جهان دارد و از کشورهای برتر تولید کننده فولاد در جهان محسوب می‌شویم خاطرنشان کرد: در استان گیلان ۱۱ واحد فولادی داریم که سالانه مجموعاً بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن شمش و انواع مقاطع فولادی را تولید می‌نمایند.