اعلام مراکز موقت عرضه دام و ذبح بهداشتی دام در شیراز، رییس اداره دامپزشکی شهرستان شیراز از شهروندان خواست کشتار دام را در کشتارگاه شهرستان انجام دهند.

اعلام مراکز موقت عرضه دام و ذبح بهداشتی دام در شیراز، رییس اداره دامپزشکی شهرستان شیراز از شهروندان خواست کشتار دام را در کشتارگاه شهرستان انجام دهند.

به گزارش وقایع‌نیوز: الهام فیروزی|مهدی‌ هاشم‌پور صادقیان در گفتگو با شهر مردم با اشاره به آیین‌های قربانی در عید سعید قربان بیان کرد: در خصوص کشتاردام و قربانی کردن آن در عید مبارک قربان با توجه به فصل تابستان و شیوع بیماری تب کریمه کنگو که دو مورد از آن در استان فارس داشتیم توصیه ما به شهروندان این است که کشتار دام را در کشتارگاه شهرستان انجام دهند که کشتارگاه طی هماهنگی انجام شده در عید مبارک قربان باز  و آماده کشتار قربانی است.

هاشم‌پور صادقیان افزود: برای تسهیل امور؛ ۱۲ جایگاه از طرف شهرداری شیراز پیش بینی شده که در همه این غرفه‌ها همکاران دامپزشک ما و ناظر ذبح شرعی حضور خواهند داشت تا اقدامات بهداشتی و کنترل بهداشتی لاشه را انجام دهند.

وی با تاکید بر فعالیت ۲۰ اکیپ سیار و ثابت در این ایام ادامه داد: شهروندان می‌توانند در صورت نیاز به دریافت خدمات اکیپها، تماس بگیرند و  از این خدمات بهره مند شوند.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان شیراز به شهروندان توصیه کرد؛ در موقع خرد کردن گوشت حتما از دستکش استفاده کنند و گوشت را ۲۴ ساعت و جگر را ۴۸ ساعت قبل از اینکه بخواهند خرد یا حتی لمس کنند در یخچال قرار دهند زیرا فعل و انفعالات شیمیایی که در لاشه اتفاق می‌افتد طی این مدت باعث از بین رفتن ویروس تب کنگو خواهد شد.

وی تاکید کرد: از شهروندان تقاضا داریم این اقدامات را انجام دهند و هر سوالی هم که داشته باشند می‌توانند با شماره ۱۵۱۲ اداره دامپزشکی تماس بگیرند و سوالات خود را از کارشناسان بپرسند. علاوه بر این کارشناسان در روز عید قربان پاسخگوی شهروندان عزیز تماس گیرنده با شماره ۳۲۲۳۳۰۷۲ و شماره ۱۵۱۲ خواهند بود.

هاشم‌پور صادقیان لیست مراکز موقت عرضه دام و ذبح بهداشتی دام را نیز اعلام کرد که بر اساس گفته وی این مراکز، کشتارگاه دام فارس واقع در برمشور جنب سایت پسماند، جایگاه کشتار عدالت۱- (جهاندیده) واقع در پل فسا ابتدای جاده کوار، جایگاه کشتار عدالت۲- (کاظمی) واقع در پل فسا ابتدای جاده کوار، جایگاه کشتار دام موقت گلستان واقع در پل فسا ابتدای جاده برمشور و بازار بزرگ گوشت – تفیهان می‌باشند.

به گفته‌هاشمیان صادق پور با همکاری اداره دامپزشکی شهرستان شیراز و سازمان سامان دهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز؛ مراکز موقت عرضه و ذبح بهداشتی دام ویژه عید سعید قربان ره‌اندازی شده است که این مراکز در منطقه یک؛ منطقه یک میدان مطهری- جنب ساختمان سابق سیمامنظر و فضای سبز شهرداری شیراز، در منطقه ۲ بولوار دلاوران بسیج جنب پارک جوان، در منطقه ۳ میدان کلبه سعدی جنب مجتمع آموزشی نابینایان شوریده شیرازی، در منطقه ۴ بولوار شهید باهنر جنوبی نبش خیابان اخلاق و بزرگراه امام خمینی_ره) جنب شهرک گلشن، در منطقه ۵ میدان شهید فهمیده جنب بازارچه خدماتی شهرداری، در منطقه ۶ بولوار فرهنگ شهر ورودی خیابان شهید گودرزی، در منطقه ۷ خیابان شریف آباد نبش کوچه ۲۳، در منطقه ۹ کمربندی شهرک احمدآباد وورودی خیابان میثم جنوبی و کمربندی شهرک مهدی آباد خروجی شهرک، در منطقه۱۰ بولوار دکتر حسابی جنب پل شهدای جهاد، بولوار دکتر حسابی مقابل شهرک بزین و دوکوهک بعد از پمپ بنزین آماده ارائه خدمات هستند.

علاوه بر این مراکز کشتارگاه دام فارس هم اضافه می‌شود و دو جایگاه هم در گویم و دوکوهک مستقر شده‌اند.