مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز در همایش وقف و رسانه که همزمان با هفته وقف و با اجرای مراسم غبار روبی و عطر افشانی مرقد مطهر امام زاده طاهر (ع) و ادای احترام به مقام والای شهدای مدفون در گلزار شهدای این آستان برگزار شد،گفت: رسانه در اشاعه فرهنگ و سنت حسنه وقف تاثیر گذار است.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز در همایش وقف و رسانه که همزمان با هفته وقف  و با اجرای مراسم غبار روبی و عطر افشانی مرقد مطهر امام زاده طاهر (ع) و ادای احترام به مقام والای شهدای مدفون در گلزار شهدای این آستان برگزار شد،گفت: رسانه در اشاعه فرهنگ و سنت حسنه وقف تاثیر گذار است.

به گزارش وقایع نیوز: حجت الاسلام علی دشتکیافزود: هر گاه ارتباط به طور صحیح در جامعه ساری و جاری شده است به نحو احسن به اهداف مد نظر خود بخصوص در حوزه وقف و امور خیریه رسیده ایم.

وی  با اشاره به این که ارتباط یکی از عوامل اساسی حرکت است ،اظهار کرد با توجه به این که حوزه وقف دربرگیرنده همه امور فرهنگی ، اجتماعی ،اقتصادی و سیاسی است ارتباط و بویژه رسانه می تواند نقش اساسی در این حوزه داشته باشد و در واقع باید اولویت رسانه هم این موضوع باشد .

مدیر کل اداره  اوقاف و امورخیریه استان البرز با اشاره به اینکه  باید فرهنگ وقف را در جامعه نهادینه کنیم و رسانه و ارتباط می تواند عامل موثری در این امر باشد،ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان اجرای نیات توسط موقوفات انجام گرفته است.

دشتکی با بیان اینکه در استان البرز بیش از ۱۴۰۰ موقوفه و بیش از ۱۵۰۰ رقبه وجود دارد که در بخش‌های مختلفی، چون کشاورزی.اداری، مسکونی و بهداشتی و درمانی وقف شده‌اند،افزود:یکی از اقدامات اداره اوقاف استان البرز در سال جاری اجرای نیات بوده که حدود ۲۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته رشد داشته که اجرای نیات واقفین در موضوعات مختلفی، چون کمک به نیازمندان بخش درمان و پزشکی مسائل اجتماعی، مساجد، روضه خوانی بوده و نسبت به سال گذشته رشد ۲۰۰ درصدی داشته است.

وی با اشاره به  اینکه در شش ماهه اول سال ۱۰ موقوفه در مناطق مختلف در بخش‌های، چون مسکونی بهداشت و درمان و کشاورزی وقف شده است،خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات اداره اوقاف استان البرز سرمایه‌گذاری و ارتقاء بهره‌برداری موقوفات بوده که در بخش استارت‌آپ‌ها و دانش بنیان‌ها و الکترونیک سرمایه‌گذاری شده و در سال جاری حدود ۶ مورد سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها داشتیم.ضمن اینکه حدود ۳۵ هزار نفر اشتغال مستقیم از طرف موقوفات در استان البرز ایجاد شده است.