بیمه باید از حالت انفعال خارج شده و با تقویت فعالیت‌های خود به عنوان یک پیشران در حوزه های اقتصادی عمل کند.

بیمه باید از حالت انفعال خارج شده و با تقویت فعالیت‌های خود به عنوان یک پیشران در حوزه های اقتصادی عمل کند.

به گزارش وقایع نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی استاندار خراسان رضوی در دیدار باررییس کل بیمه مرکزی با بیان مطلب فوق گفت ؛ ظرفیت ایجاد شده در برنامه هفتم برای صنعت بیمه ، دریچه ای برای تبدیل شدن این صنعت به پیشران است.

دکتر یعقوبعلی نظری با تاکید بر این نکته که در تامین منابع باید بصورت ” جریانی ” عمل کرد نه ” مصداقی”، اضافه کرد؛ مدیریت منابع موجود باید از مراجعه محور به سمت هدفمندپیش رود.

وی از خارج شدن بیمه از حالت تضمینی به ارتقایی و افتادن در مسیر رشد را یکی از رویکردهای پیشنهادی خود برای صنعت بیمه دانست و گفت در این مسیر باید از حالت تحکمی به حالت جذبی و تشویقی وارد شد

دکترنظری یکی از راهکارهای حل مشکلات در کشور را ایجاد مساله و تلاش برای ارائه راه حل برای آن دانست و گفت بیمه باید برای حفظ ارزش سرمایه های خرد مردم برنامه داشته باشد.

وی با اشاره به این موضوع که یکی از مشکلات کشور و دولت عدم توانایی تامین مالی برای برخی از برنامه های ساختاری مانند جاده و راه است گفت ؛ جذب منابع شرکت‌های خصوصی برای اصلاح برخی از نقاط حادثه خیز می تواند به دولت در این زمینه کمک کند.

دکتر نظری در بخش دیگری از صحبت های خود، از توجه استانداری استان رضوی به روستاها به عنوان بخش مولد کشور یاد کرد و ابراز امیدواری کرد که بیمه ها هم برنامه های مشخصی برای حفظ مولد بودن و شکوفایی روستاها داشته باشند.

وی بابیان این نکته که زیارت با گردشگری متفاوت است از سه محور ساخت و توسعه شهر فرودگاهی مشهد ، راه اندازی قطارهای سریع السیر و توسعه و ساخت آزادراهها و هم چنین تامین محل‌های اقامتی برای تسهیل شرایط لازم بمنظور استفاده همه مردم از فضیلت زیارت نامبردکه نیازمند همراهی همه ارکان کشور است.

گفتنی است در این جلسه معاون اقتصادی استاندار هم با اشاره به برخی از آمارهای اقتصادی گفت استان خراسان رضوی نماد اقتصاد بدون نفت در کشور است و برای عقب نماندن از فعالیت های اقتصادی جهانی باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کرد.

دکتر چمنی اضافه کرد در این راستا باید با یک تصمیم جدی با استفاده از آی سی تی و آی تی به سمت جهش اقتصادی حرکت کرد.