به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز به نقل از صنعت‌صنف، مستند رادیویی تراریخته،‌ نخستین برنامه از مجموعه برنامه‌های مستند رادیو گفت‌وگو است که به تهیه‌کنندگی معصومه اسمعیل‌نژاد و از سوی گروه برنامه‌سازی علم و اقتصاد ساخته و پخش می‌شود.

مجموعه «مستند رادیویی تراریخته» از شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در پنج قسمت هر روز از شبکه رادیویی گفت‌وگو روی موج اف‌ام ردیف ۱۰۳٫۵ مگاهرتز پخش می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز به نقل از صنعت‌صنف، مستند رادیویی تراریخته،‌ نخستین برنامه از مجموعه برنامه‌های مستند رادیو گفت‌وگو است که به تهیه‌کنندگی معصومه اسمعیل‌نژاد و از سوی گروه برنامه‌سازی علم و اقتصاد ساخته و پخش می‌شود.

اسمعیل‌نژاد درباره جزییات این مستند رادیویی به صنعت‌صنف گفت: رادیو گفت‌وگو ساخت و پخش مجموعه برنامه‌های مستند با موضوعات متنوع را از شنبه ۳۱ اردیبهشت آغاز می‌کند و قرار است هر هفته یک موضوع واحد در ۵ برنامه تخصصی از ابعاد و جهات مختلف مورد واکاوی و بررسی قرار گیرد.

تهیه‌کننده مستند رادیویی «تراریخته» اضافه کرد: موضوغ نخستین برنامه مستند ۵ قسمتی رادیو گفت‌وگو، بررسی محصولات تراریخته در ایران است که ساخت آن را «گروه برنامه‌سازی علم و اقتصاد» رادیو گفت‌وگو در قالب یک گروه ۳۰ نفره به عهده گرفته و از شنبه ۳۱ اردیبهشت به مدت ۵ روز روی آنتن می‌رود.

اسمعیل‌نژاد با اشاره به تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی همه اعضای گروه و عوامل مستندساز هر یک از موضوعات تخصصی مربوط به تراریخته، خاطرنشان کرد: این برنامه روزهای شنبه تا چهارشنبه از شبکه رادیویی گفت‌وگو به مدت ۲۵ دقیقه از ساعت ۸:۳۰ تا ۹ صبح روی موج اف‌ام ردیف ۱۰۳٫۵ مگاهرتز پخش می‌شود.

تهیه‌کننده مستند تراریخته درباره معرفی عوامل این برنامه مستند اظهار داشت: کار تحقیق و پژوهش موضوع هر یک از قسمت‌های مستند تراریخته به‌صورت منسجم و گروهی انجام شده و شامل موضوعاتی ازجمله «کشت محصولات تراریخته در ایران و مافیای پشت پرده» به سردبیری زهرا بروایه، موضوع «تقابل مافیای تراریخته با محصولات ارگانیک در ایران بر سر چیست؟» به سردبیری محدثه کاظمی، موضوع «تراریخته بودن روغن‌ها در ایران از شایعه تا واقعیت» به سردبیری فاطمه مختارزاده، موضوع «رابطه مصرف محصولات تراریخته و انواع سرطان‌ها» به سردبیری مهناز کیهان و موضوع «اصلاح بذر یا تراژن» به سردبیری وحید روشن است. همچنین صدابردار مستند خانم گنجعلی و گزارشگران آن سمیرا صدیقی و امان‌الله شمسی هستند.

t

وی با اشاره به اینکه برنامه رادیویی «مجله علمی روزنه» نیز از سوی گروه علم و اقتصاد رادیو گفت‌وگو ساخته و پخش می‌شود و به بررسی موضوعات علمی می‌پردازد، درباره ویژگی‌های مستند رادیویی گفت: ساخت یک مستند صوتی و رادیویی به مراتب سخت‌تر و پیچیده‌تر از مستند مکتوب است چراکه در مستند رادیویی، منابع باید زنده و خود روایت‌کننده باشند و نمی‌توان از آنها نقل قولی آورد بر این اساس در ساخت سلسله برنامه مستند تراریخته با بیش از ۴۰ مسئول، متخصص، کارشناس و … در بخش‌های مختلف صنایع غذایی، کشاورزی، علمی، دانشگاهی، پزشکی، تجارت و بازرگانی و … مصاحبه و گفت‌وگو شده است.

این تهیه‌کننده ارشد رادیو و استاد دانشگاه با اشاره به استمرار ساخت برنامه‌های مستند در رادیو گفت‌وگو با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی همه عوامل تهیه و ساخت مستند ۵ قسمتی تراریخته و آرزوی موفقیت برای ایشان، ابراز امیدواری کرد که حاصل کار گروهی مستندسازان به‌طور قطع مورد توجه شنوندگان و مخاطبان رادیو گفت‌وگو قرار خواهد گرفت و آثار و نتایج مطلوب و مؤثری به جای خواهد گذاشت.

  • منبع خبر : https://sanatsenf.ir/