به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز به نقل از ذوب ۲۴: محمد امین یوسف زاده، به مناسبت ۵ دی‌ماه روز ایمنی اظهار کرد: ذوب آهن به‌عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های تولید کننده مقاطع ساختمانی و صنعتی دغدغه ایمنی را دارد.

ذوب‌آهن دغدغه ایمنی تولیدات مقاطع ساختمانی را دارد، مدیر مهندسی نورد ذوب‌آهن اصفهان گفت: ذوب‌آهن امروز دغدغه ایمنی تولیدات مقاطع ساختمانی را دارد که از نهادهای نظارتی مثل نظام مهندسی و استاندارد خواستار نظارت بیشتر روی این دست از تولیدات شد.

به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز به نقل از ذوب ۲۴: محمد امین یوسف زاده، به مناسبت ۵ دی‌ماه روز ایمنی اظهار کرد: ذوب آهن به‌عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های تولید کننده مقاطع ساختمانی و صنعتی دغدغه ایمنی را دارد.

وی گفت: از نهادهای نظارتی مثل نظام مهندسی و سازمان استاندارد خواستاریم که نظارت‌های خود را افزایش داده و سخت‌گیری و جرایم سنگینتری را در ساخت و ساز سازه‌های ساختمانی برای افزایش ضریب ایمنی ساخت و سازها اعمال کنند تا مصرف کننده ضمن رسیدن به ایمنی کافی در سازه مورد نظر با خیال راحت محصولات ساختمانی  را خریداری و مصرف کند. نباید اجازه داد که از کم اطلاعی بخشی از بدنه جامعه سوءاستفاده شود و تولیدات بی کیفیت را به آنها عرضه کنند و مواخذه نشوند.

مدیر مهندسی نورد ذوب‌آهن اصفهان به افزایش مقاومت و ایمنی سازه‌های فلزی در دیگر کشورها از جمله ژاپن اشاره کرد و افزود: همین مسئله باعث شد در زلزله‌های بالای ۶ و ۷ ریشتر در مقایسه با سازه‌های بتنی (که در ایران بسیار رایج است) شاهد کاهش تخریب‌ها شویم.  هنوز در ایران برخی از تولیدکنندگان بی نام و نشان خصوصی مرتکب تقلب‌هایی در تولید میلگردها می‌شوند و گاهی میلگرد ۱۴ را به اسم ۱۶ به فروش می‌رسانند که این بی مهری به هنگام مواجه با بحران‌هایی مثل زلزله شاهد افزایش آمار تلفات و فوتی‌ها را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه ذوب آهن اصفهان از بزرگترین و قدیمی ترین تولید کنندگان مقاطع ساختمانی از جمله میلگرد و تیرآهن است، اضافه کرد: بین ۲۰ تا ۲۵ درصد میلگرد کشور هم اکنون توسط ذوب آهن تولید می‌شود و سهم ۷۵ تا ۸۰ درصدی میلگرد به‌دست بخش خصوصی است.

یوسف‌زاده با بیان اینکه در مقاطعی نیز شاهد واردات میلگرد بودیم که از واردات کم و به تولید داخل افزوده شد، ادامه داد: تیرآهن و میلگردهای تولیدی در ذوب‌آهن از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

وی بیان کرد: کیفیت یک محصول فولادی در درجه اول تابع کیفیت و روش تولید فولادی است که به کار گرفته می‌شود که در ذوب آهن با توجه به اینکه از سنگ معدن تولید می‌شود از بالاترین سطح کیفی برخوردار است و در درجه دوم به مشخصات و فنی مکانیک روش تولید همان نورد بر می‌گردد که ما در آن نیز سرآمد هستیم.

مدیر مهندسی نورد ذوب‌آهن اصفهان ادامه داد: در ایران کارخانجات متعددی از جمله ذوب آهن اقدام به تولید میلگرد می‌کنند که خوشبختانه یا متاسفانه ساخت سازه‌ها با  تمرکز روی سازه‌های بتنی است که در مقایسه با سازه فولادی برپایه تیرآهن‌ها از مقاومت خمشی کمتری برخوردار است و سازه‌های تیرآهنی زاویه خمش بیشتری را تحمل می‌کنند که هنوز در ایران به‌عنوان یک کشور زلزله خیز به‌خوبی جا نیفتاده است.

وی ادامه داد: میلگردهای ساختمانی امروز به دو روش اصطلاحا آلیاژی که برپایه منگنز و میکرو آلیاژها و میلگردهای ترمکسی یا اصطلاحا عملیات حرارتی شده تولید می‌شود.

یوسف‌زاده بیان کرد: در ذوب آهن اصفهان عمده تولید میلگردهای آجدار ساختمانی به روش آلیاژی است و ما از ابتدا اقدام به تولید نیمه آلیاژها کردیم که در مقایسه با روش ترمکسی خواص مکانیکی یکنواخت‌تر و ممان اینرسی بهتری را ارائه می‌دهد بنابراین انتظار استحکام بیشتری از آن در مقابل بالایی طبیعی وجود دارد که همینطور هم است.

وی افزود: ما در ذوب آهن کنترل کیفی بسیار قوی در عرصه تولید میلگرد و تیر آهن داریم و در این عرصه برند و شاخص هستیم و این شرکت همپای شرکت‌های فولادی دنیا فعالیت می‌کند و مشتریان با اطمینان وامنیت بالایی اقدام به خرید می‌کنند.