ابراهیم رئیسی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: تیم اقتصادی دولت باید هم قوی و هماهنگ و کارامد باشد و هر کدام یک آهنگی ساز نکنند.

به گزارش وقایع نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، تیم اقتصادی دولت، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در دیدار با فعالان اقتصادی که صبح امروز  در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، گفت:  طبیعتا دیدگاه های شما نسبت به مسائل اقتصادی برای هر دولتی موثر خواهد بود زیرا شما میدان دارید و کف بازار اقدامات اقتصادی هستند.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: امروز مسائل اقتصادی و نظام مسایل اقتصادی یک مساله نیست و شناخت مساله و شناخت راه حل مساله و تعیین اولویت و در میدان عمل میدان داری کردن و در اتاق دربسته ننشستن  مهم است.

وی  با بیان اینکه من خود مدیر میدانی هستم تاکید کرد:  ما ایرانی قوی می خواهیم و برای ایران قوی زمینه موجود است و خدا نیروی انسانی و کارآمد و دلسوز را به این کشور عنایت کرده و آنچه که حلقه مفقوده است مساله مدیریت قوی و کارامد و جهادی است تا بتواند این ذخایر را تبدیل به یک قدرتی در حوزه اقتصاد  کند زیرا ایران قوی بدون اقتصاد قوی شکل نمی گیرد.

رییسی تصریح کرد: در دولت ، تیم اقتصادی دولت باید  هم قوی و هماهنگ و کارامد باشد و هر کدام یک آهنگی ساز نکنند. تصمیمات باید از یک ثبات برخوردار باشد و باید در دولت شکل گیرد.  ثبات اقتصادی نیازمند ثبات در تصمیم گیری است.‌

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: اشکال ما در واگذاری‌ها اشکال مصداقی است و اصل خصوصی سازی باید ادامه یابد و نظارت وطیفه دولت است.  صدور برخی از مجوزها که کار خصوصی سازی را کند می کند باید حل شود  و در مجوزها باید تجدیدنظر صورت گیرد.

وی افزود: در قضیه کرونا بخش اصناف خیلی آسیب دید. انشالله خدا این خسارت ها را جبران کند.

رئیسی با طرح این سوال که کنترل نرخ ارز چگونه ممکن است ؟ گفت:  یک روز ارز ریختن در بازار و یک روز اعلام کنی که خزانه کشور خالی است؛ هر دو غلط است و اینکه در اتاق دربسته بشینیم و تصمیم بگیریم  درست نیست  لذا ارتباط بین بازار و نظام تصمیم سازی یک ضرورت است.  آیا سهم ما در منطقه این میزان است؟

وی تاکید کرد: ما دولتی مردمی می خواهیم و در نظر بگیریم که هر تصمیمی میگیریم مردم دچار آسیب نشوند و باید مساله مردم از مهمترین مسایل ما باشد.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: ما قانون بهبود فضای کسب و کار را داریم که در مجلس تصویب شد ایا قانون اجرا شده است؟ ان‌شاءالله این قانون را اجرایی می کنیم.  کشور ما کشور انتخابات است و اگر برپاشنه قانونمنداری نچرخد دچار آسیب می شود.

وی افزود: ما تعامل با همه دنیا برای حل مسائل اقتصادی را باور داریم و کشورهای منطقه باید در تعامل با ما باشند زیرا ما ظرفیت های بسیاری داریم.

رییسی گفت:  طوری عمل نکنیم که یک روز جوجه‌ها  زنده زنده کشته شوند و جوجه کشی  راه نیفتد  و  یک روز دیگر مردم در صف مرغ باشند. روزی نباید شاهد باشیم که پیاز و گوجه  و هندوانه که با زحمت بسیار کشاورزان به مردم عرضه شده، ارزان خریداری شود و روزی  با قیمت بسیار گران در اختیار مردم قرار بگیرد.  این امر به تنظیم در بازار نیاز دارد  و باید مدیریت صورت گیرد و اگر درست مدیریت شود امکانات و ذخایر کشور امکان حل مسئله را دارد. 

وی گفت: در واگذاری ها و تامین و توزیع کالا باید ظرفیت تعاونی ها را در نظر بگیریم. 

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد:  برای انجام کار اقتصادی قوی باید کارشناسی قوی صورت گیرد. کار فنی قوی کارشناسی می‌خواهد و تصمیمات لحظه‌ای ثبات بازار را می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تصمیمات خلق الساعه اقتصاد کشور را دچار اخلال می‌کند گفت: بازار را دستوری و با نشستن در اتاق نمی توان اداره کرد.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پایان گفت: این جلسه آغاز است نه انجام.   ان‌شاءالله ارتباط را به طور مستمر با فعالان خواهیم داشت.