معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: ظرفیت تولید برق نیروگاه‌های کشور با افتتاح واحد سوم بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان شیروان که امروز با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری بهره‌برداری شد به ۸۵ هزار مگاوات رسید. به گزارش وقایع نیوز به نقل از ایرنا، همایون حائری روز اظهار داشت: با افتتاح […]

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: ظرفیت تولید برق نیروگاه‌های کشور با افتتاح واحد سوم بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان شیروان که امروز با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری بهره‌برداری شد به ۸۵ هزار مگاوات رسید.

به گزارش وقایع نیوز به نقل از ایرنا، همایون حائری روز اظهار داشت: با افتتاح نیروگاه های جدید، هر سال ۲ تا سه هزار مگاوات برق  به ظرفیت تولیدی برق کشور افزوده می شود که در این راستا امروز واحد سوم بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان شیروان با ظرفیت هزار و ۴۳۴ مگاوات برق وارد مدار شد.

وی در ادامه گفت: کاهش تلفات انرژی در شبکه های انتقال و توزیع برق اکنون ۹.۷۶ درصد است و تا پایان امسال این نسبت به ۹.۲ درصد هم می رسد که برای نخستین بار تلفات برق در سال جاری  تک رقمی شد.

وی افزود: این در حالی است که تلفات برق در سال های نه چندان دور بیش از ۱۵ درصد بود.

 معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در ادامه با بیان اینکه پیک مصرف برق در سال جاری ۵۸ هزار و ۲۵۴ مگاوات بود گفت: با تلاش کارکنان شرکت‌های توزیع و انتقال نیروی برق پس از  ۲ سال رشد مصرف برق که سالانه ۵.۲ درصد بود امسال به یک درصد رسیده است.

حائری افزود: با تلاش انجام شده تابستان امسال خاموشی نداشتیم اما به علت محدودیت های که در صنایع داشتیم شاهد خاموشی آن هم خیلی کم در کشور بودیم و این مشکل هم برطرف شده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی امروز برای افتتاح واحد سوم بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان شیروان استان خراسان شمالی در قالب هفته سی و نهم پویش #هر هفته_الف_ب_ایران به شهرستان بجنورد سفر کرده بود.

برای ساخت این واحد که نقش عمده‌ای در توسعه اقتصادی منطقه، تامین برق پایدار و افزایش ظرفیت شبکه سراسری خواهد داشت، ۴۱ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.