غوغای تقلب در بازارهای رمز ارزها! شورای نظارت بر ثبات مالی وزارت خزانه داری آمریکا به اتفاق آرا گزارش سالانه ۲۰۲۲ خود را تصویب کرد. به گفته یک مقام وزارت خزانه داری، شکست صرافی اصلی ارزهای دیجیتال FTX بازار دارایی‌های دیجیتال را شوکه کرد.

غوغای تقلب در بازارهای رمز ارزها! شورای نظارت بر ثبات مالی وزارت خزانه داری آمریکا به اتفاق آرا گزارش سالانه ۲۰۲۲ خود را  تصویب کرد. به گفته یک مقام وزارت خزانه داری، شکست صرافی اصلی ارزهای دیجیتال FTX بازار دارایی‌های دیجیتال را شوکه کرد.

به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز: الهام صادقی: البته کالاهای دیجیتال در حال مبارزه هستند، اما بازارهای مالی سنتی تاکنون آسیبی ندیده‌اند.

همچنین طبق گزارشی که جمعه توسط گذشته نظارت بر ثبات مالی خزانه داری منتشر شد، بازار ارزهای دیجیتال مملو از تقلب، عدم رعایت قوانین موجود و نوسانات بزرگ در نوسانات است، اما انفجار اخیر صرافی ارز دیجیتال FTX مانعی برای سیستم مالی گسترده‌تر ایجاد نکرده است.

یکی از مقامات وزارت خزانه داری اما معتقد است که: FTX یک شوک برای آن بازار است.

در این راستا کمیته ای پس از بحران مالی برای شناسایی خطرات احتمالی سیستم مالی ایجاد شد، مجدداً درخواست خود را از کنگره برای تصویب قانونی تکرار کرد که به قانون‌گذاران ایالات متحده اجازه می‌دهد تا بازارهای دارایی‌های کریپتو را که اوراق بهادار نیستند، شناسایی کنند.

این کمیته اعلام کرد؛ قانون‌گذاران باید به آربیتراژ نظارتی رسیدگی کنند، زمانی که شرکت‌ها از مقررات مطلوب یا سبک‌تر در حوزه‌های قضایی متعدد برای دور زدن نظارت شدیدتر در ایالات متحده بهره می‌برند.

این گروه از داده‌های دفتر حمایت مالی مصرف‌کننده، کمیسیون تجارت فدرال و کمیسیون بورس و اوراق بهادار، در میان آژانس‌های دیگر، برای توجه به کلاهبرداری در رمزارزها استفاده می‌کند.

 از ۸۳۰۰ شکایت رمزنگاری دریافت شده توسط پایگاه داده شکایات مصرف کننده CFPB بین اکتبر ۲۰۱۸ تا سپتامبر ۲۰۲۲، ۴۰٪ به نظر “تقلب، کلاهبرداری یا کلاهبرداری” بوده است.

بر اساس گزارش FTC، بیش از ۴۶۰۰۰ نفر بیش از یک میلیارد دلار در معاملات ارزهای دیجیتال به دلیل کلاهبرداری و کلاهبرداری ازیک  ژانویه ۲۰۲۱ تا ۳۱ مارس از دست داده‌اند.همچنین باید عنوان کرد از سال مالی ۲۰۱۹، SEC بیش از ۲۳۰۰۰ نکته، شکایت و ارجاع مربوط به بازارهای رمزنگاری را دریافت کرده است.

با این وجود طبق این گزارش، در حالی که شکست FTX «کاهش قیمت بیت‌کوین و سایر دارایی‌های رمزنگاری‌شده را افزایش داد»، بر اساس این گزارش، «تأثیر محدودی بر سیستم مالی گسترده‌تر ایالات‌متحده» به دلیل چارچوب نظارتی فعلی وجود داشته است.

این کمیته هشدار داد که اگر شرکت‌کنندگان در سیستم‌های مالی رمزنگاری و سنتی به ابداع راه‌هایی برای همپوشانی ادامه دهند، این امر می‌تواند به سرعت تغییر کند، بنابراین فوریت برای نظارت بیشتر نظارتی افزایش می‌یابد.

به عنوان مثال، بانک‌های سنتی استیبل کوین را به عنوان بخشی از دارایی‌های ذخیره خود نگه می‌دارند، سرمایه گذاران خرد به طور فزاینده ای از اهرم برای تجارت ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند و کریپتو نیز از طریق برخی از شرکت‌های خدمات مالی سنتی به طور گسترده در دسترس قرار گرفته است.

استیبل کوین به عنوان یک نوع ارز دیجیتال با ریسک کمتر در نظر گرفته می‌شود، زیرا به دنبال کاهش نوسان قیمت با استخراج ارزش خود از یک ارز سنتی یا کالایی ثابت، مانند دلار آمریکا یا طلا است.

در این گزارش آمده است: اینگونه ارتباطات متقابل اثرات شوک‌هایی را که از داخل اکوسیستم دارایی دیجیتال منشأ می‌گیرند را گسترش می‌دهد. مقوله ای که خود جای تامل بسیار دارد.