مراسم آغاز هفته کارآفرینی استان البرز با رویداد اینوتاد با حضور دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاد دانشگاهی در پارک علم و فناوری البرز گشایش یافت.

مراسم آغاز هفته کارآفرینی استان البرز با رویداد اینوتاد در پارک علم و فناوری البرز گشایش یافت / مراسم آغاز هفته کارآفرینی استان البرز با رویداد اینوتاد با حضور دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاد دانشگاهی در پارک علم و فناوری البرز گشایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری وقایع نیوز به نقل از ندای البرز، در ابتدا دکتر مسلمی نایینی رییس جهاد دانشگاهی در مراسم افتتاحیه کمپ آموزشی ترویجی (اینوتاد) که توسط پارک علم و فناوری البرز و سازمان فرهنگی هنری شهرداری کرج برگزار می شود، گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی است که در ابتدای انقلاب بدون هیچ تجربه ای کار خود را شروع کرد و منشاء اثر و خیر فراوان برای کشور و جامعه شد.

وی با اشاره به تحریم های ظالمه بیگانگان از ابتدای انقلاب تا کنون افزود: پس از انقلاب همه در ها را به روی کشورمان بستند و حتی یک سیم خاردار هم به کشورمان نمی‌دادند اما نهاد هایی مثل جهاد دانشگاهی با نیرو های توانمند این موانع را کنار زدند و برای کشور افتخار آفریدند.

وی ادامه داد: در این شرایط این نخبه‌ها و نوابغ کشور بودند که با استفاده از توانایی خود توانستند در این شرایط سخت فعالیت کنند. همچنین جهاد دانشگاهی در کنار این فعالیت‌های علمی و فناوری، امور فرهنگی را نیز به دست گرفت.

رییس جهاد دانشگاهی به توانمندی های جهاد دانشگاهی در عرصه پارک ها و مراکز رشد علم و فناوری اشاره کرد و گفت: وقتی سخن از حمایت از کسب و کار ها و استارت آپ‌ها نیز به میان آمد، جهاد دانشگاهی با تاسیس پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد مسئولیت خود را انجام داد و بستر ساز توسعه کشب و کار های دانش بنیان و نیز استارت آپ در کشور شد.

اراضی پارک علم و فناوری البرز به شرکتهای فناور واگذار می‌شود

رییس پارک علم و فناوری البرز نیز در مراسم افتتاحیه کمپ آموزشی ترویجی (اینوتاد) از واگذاری اراضی پارک علم و فناوری البرز به شرکتهای فناور خبر داد. مهندس مهدی عباسی رییس پارک علم و فناوری البرز خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های پارک علم و فناوری البرز از ابتدای تاسیس این بوده که علی رغم محرومیت‌های موجود بتواند در حوزه فناوری حرف برای گفتن داشته باشد.

وی افزود: البرز چهارمین استان کشور از نظر تعداد شرکتهای دانش‌بنیان است‌ اما هنوز ساختار فناورانه گسترش خوبی در شهرستانهای استان البرز نداشته است. مهندس مهدی عباسی ادامه داد: در سالهای اخیر با کمک‌های مقام عالی استان اقداماتی شروع شده و ما تمام توان خود را گذاشته ایم تا بتوانیم بخشی از این مشکلات را مرتفع کنیم.

رییس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به واگذاری اراضی پارک به شرکتهای فناور اعلام کرد: با نگاه بلند رییس جهاد دانشگاهی، موافقت جهاد دانشگاهی نسبت به واگذاری اراضی پارک علم و فناوری البرز به شرکتهای فناور صادر شد.

همچنین خبر خوب بعدی این است که روز پنجشنبه در سومین کنفرانس ملی انجمن پارک ها و سازمان های نوآور کشور مصوب شد که چهارمین دوره کنفرانس در استان البرز برگزار شود و افزود؛ امیدوارم بتوانیم با همکاری یکدیگر برنامه وزینی برای استان اجرا کنیم.