معرفی ظرفیت های صندوق مشترک استان ها در نمایشگاه آیفارم، ششمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی آیفارم روز گذشته در شهر آفتاب آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه، آخرین توانمندی های باغبانی، گلخانه، سامانه های نوین آبیاری، ماشین آلات ،ادوات، تجهیزات و صنایع وابسته به معرض نمایش گذاشته شده است.

معرفی ظرفیت های صندوق مشترک استان ها در نمایشگاه آیفارم، ششمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی  آیفارم روز گذشته در شهر آفتاب آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه، آخرین توانمندی های باغبانی، گلخانه، سامانه های نوین آبیاری، ماشین آلات ،ادوات، تجهیزات و صنایع وابسته به معرض نمایش گذاشته شده است.

به گزارش وقایع نیوز به نقل از روابط عمومی صندوق مشترک استان ها، ولی الله آقایارزاده، مشاور ویژه اقتصادی صندوق مشترک استان ها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور  ازحضور این صندوق در نمایشگاه خبر داد و گفت:  صندوق مشترک استان ها از هر فرصتی برای معرفی و تبیین اهداف و سیاست های خود استفاده می کند، نمایشگاه آیفارم هم فرصت مناسبی برای معرفی صندوق و ظرفیت های آن است.

آقایارزاده افزود: مهم ترین رسالت صندوق مشترک استان ها، توانمندسازی کشاورزان، عشایر و  روستاییان کشور  با استفاده از ظرفیت بالای دانش آموختگان کشاورزی است.  با این رویکرد   تلاش می کنیم در این نمایشگاه در گفت وگوی چهره به چهره با مسئولان بویژه مسئولان کشاورزی، ظرفیت های صندوق را معرفی کنیم تا با حمایت آنها بستر مناسب برای استفاده از ظرفیت های صندوق فراهم شود.

نمایشگاه آیفارم فرصتی برای تبادل دیدگاه های متخصصان کشاورزی

ودود حیدری مقدم، مدیرعامل مؤسسه صندوق مشترک استان های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، مهم ترین هدف این صندوق را ارتقای توانمندی کشاورزان  عنوان کرد و   گفت: صندوق مشترک استان ها تلاش می کند  کشاورزی قراردادی و مزدمحور در راستای افزایش تولید اجرایی شود. برای دستیابی به این هدف نخست باید ظرفیت روستاها در زمینه های تولیدی و تنوع محصولات، شناسایی  شود؛ سپس   از طریق مراکز خدمات کشاورزی  با همکاری دهیاران، روستاییان و ذینفعان، افزایش تولید، الگوی کشت مناسب و آموزش و توانمندسازی روستاییان اجرا گردد.

وی افزود:  تأمین مالی، سرمایه گذاری و تسهیل در اخذ تسهیلات بانکی برای کشاورزان و روستاییان با هدف  اجرایی شدن طرح های مرتبط با کشاورزی از  وظایفی است که در دستور کار صندوق مشترک استان ها قرار گرفته است.

حیدری مقدم با تاکید بر ضرورت برگزاری نمایشگاه های کشاورزی، گفت: برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی آیفارم فرصتی مناسب  برای تعامل متخصصان کشاورزان و تبادل دیدگاه ها با یکدیگر است ضمن اینکه کشاورزان و دست اندرکاران امور کشاورزی با آخرین توانمندی های کشاورزان آشنا می شوند.

به گفته حیدری مقدم ، مسئولان صندوق مشترک استان ها در طول زمان برگزاری نمایشگاه علاوه بر مسئولان، پذیرای متخصصان وعلاقه مندان به حوزه کشاورزی و پاسخگوی پرسش های آنها هستند.

نمایشگاه آیفارم از ۲۵ لغایت ۲۸ مهرماه جاری  در محل نمایشگاه های شهر آفتاب از ساعت ۱۰ الی ۱۷ پذیرای بازدیدکنندگان است.