پراید ۹۶ میلیون، پژو ۲۰۶ تیپ۲، ۱۷۴ میلیون تومان، در حاضر شاهد کاهش شدید قیمت خودرو و واقعی‌تر شدن قیمت خودرو هستیم به نحوی که خودرو از یک کالای کاملا سرمایه‌ای به کالای مصرفی تغییر مسیر داده و حداقل سرمایه‌ای که در این بخش سرمایه‌گذاری می‌شده مثبت نبوده یا راکد بوده یا کاهشی و دیگر بازار جذابی برای این بخش نبوده و فقط فعالان بخش خودرو در آ‌ن حضور دارند یا مردمی که واقعا نیاز به خرید دارند.

به گزارش وقایع نیوز به نقل از اکوپرشین: در روزهای گذشته نیز شاهد کاهش قیمت خودرو بودیم و با این روند به نظر می‌رسد این روند کاهشی همچنان ادامه داشته باشد در روزهای گذشته حتی پراید ۹۵ یا ۹۶ میلیونی هم خرید ندارد، در حالیکه در اواسط آذر همچنان پراید در بازار جولان می‌داد مردم از فکر ۲۰۶ حتی تیپ ۲ صرف‌نظر می‌کردند، اما اکنون همه چی واقعی‌تر شده و مردم خیلی سراسیمه دنبال هزینه کرد برای خرید خودرو نیستند و به نوعی سرمایه از خودرو رخت بربسته است.

اوایل امسال بود که قیمت خودرو و کارخانه به شدت زیاد  بود و برای کنترل بازار به هر ترفندی حتی با قرعه‌کشی تحویل خودرو  بازهم در آن مقطع کاهشی نداشت، اما با روند مداوم آن خودرو به شدت نزولی شد و اینک مردم عادی رغبتی برای سرمایه‌گذاری در آن نمی‌دیدند. افرادی که حتی تا چند وقت پیش از ثبت‌نام در سایت خودروسازان گله داشتند الان از ثبت‌نام انصراف می‌دهند اگر این رویه ادامه داشته باشد، طرح قرعه‌کشی هم دیگر اجرایی نخواهد شد.

خودروساز در این شرایط باید قیمت محصول خود را کاهش دهد تا بتواند فقط بفروشد، اگر وضع به همین منوال باشد کار برای  خودروساز سخت‌تر هم می‌شود و باید به مردم تسهیلات بدهند،  فروش لیزینگی را امتحان کنند یا حداقل کیفیت خودرو خود را بالا ببرند و صدالبته که این حق مردم است.

روند کاهشی قیمت دلار تاثیرات زیادی در قیمت خودرو گذاشت و ۸۰ درصد شرکت کنندگان در قرعه کشی سرمایه گذار بودند و به دنبال این بودند که در این طرح‌ها شرکت کرده و پس از برنده شدن خودرو مورد نظر را فروخته و از این راه سودی ببرند،  حتی در این بازار خرید و فروش شناسنامه کد ملی و واریز وجه در قبال ثبت‌نام در حساب شخص مورد نظر ادامه داشت.

قیمت دو محصول ایران‌خودرو و سایپا در هفتمن روز از دی‌ماه سال ۱۳۹۹

قیمت بازار انواع ۲۰۶ در بازار (۷ دی‌ ماه ۱۳۹۹)

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل۱۳۹۹ قیمت ۱۷۴ میلیون تومان

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۱۳۹۹ قیمت ۲۳۵ میلیون تومان

پژو ۲۰۶ اس دی وی۸ (آپشنال) مدل ۱۳۹۹ قیمت ۲۳۰ میلیون تومان

پژو ۲۰۶  اس دی وی ۸ مدل ۱۳۹۹ قیمت ۲۲۳ میلیون تومان

قیمت بازار انواع خودروی پراید در بازار (دی‌ماه ۱۳۹۹)

پراید ۱۱۱ مدل ۱۳۹۹ قیمت ۱۱۲ بعد از مدت‌ها که قیمت بالای ۱۳۰ میلیون تومان بود

پراید ۱۳۱ مدل ۱۳۹۹ قیمت ۹۶ میلیون تومان بعد از مدت‌ها که قیمت بالای ۱۱۵ میلیون تومان داشت.

پراید ۱۳۲ مدل ۱۳۹۹ قیمت ۹۹ میلیون تومان، اصلا در بازار کمیاب بود و فروشندگان این مدل بعضا درخواستی غیرمتعارف از خریدار داشته‌اند.

پراید ۱۵۱ مدل ۱۹۹ قیمت ۱۰۲ میلیون  تومان

پراید ۱۵۱ پلاس مدل ۱۳۹۹ قیمت ۱۱۰ میلیون تومان