نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اگر رییس جمهور جدید آمریکا می‌خواهد برجام را اجرا کند باید اولین اقدامش برداشته شدن تحریم‌ها بدون قید و شرط باشد.

به گزارش وقایع نیوز به نقل از ایسنا، شهریار حیدری با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری اظهار کرد: بعد از توافق برجام، جمهوری اسلامی ایران تعهداتش را اجرا کرد که با خروج آمریکا، کل برجام تحت تاثیر قرار گرفته و طرف‌های مقابل تعهداتش را اجرایی نکرده است. باید تحریم ها لغو شود.

وی ادامه داد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند هدف برجام رفع تحریم ها است که اگر برداشته نشود کل برجام خسارت است، این جمله بسیار مهم تاریخی است. براساس آن اگر دولت جدید آمریکا به دنبال اجرای برجام است باید تحریم‌ها را بردارد.

حیدری اضافه کرد: ایران نشان داده که تمامی اقداماتش در برنامه هسته‌ای در چارچوب آژانس بوده و باید طرف‌های مقابل نیز تعهداتشان را اجرا کنند، پس اگر قرار باشد تحریم‌ها رفع نشود دیگر برجام مفهومی ندارد. مجلس شورای اسلامی هم قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را تصویب کرد و برهمین اساس نیز غنی‌سازی ۲۰ درصد با اطلاع آژانس انجام شده است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر طرف‌های مقابل به برجام پایبند هستند باید تحریم ها را لغو کنند، آنها به خوبی می‌دانند که ایران تعهداتش را اجرایی کرده است و اکنون اقداماتش را با اطلاع آژانس انجام داده است، پس اگر آمریکا می‌خواهد به برجام برگردد باید در وهله‌ی نخست بدون قید و شرط تحریم‌ها را لغو کند در غیر این صورت دیگر بحث مذاکره جایگاهی ندارد.