به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اولین نشست هم اندیشی نحوه اجرای مصوبه شورای اقتصاد که با حضور ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استانهای: فارس، سیستان و بلوچستان‌، جنوب سیستان و بلوچستان‌، کرمان‌، جنوب کرمان‌، خراسان جنوبی و هرمزگان به میزبانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد برگزار شد

بررسی نحوه اجرای مطلوب اخذ عوارض جاده‌ای حمل کالا در یزد، نشست هم اندیشی نحوه اجرای مصوبه شورای اقتصاد باحضور مدیران هشت اداره کل در شش استان جنوبی کشور و به میزبانی یزد برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اولین نشست هم اندیشی نحوه اجرای مصوبه شورای اقتصاد که با حضور ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استانهای: فارس، سیستان و بلوچستان‌، جنوب سیستان و بلوچستان‌، کرمان‌، جنوب کرمان‌، خراسان جنوبی و هرمزگان به میزبانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد برگزار شد، در خصوص اطلاع رسانی مطلوب، تبیین دقیق موضوع، انجام هماهنگی‌های لازم با صاحبان کالا و تجار، رانندگان، مدیران شرکتهای حمل ونقل و مسئولان ذیربط محلی و به ویژه استانداران محترم جهت اجرای مطلوب اخذ عوارض جاده‌ای جابجایی کالا، بر اساس مصوبه شورای اقتصاد بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست که با حضور حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل‌، غلامحسین دغاغله مدیر کل دفتر حمل و نقل کالا و حجت الله فلاح مدیر کل دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و کارشناسان دفاتر مالی و فناوری اطلاعات سازمان برگزار شد، شهرکی در خصوص نحوه اجرای طرح و هماهنگی‌های بین بخشی صورت گرفته توضیحاتی ارائه نمود.

وی خاطر نشان نظر به اینکه با حذف اخذ مالیات بر ارزش افزوده در بارنامه‌های صادره همزمان با افزایش اخذ عوارض جاده‌ای بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، می‌بایست به گونه‌ای برنامه ریزی‌های شود که اجرای طرح مذکور به دلیل عدم اطلاع رسانی و یا تبیین دقیق و نظارت موثر باعث افزایش هزینه‌های حمل نشود.

وی افزود. مدیران کل پیشنهادات و نقطه نظرات خود را در خصوص اجرای این طرح جهت تصمیم گیری نهایی به دفتر معاونت حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارسال نمایند.

بر اساس این گزارش، طی نشستی دیگر با حضور تشکلهای صنفی حمل و نقل کالای استان یزد، موضوع نحوه اجرای مصوبه شورای اقتصاد توسط شهرکی مطرح و نمایندگان تشکل‌های صنفی استان نقطه نظرات و دغدغه‌های خود را در این خصوص مطرح نمودند، که توسط معاون محترم حمل و نقل سازمان پاسخ و توضیحات لازم ارائه شد. و تشکلهای صنفی آمادگی خود را جهت اجرای مطلوب این امر اعلام نمودند.

لازم بذکر است در ادامه این سفر‌، شهرکی و همراهان از پایانه مسافربری غدیر یزد بازدید نمودند و در نشستی با تشکل‌های صنفی حمل و نقل مسافربری استان‌، مطالبات ایشان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شایان ذکر است علاوه بر این نشست منطقه‌ای بر اساس برنامه ریزی صورت پذیرفته سه نشست منطقه‌ای دیگر با حضور ادارات کل سایر استانها طی دو هفته آینده برگزار خواهد شد.